23 Sty 2018

FAQ: AdWords

FAQ: AdWords

W dobie wszechobecnej cyfryzacji, co raz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że bez reklamy w sieci co raz trudniej dotrzeć do docelowego odbiorcy. Czytając fachową prasę, czy blogi takie jak ten można znaleźć różne terminy, które nie zawsze na pierwszy rzut oka stają się jasne. Szukając informacji o pozycjonowaniu, strategiach marketingowych, oraz widoczności w sieci z pewnością natrafiliśmy na tajemnicze hasło AdWords, i choć w październiku platforma ta osiągnie pełnoletność, dla wielu przedsiębiorców jest kompletnie nieznana. Jeżeli przeczytasz poniższy tekst i dalej będziesz miał niedosyt wiedzy w tym zakresie, lub jakieś wątpliwości, zapisz je w komentarzach, a zaktualizuje ten artykuł, tworząc kompletne FAQ.

Read More

15 Sty 2018

Zmiany w SEO na 2018 rok

Zmiany w SEO na 2018 rok

Rok 2017 w branży SEO upłynął w głównej mierze pod znakiem zwiększającej się jakości treści, oraz dopasowywania wyników wyszukiwania pod konkretnego użytkownika, przy pomocy tzw. ciasteczek i pamięci podręcznej przeglądarki. Sam Larry Page na jednym ze swoich wystąpień wspominał, że Google bardzo przychylnie patrzeć będzie na tzw. „amazing websites”, na których użytkownik otrzyma odpowiednią jakość znajdującej się tam treści oraz opisów usług i samego działania strony. Sytuacja w roku 2018 nie powinna zmieniać się diametralnie. Googlowska sztuczna inteligencja wprowadzonego jakiś czas temu algorytmu co rusz zbiera o użytkownikach więcej informacji i jako taka ma za zadanie prezentować nam takie strony, które z chęcią będziemy przeglądać. Mówiąc w skrócie, spodziewajmy się ewolucji, a nie rewolucji.

Read More

09 Sty 2018

Nowa wersja Search Console

Nowa wersja Search Console

Od kilku tygonii Google zapowiada odświeżenie narzędzie Google Search Console. Jedną z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych zmian ma być zwiększenie zakresu danych w „Analityce wyszukiwania”. Obecnie maksymalny zakres dat obejmował ostatnie 90 dni. Po zmianach w Search Console użytkownik będzie miał dostęp do „pełnego zakresu” danych.Read More

09 Sty 2018

Case study: e-commerce z branży odzieżowej

Case study: e-commerce z branży odzieżowej

W poniższym case study prezentujemy, jak nasze działania przyczyniły się do wzrostu ruchu organicznego w internetowym sklepie z branży odzieżowej. Branża odzieżowa poza sporą konkurencją charakteryzuje się także sezonowością, co jest bardzo istotną wiedzą dla każdego, kto chciałby zwiększać widoczność serwisu. Planowanie pozycjonowania niektórych kategorii w tym przypadku musi odbywać się ze znacznym wyprzedzeniem, tak by w sezonie uzyskiwać zadowalające rezultaty. Do tego dochodzą kategorie, które charakteryzują się niezmienną popularnością, na które zwrócić należy szczególną uwagę podczas planowania działań pozycjonerskich.Read More

05 Sty 2018

Kiedy agencja prosi o dane, czyli bezpieczne metody przydzielania dostępów do konta AdWords

Kiedy agencja prosi o dane, czyli bezpieczne metody przydzielania dostępów do konta AdWords

Wielokrotnie w pracy z klientami spotykałem się z informacją o możliwości podjęcia współpracy jedynie w rozliczeniu za efekt. O tym dlaczego nie zawsze jest to możliwe, np. przy pozycjonowaniu, przeczytacie w tekście 12 mitów na temat SEO. W kontekście reklamy AdWords, aby mówić o efekcie działań należy właściwie zdefiniować cele konwersji. Tu niestety w rozmowie z klientem zaczynają się schody.Read More

22 Lis 2017

Jak założyć i skonfigurować wizytówkę w Google Moja Firma?

Jak założyć i skonfigurować wizytówkę w Google Moja Firma?

Google Moja Firma – do czego to służy?

Google Moja Firma pozwala właścicielom firm mieć wpływ na to, jak prezentuje się ich firma w wynikach wyszukiwania i mapach Google. Jest to narzędzie bezpłatne oraz proste w obsłudze. Poinformuj użytkowników w szybki sposób o lokalizacji i godzinach otwarcia swojej działalności. Wizytówka w Google Moja Firma to świetny sposób na poprawienie widoczności swojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania.Read More

07 Lis 2017

Dlaczego moja reklama AdWords się nie wyświetla?

Dlaczego moja reklama AdWords się nie wyświetla?

Moja reklama w AdWords się nie wyświetla!

Niezależnie od tego czy prowadzenie kampanii reklamowej w AdWords zlecamy agencji, czy też prowadzimy ją samodzielnie, prędzej czy później możemy zdać sobie pytanie: „Dlaczego moja reklama się nie wyświetla?”. Brak emisji reklam niewątpliwie wzbudza niepokój, ale zanim dokonamy ostatecznego osądu na temat nieskuteczności kampanii lub zgłosimy sprawę do pomocy Google warto sprawdzić kilka podstawowych parametrów, które mogą zakłócać lub ograniczać wyświetlanie reklam w wyszukiwarce.

Poniżej opisuję kilka najczęstszych przyczyn.

Read More

23 Paź 2017

Jak założyć i skonfigurować konto Google Search Console (GSC)

Jak założyć i skonfigurować konto Google Search Console (GSC)

Google Search Console (GSC) to bezpłatna usługa udostępniana przez Google, która pomaga webmasterom oraz pozycjonerom w zarządzaniu i monitoringu stron internetowych. Podstawowe funkcje Search Console dostarczą nam informacji dotyczących między innymi: poprawności indeksacji witryny, błędów występujących na stronie, kar ręcznych nałożonych przez Google oraz przede wszystkim informacji związanych z ruchem użytkowników na stronie – dzięki temu dowiemy się, które podstrony są najpopularniejsze w naszym serwisie oraz tego, dzięki jakim frazom użytkownicy najczęściej wchodzą na naszą stronę www.Read More

17 Paź 2017

Czym jest konwersja i współczynnik konwersji?

Czym jest konwersja i współczynnik konwersji?
Internet w dzisiejszych czasach to nieoceniona przestrzeń. Dzięki niemu mamy łączność z całym światem w czasie rzeczywistym. Jak mawiał Michael Dell:
„Lepsza od Internetu byłaby tylko telepatia”
 To nie tylko źródło informacji, miejsce spotkań czy wymiany opinii, ale także doskonale rozwinięte centrum sprzedaży produktów i usług. Strony i sklepy internetowe „wyrastają” masowo niczym grzyby po deszczu. Dla nas, marketerów sprzedających towary i usługi w sieci, najważniejszym współczynnikiem mówiącym o sukcesie naszego biznesu może być konwersja. Warto się więc przyjrzeć temu terminowi nieco bliżej.

Read More