Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Pozycjonowanie sklepów

Pozycjonowanie
i optymalizacja

sklepów internetowych

 Internet zaczyna dziś przypominać dawne rynki miast. Tak samo jak kupcy na straganach, którzy prześcigali się w krzykliwych szyldach i kolorowych namiotach, tak i dziś przedstawiciele branży e-commerce (czyli wirtualnych sklepów) robią, co mogą, aby zwiększyć w sieci swoją widoczność, być zawsze o krok przed konkurencją. 

Pozycjonowanie i optymalizacja sklepów internetowych

Mamy świadomość, że bez klientów nie ma sprzedaży, niezależnie od tego czy rozmawiamy o sklepie stacjonarnym czy internetowym. Zdajemy sobie sprawę, że przyświeca Ci jeden cel – dotrzeć do jak największej liczby osób, którym będzie można sprzedać oferowane produkty. Mechanizmy SEO są niezwykle pomocne w tym procesie, warto jednak pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego z kilku powodów może być bardziej skomplikowane niż zdobywanie wysokich pozycji w wyszukiwarce dla klasycznej witryny usługowej.

Jeżeli nie sprzedajesz własnych wyrobów, a dystrybuujesz te same produkty które posiada wielu innych sprzedawców, to sam rozumiesz, że nim ujmiesz klienta za serce ceną i obsługą musisz wyróżnić się wśród tych „innych” w Google. Trudność tego zadania najczęściej wynika z tego, że sklepy to bardzo rozbudowane serwisy, z dużą ilością podstron, głównie dotyczących produktów. Chcąc osiągać satysfakcjonujące wyniki konieczne będzie dostosowanie do wymogów pozycjonowania każdej z nich, tak, aby np. mydełko brzoskwiniowe nie odbierało ruchu pojemnikowi na sam detergent. Wiąże się to z dużym nakładem pracy,  a rezultaty nie przyjdą z dnia na dzień – uzbroić trzeba się więc w cierpliwość

0+
Lat na rynku
150+
Przeprowadzonych kampanii Google Ads
1000+
Realizacji SEO
250000+
SŁÓW KLUCZOWYCH NASZYCH KLIENTÓW WIDOCZNYCH W GOOGLE
Od czego zacząć?

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Z podjęciem działań przez firmę zajmująca się SEO wiąże się optymalizacja całego serwisu. Szczegółowy audyt pozwoli rozeznać się, czy strona spełnia w ogóle określane przez Google wytyczne i jaki będzie zakres prac koniecznych do przeprowadzenia. Ogromny wpływ na to, czy efektywne pozycjonowanie sklepu internetowego będzie w ogóle możliwe, mają skrypt oraz platforma, na której umieszczony został nasz serwis. Niektóre z dostępnych na rynku systemów są do działań SEO przystosowane lepiej, inne gorzej. Do polecanych platform e-commerce należą między innymi Shopper oraz Prestashop, które poza posiadaniem przystępnych i intuicyjnych paneli zarządzania, oferują takie ułatwienia jak automatyczne przekierowania czy zabezpieczenia przed duplikatami.

Nieodpowiedni wybór oprogramowania może sprawić, że witryna nie będzie posiadać przystępnej nawigacji, bądź też wydłuży się czas wczytywania serwisu. To negatywnie odbije się, nie tylko na ocenie robota Google, ale również na „User Experience”, czyli wrażeniach, jakie towarzyszą użytkownikowi w czasie przeglądania strony. Kiedy w stacjonarnym sklepie nie potrafimy znaleźć interesującego nas produktu i nie możemy liczyć na pomoc obsługi, wychodzimy. Podobnie jest w przypadku sklepów internetowych, po takich doświadczeniach szansa że jeszcze kiedykolwiek zrobimy zakupy w takim sklepie spada.

Rozbudowa contentu

Dalsza optymalizacja polegać powinna na wypełnianiu serwisu unikalną treścią wysokiej jakości. Optymalnie nasycone frazami opisy kategorii i produktów pozwolą użytkownikom łatwiej dotrzeć na interesujące ich podstrony, a jeśli dodatkowo znajdą oni na nich wartościowe informacje, rośnie szansa nie tylko na dokonanie zakupu teraz, ale również w przyszłości, kiedy klient do nas wróci.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest umiejętny dobór słów kluczowych. Jeżeli sklep zostanie zoptymalizowany na właściwe frazy, jego szansa na pojawienie się w czołówce wyników wyszukiwania wzrośnie. Lepsza widoczność przekłada się na większą liczbę odwiedzin, a ta na wyższą sprzedaż. Pamiętaj jednak, o czym już mówiliśmy, że w obrębie każdej branży panuje ogromna konkurencja, a zasób oferowanych produktów często jest podobny.

