Działania wdrożone w kampanii AdWords:
- optymalizacja kampanii pod kątem dostosowania stawek na urządzeniach
 
- optymalizacja kampanii pod kątem dostosowania stawek w określonych lokalizacjach
 
- ustawienie harmonogramu wyświetleń na podstawie zebranych danych
 
- analiza pliku produktowego pod kątem najważniejszych atrybutów
 
- stosowanie wykluczeń produktów generujących koszty bez pokrycia
 
- stosowanie wykluczeń nietrafnych słów kluczowych
 
Efekty?
- Współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o 13,46%
 
- Ilość transakcji wzrosła o 72,73 %
 
- Przychody wzrosły o 80,71%
 
 
 
 
Łącznie w okresie 09-10.2017
- Każda złotówka wydana na reklamę przyniosła 3,21 zł, co daje zwrot na poziomie 321,38 %
 
- Wydatki poniesione na reklamę AdWords 2269,08 zł
 
- Przychód z reklamy : 7292,30 zł
 
 
 
Podsumowując, zakładany pierwotnie minimalny cel w postaci zwrotu z inwestycji na poziomie 100% został osiągnięty, a nawet przekroczony o niemal 200%. Działania wdrożone na stronie pozytywnie wpłynęły na kształt i wyniki kampanii.
Dalsze działania planowane ramach współpracy to zakładany zwrot z inwestycji w wysokości 421 % (czyli zwiększenie o 100 punktów procentowych).
Planowane działania będą obejmowały: 
- wydzielenie grupy produktów generujących koszty bez konwersji
 
- wydzielenie grupy produktów generujących konwersje z największym zwrotem
 
- uruchomienie kampanii remarketingowej zbierającej opuszczone koszyki
 
- powtórna optymalizacja stawek (lokalizacja, urządzenia)
 
 
EDIT [15.12.2017]: 
Ewaluacja wprowadzonych zmian (porównanie okresów 01.09-31.10 do 01.11-15.12.2017):
- obniżenie kosztów prowadzenia kampanii o 53,53%
 
- wzrost współczynnika ROAS z 321,38% do 857,68%
 
- spadek kosztu za kliknięcie o 50%
 
- wzrost przychodów o 24%
 
- wzrost współczynnika konwersji o 26,39%
 
- pomimo zmniejszenia budżetu o 50% ilość kliknięć i wyświetleń zmniejszyła się nieznacznie
 


 
Dalsze planowane działania: 
- optymalizacja stawek za kliknięcie w kampanii produktowej
 
- eliminacja produktów niegenerujących sprzedaży
 
- dodanie kampanii dynamicznej produktowej opartej na uzbieranych listach remarketingowych
 
Cele?
-  zwiększenie nakładów na reklamę przy utrzymaniu ROAS na obecnym poziomie 🙂
 
- wygenerowanie ROAS dla nowo powstałych kampanii na poziomie m.in 300 – 400%