Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Case study

wzrost widoczności strony o 272% w ciągu roku
caase study wzrost widocznosci

Sczegóły projektu

W listopadzie 2017 roku rozpoczęliśmy współpracę ze sklepem internetowym, który zajmuje się sprzedażą łóżek, materacy oraz akcesoriów sypialnianych. Klient zdecydował się na pozycjonowanie strony w rozliczeniu ryczałtowym. Zaproponowaliśmy mu usługę SEO Pro View, w wersji Standard. W niniejszym artykule chcielibyśmy przedstawić, jak podjęte przez nas działania przyczyniły się do poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google o ponad 270% w ciągu 12 miesięcy.

Rozpoczęcie współpracy

Pracę rozpoczęliśmy od zbadania ogólnej kondycji strony, analizy konkurencji klienta oraz wyborze słów kluczowych z największym potencjałem. Wybór takich słów pozwoliły nam określić kierunek prac nad serwisem klienta. Nasze analizy wykazały spore braki optymalizacyjne na stronie. Przed rozpoczęciem jakikolwiek prac optymalizacyjnych, sklep klienta był widoczny na około 800 fraz w wynikach wyszukiwania Google. Obecnie widoczność ta wynosi ponad 2300 fraz.

W pierwszej fazie pozycjonowania skupiliśmy się między innymi na:

  • poprawie tytułów stron,
  • optymalizacji opisów meta desciption,
  • poprawie nagłówków,
  • wdrożeniu certyfikatu SSL,
  • optymalizacji pliku robots.txt.

Już po kilku tygodniach od wdrożenia powyższych zmian w serwisie można było zauważyć znaczny wzrost widoczności strony. Kolejne działania pozycjonerskie dotyczyły optymalizacji linkowania wewnętrznego na stronie oraz wykonaniu przekierowań 301 dla stron z błędami 404. Następnym, ważnym krokiem była optymalizacja treści, która polegała przede wszystkim na rozbudowie opisów kategorii dla wszystkich produktów oraz stworzeniu bloga. Wdrożenie treści, które były odpowiednio nasycone słowami kluczowymi spowodowało, że widoczność sklepu klienta odnotowała kolejny, znaczny wzrost. Równolegle do prac nad serwisem (optymalizacja on-site) prowadziliśmy także działania poza stroną klienta (off-site). Działania te, w głównej mierze dotyczyły pozyskiwania linków zwrotnych do sklepu klienta.

Osiągnięte wyniki

 

Rys. 1 Widoczność strony w Top 50 Google.
Źródło: Senuto.com.

Powyższy wykres prezentuje widoczność (liczbę słów kluczowych) w Top 50 wyników wyszukiwania Google. Jak można zauważyć, od momentu rozpoczęcia współpracy z klientem (listopad 2017 roku) serwis odnotowuje stałe wzrosty w liczbie fraz. Wzrost liczby słów kluczowych widocznych w wynikach wyszukiwania przekłada się również na zwiększenie się liczby wyświetleń serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Poniższy wykres prezentuje wzrost wyświetleń w Google w poszczególnych miesiącach:

Wyświetlenia z GSC

 

Rys. 2 Wyświetlenia strony w wynikach wyszukiwania Google na podstawie danych z Search Console.
Źródło: Opracowanie własne.

W ostatnich miesiącach zwiększyliśmy nacisk na rozbudowę treści na stronie. Nasze główne działania polegają na rozbudowie i dodawaniu nowych wpisów blogowych. Dzięki zwiększeniu liczby postów na blogu udało nam się także zwiększyć ruch organiczny na stronie. Poniższy wykres przedstawia przyrost ruchu bezpłatnego w sklepie, w ciągu ostatnich 6 miesięcy. W ostatnim półroczu ruch wzrósł o prawie 300%. Porównując ruch na stronie do ruchu w analogicznym okresie, rok wcześniej – możemy zauważyć wzrost o ponad 120%.

Wzrost ruchu bezpłatnego

 

Rys. 3 Ruch organiczny (bezpłatny) w okresie wrzesień 2018 – styczeń 2019.
Źródło: Google Analytics

Podsumowanie

Działania podjęte przez naszą firmę pozwoliły na poprawę widoczności sklepu klienta w wyszukiwarce Google o 272% w ciągu zaledwie 12 miesięcy. Dzięki zwiększeniu liczby fraz widocznych w wyszukiwarce udało się również poprawić liczbę wyświetleń strony w Google, a to natomiast miało przełożenie na poprawę ruchu na stronie oraz wzrost liczby zamówień. Największy wpływ na poprawę widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania miała optymalizacja treści na stronie oraz poprawa linkowania wewnętrznego. Innymi kluczowymi działaniami, które pozwoliły na polepszenie wyników było systematyczne linkowanie strony na blogach tematycznych, wykonanie niezbędnych przekierowań 301 ze starych adresów URL, na ich działające odpowiedniki oraz wdrożenie certyfikatu SSL.