Pozycjonowanie szerokie – czym jest „długi ogon” i jak go właściwie wykorzystać?

Sposobem na wyprzedzenie konkurencji mogą być frazy typu longtail. Są one specyficzne i precyzyjne, ponieważ zawierają większą ilość informacji. Użytkownicy, którzy wpisują je w polu wyszukiwarki to świadomi konsumenci, dokładnie wiedzą, jakiego produktu poszukują i są zdecydowani na ich zakup.

Z tego powodu operowanie długimi frazami nie tylko znacznie ułatwia zdobycie wysokiej pozycji na konkretne zapytanie, ale również podnosi współczynnik konwersji – możemy liczyć, że jeśli użytkownik wpisujący w wyszukiwarkę słowa kluczowe z długiego ogona znajdzie na naszej stronie to, czego poszukuje, wykona akcję, na której nam zależy – czyli w tym przypadku dokona zakupu.

Najważniejsze elementy, na które należy zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu e-sklepu

Powodzenie biznesu e-commerce w dużej mierze zależy od tego, czy potencjalni klienci będą w stanie odnaleźć Twój sklep internetowy na tle konkurencji. Działania pozwalające na poprawę widoczności sklepu opierają się nie tylko na pozycjonowaniu, ale również dostosowaniu serwisu do potrzeb użytkownika i już od początku budowania strony nie powinno się zapominać o żadnym z tych czynników.

Meta dane

  • Na ogół punkt wyjścia dla SEO stanowią meta dane. Najprościej mówiąc są to „dane o danych”. Stanowią one zbiór fraz, które opisują treść strony i ułatwiają robotom wyszukiwarek przeglądanie, katalogowanie, czy wyświetlanie informacji. Odwiedzający Twoją stronę, widząc je tylko częściowo, najczęściej nie mają pojęcia jak duży wpływ na to gdzie się znaleźli, miały wpływ.
  • Do najważniejszych meta znaczników należą tytuł (title) oraz opis (description). Jeżeli zostaną odpowiednio skonstruowane, będą przyciągać potencjalnych klientów i zachęcać ich do zakupów.
  • Powszechnie stosowana praktyką jest umieszczanie w ich treści zwrotów call to action – bezpośrednio, nakłaniających do podjęcia działań, na których nam zależy. Chociaż oficjalnie długość title i description nie podlega limitacji, ograniczenie jej odpowiednio do ok. 70 i ok. 156 znaków pozwoli podstronom na których są umieszczone wyświetlać się w wynikach wyszukiwania w całości zachowując pierwotny sens.

Dane uporządkowane

  • Na atrakcyjność rezultatów wyszukiwania wpływają również dane uporządkowane, czyli semantyczne znaczniki w kodzie służące do przekazywania dodatkowych informacji. Informują one wyszukiwarkę, o tym, co znajduje się na stronie i zwracają jej „uwagę” na pewne konkretne własności. W przypadku sklepów internetowych mogą to być takie elementy jak cena, ilość danego produktu w magazynie czy opinie użytkowników o danym produkcie. Jeśli zostaną poprawnie zaimplementowane, Google będzie w stanie odczytać je i zaprezentować użytkownikom bezpośrednio w wyszukiwarce! Takie wyniki, wzbogacone o rozszerzone opisy, przyciągają klientów.
  • Dane strukturalne wpływają również na wygląd podstron w momencie udostępniania ich w mediach społecznościowych, więc e-sprzedawcy posiłkujący się na przykład Facebookiem powinni zwrócić uwagę na ich uzupełnienie.

Właściwa struktura strony i nawigacja

  • Czynnikiem, który dla e-zakupowiczów jest szczególnie ważny, jest swoboda poruszania się po stronie. Często, zanim podejmą oni decyzję o zakupie, muszą dokładnie zapoznać się z zawartością poszczególnych kategorii lub porównać ze sobą wybrane modele. Odpowiednio skonstruowana nawigacja pozwoli im bez przeszkód przemieszczać się między kategoriami i w każdej chwili wrócić do przeglądanych wcześniej produktów.
  • W budowaniu przyjaznej użytkownikom struktury warto wykorzystywać sprawdzone i efektywne narzędzia. Jednym z nich są mapy witryny, które służyć mogą zarówno osobom odwiedzającym jak i robotom Google. Mapa HTML, którą najczęściej odnaleźć można w stopce, wyświetla całą strukturę strony i umożliwia użytkownikowi znalezienie interesującej go podstrony. Mapa XML zawiera całą listę adresów URL i informuje boty, które części witryny powinny zostać zaindeksowane. Nie są to jedyne rodzaje map, dwie wymienione należą do najważniejszych i najbardziej popularnych.
  • Przydatnym narzędziem w procesie usprawniania nawigacji będzie element linkowania wewnętrznego (o tym za chwilę więcej), jakim jest nawigacja okruszkowa czyli breadcrumbs. Pokazuje ona krok po kroku drogę, jaką musiał pokonać nasz odwiedzający, aby znaleźć się na podstronie, na której właśnie jest i pozwala ona w dowolnej chwili cofnąć się do innej kategorii.

Linkowanie wewnętrzne

  • Spotkałeś się z nim wielokrotnie i co więcej liczysz na kolejny raz. Wszędzie gdzie pojawiają się zwroty typu: „Inni kupujący wybrali również…”, „Do zestawu dobierz…”, tam pojawiają się odnośniki do innych produktów, bądź tekstów blogowych. Takie połączenia podstron nazywamy właśnie linkowaniem wewnętrznym. Jest to ważny element z punktu widzenia optymalizacji strony. Jego usprawnienie nie tylko porządkuje strukturę witryny i ułatwia użytkownikom dotarcie do wszystkich jej podstron, ale może również przyspieszać indeksowanie i zwiększać widoczność serwisu w sieci.
  • Podstawą czynnością w tym zakresie będzie właściwie skonstruowane menu, z poziomu którego łatwo będzie można wyszukać interesujące grupy produktów. Nazwy kategorii powinny być intuicyjne i jednoznacznie wskazywać, jakie produkty w nich znajdziemy. Oczywiście z rozbudową menu również nie należy przesadzać – zbyt duża ilość opcji może sprawić, że odwiedzający zwyczajnie się zgubi.
  • W przypadku sklepów warto także pamiętać, że nasz klient, poszukując danego produktu, od razu może chcieć zaopatrzyć się w akcesoria i dodatki, więc wzbogacenie serwisu o system podpowiedzi może przyczynić się do lepszych wyników sprzedażowych.

Unikalne treści

  • Kluczowe zarówno z punktu widzenia pozycjonowania jak i UX będzie umieszczenie na podstronach serwisu unikalnych treści, poprawnie nasyconych słowami kluczowymi, które będą jednocześnie przydatne z punktu widzenia odwiedzających. Asortyment sklepów z tej samej branży jest często bardzo podobny. Zdarza się, że idąc na skróty, właściciele serwisów e-commerce umieszczają przy swoich produktach takie same, nierzadko pochodzące od producenta opisy, tworząc w ten sposób duplikaty i automatycznie narażając się na spadek pozycji. Jeden z najważniejszych algorytmów Google, Panda, bada umieszczane na stronach treści pod kątem jakości. Teksty posiadające znamiona duplikatu są w jego „oczach” wysoce niepożądane. Widząc je „Panda” przestaje być miłym zwierzątkiem, ograniczając widoczność tych domen, czasem wyrzucając je całkowicie z listy wyszukiwania.
  • Biorąc pod uwagę, jak duża konkurencja panuje pomiędzy sklepami internetowymi, w cenie jest więc oryginalność. Stworzenie unikalnych opisów, zarówno dla kategorii jak i najważniejszych produktów będzie z pewnością czasochłonne, to jednak inwestycja, która zaprocentuje lepszym rankingowaniem w wyszukiwarce. Oczywiście treści nie musza ograniczać się wyłącznie do tekstów – zdjęcia, grafiki oraz materiały video będą ciekawym urozmaiceniem.

O co jeszcze warto wzbogacić sklep internetowy?

  • Działaniem przynoszącym wymierne korzyści jest także prowadzenie na stronie bloga lub strefy poradnikowej. Publikowanie w ich ramach artykułów jest sposobem na zwiększenie ruchu witryny. Czytelnicy, który regularnie otrzymują nowe, fachowe treści, dodatkowo zawierające przydatne informacje wracają na serwis. Takie treści budują autorytet sprzedawcy.
  • Formułując tytuły poszczególnych wpisów warto sięgnąć po frazy z długiego ogona, które w pola wyszukiwarki wpisywać będą użytkownicy poszukujący konkretnych porad, na przykład: Jak naprawić cieknący kran? lub Jak zawiązać krawat?
  • Blog to także idealne miejsce do umieszczenia przekierowań wprost do oferty produktowej. Kiedy artykułem uda się wzbudzić zainteresowanie czytelnika daną tematyką, być może uświadomi sobie on, że potrzebuje pewnych produktów z asortymentu sklepu i zdecyduje się na ich zakup.

Optymalizacja mobilna

  • Biorąc pod uwagę, iż obecnie duża liczba użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, ważne jest, aby i nasz serwis przystosowany był do wymogów smartfonów oraz tabletów. Potencjał ten można wykorzystać poprzez stworzenie dedykowanej wersji mobilnej sklepu i zastosowanie właściwych przekierowań. Pomoże tu wdrożenie dynamicznego systemu przedstawiania treści lub utworzenie strony w wersji responsywnej. Jej elementy będą automatycznie dostosowywać się do rozdzielczości ekranu, na którym zostają wyświetlone.
  • Dostosowanie witryny do wymagań różnych urządzeń ma wpływ nie tylko na sposób w jaki użytkownik zobaczy ją na swoim ekranie oraz szybkość wczytywania, ale może również poprawiać pozycje sklepu internetowego. Jeden z wprowadzonych przez Google algorytmów podnosi w mobilnych wynikach wyszukiwania ranking stron dostosowanych do urządzeń przenośnych.

Dodatkowe ułatwienia dla użytkownika

  • Zdarza się, że sklep cieszy się dużą liczbą odwiedzin, która niestety nie przekłada się na sprzedaż. Analizując dane z Google Analytics, można wnioskować jakie są tego przyczyny i podjąć konkretne działania. Optymalizacja strony internetowej obejmuje również zbyt skomplikowany proces zakupowy. Przykładem jego dysfunkcji może być sytuacja kiedy klient mając swój wirtualny koszyk wypełniony po brzegi, ostatecznie rezygnuje z zakupu. Jednym z powodów takiej sytuacji może być zbyt skomplikowany proces finalizacji zamówienia czy dokonania płatności.
  • Tak samo, jak zakupy w zwykłym sklepie są dla wielu osób formą relaksu i nie powinny przytłaczać, tak i w serwisie internetowym nie powinny być zbyt wymagające. Klienci z pewnością docenią, jeśli ścieżka zakupowa od momentu wrzucenia produktu do koszyka do sfinalizowania transakcji będzie zaprojektowana, w myśl zasady KISS (Keep It Simple Stupid), krótka i prosta. Wielokrotne potwierdzanie tych samych danych, czy konieczność wielokrotnego przewijania strony do koszyka, nie budzi wcale zaufania, a jedynie poirytowanie.
  • Niekiedy jednak lepsze jest wrogiem dobrego. Na przykład chcąc pomóc użytkownikom szybciej znaleźć interesujące ich produkty, wiele sklepów internetowych dodaje na swoich stronach wyszukiwarki. Czasami jednak takie działanie przynosi skutek zgoła odmienny od oczekiwanego. Aby wyszukać pożądany artykuł, użytkownik musi w polu wpisać dokładną jego nazwę. Jeśli użyje synonimu lub zrobi w wyrazie błąd ortograficzny, może nie otrzymać poprawnych wyników. Dlatego umieszczając wyszukiwarkę w serwisie warto zadbać, aby posiadała ona intuicyjny system podpowiedzi i nie powodowała, że zniechęceni pozornym brakiem produktu klienci będą woleli poszukać go u konkurencji.

Czy warto pozycjonować sklep internetowy?

Biorąc pod uwagę, jak szybko rozwija się wirtualna sprzedaż i jak duża konkurencja panuje pomiędzy poszczególnymi sklepami internetowymi, odpowiedź na to pytanie powinna nasuwać się sama. Jak wynika z przeprowadzanych badań polski rynek e-commerce wart jest ponad 40 miliardów złotych, a jeśli wierzyć przewidywaniom, do końca 2020 roku ta wartość może wzrosnąć niemal dwukrotnie. W sieci spotkamy nie tylko oferty światowych gigantów, ale również wiele niszowych sklepów, gdzie sprzedawane są produkty wytwarzane samodzielnie.

W sieci kupujemy już niemal wszystko

Takie czynniki jak upowszechnienie korzystania z urządzeń mobilnych, rosnąca liczba użytkowników Internetu, a także ograniczenia dotyczące handlu w niedziele sprawiają, że ludzie coraz częściej decydują się na kupowanie on-line. Mowa tu nie tylko o okazyjnych zakupach takich jak odzież czy prezenty pod choinkę, ale także artykułach codziennego użytku i żywności. Zwolennicy internetowego shoppingu wśród jego zalet wskazują przede wszystkim oszczędność czasu, brak konieczności stania w kolejkach i konfrontacji z tłumem w galeriach handlowych. Zamówione towary zostaną dostarczone wprost pod drzwi, co również jest niezwykle wygodne. Kupując w Internecie, nie trzeba również ograniczać się jedynie do ofert lokalnych sprzedawców. Polacy co raz odważniej starają się kupować za granicą. Zyskując dostęp do ogromnej ilości produktów, całodobowo i bez wychodzenia z domu, e-zakupy dają przewagę nad tradycyjnymi. Klienci nie są zdani już jedynie na doradcę. Mogą porównywać setki towarów między sobą i zapoznawać się z opiniami innych kupujących. Stacjonarne sklepy nie dają tego typu swobody.

Jak wyprzedzić konkurencję?

Szacuje się, że na polskim rynku zarejestrowanych jest około 29 tysięcy sklepów internetowych. Z roku na rok przybywa przedsiębiorców, którzy decydują się na rozpoczęcie tego typu działalności. Nie wszystkie serwisy e-commerce są w stanie utrzymać się w czołówce przez dłuższy czas, statystyki pokazują jednak, że te, które inwestują w rozbudowę i ciągły rozwój witryny, są w stanie wypracować sobie stabilną pozycję na rynku i przynosić zyski właścicielom. Dynamiczna sytuacja sklepów internetowych doskonale odzwierciedla panującą pomiędzy tego typu serwisami konkurencję – chcąc rywalizować z najlepszymi trzeba stawiać na nowoczesne działania i wykorzystywać każdą możliwą ścieżkę dotarcia do potencjalnych klientów.

Osiągnięcie wysokiej i stabilnej pozycji w Google może być dla sklepu internetowego realną szansą na zwiększenie popularności marki i wzrost udziałów na rynku. Bez przemyślanej strategii SEO nie będzie to jednak możliwe. Pozycjonowanie e-sklepu, wsparte często dodatkowo kampanią Google Ads pozwoli wyróżnić się na rynku, pozyskiwać nowych klientów i zdobywać przewagę nad konkurencyjnymi witrynami. Ważne jest jednak, aby działania te były dokładnie dostosowane do potrzeb sklepu, dlatego dobrze powierzyć je w ręce doświadczonych specjalistów.

Korzyści z pozycjonowania e-sklepu

W agencji Pro Pozycje zdajemy sobie sprawę, jak trudne jest prowadzenie biznesu bez odpowiedniego marketingu w Internecie. Kompleksowe wsparcie z zakresu pozycjonowania sklepów internetowych, które Państwu oferujemy może poprawić widoczność serwisu i pozwoli mu osiągać lepsze wyniki sprzedażowe. To jednak nie jedyne korzyści, które daje współpraca z nami.

Przygotowanie i wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych w Państwa sklepie

wielu właścicieli serwisów e-commerce podejmuje działania SEO, nie zdając sobie tak naprawdę sprawy, jakich konkretnych czynności wymaga ich witryna. Przeprowadzany przez nas audyt jest najskuteczniejszym sposobem upewnienia się, że strona spełnia wszystkie wymagania Google i jest gotowa na działania z zakresu pozycjonowania. Szczegółowa analiza pozwoli już na samym początku współpracy wyznaczyć konkretny kierunek działań i lepiej określić cel.

Poprawa pozycji sklepu w wyszukiwarce

przeciętny użytkownik Internetu, który poszukuje informacji, często zmienia sposób wyszukiwania lub słowa kluczowe. Celem naszych działań SEO dla sklepu internetowego będzie poprawa jego widoczności w wyszukiwarce – im więcej wyników wyszukiwania wskaże na Twój sklep tym większa szansa na to, że zostanie odwiedzony.

Zwiększenie liczby fraz, pod którymi sklep będzie wyświetlał się w wyszukiwarce

każde kolejne słowo kluczowe, pod kątem którego optymalizujemy sklep to większa szansa na to, by przyciągnąć do naszego sklepu wpisującego je w pole wyszukiwarki użytkownika. Nasza analiza pozwoli wyłonić pulę najpopularniejszych zapytań, również z puli long tail, charakteryzujących się najwyższa skutecznością.

Zwiększenie liczby klientów i ruchu na stronie

im skuteczniejsze będzie pozycjonowanie sklepu, tym większa liczba potencjalnych klientów będzie miała szansę do niego trafić. Działania SEO otwierają przed nimi nowe, skuteczniejsze drogi dotarcia do Państwa serwisu.

Wzrost konwersji

istotą prowadzenia e-sklepu jest nie tylko duża liczba wyświetleń czy odwiedzin, ale to, czy klienci w ogóle dokonują w nim zakupów. Podobnie jak w przypadku sklepów stacjonarnych, aby trafić do koszyka, produkty muszą zostać kupującym odpowiednio zaprezentowane i wsparcie oferowane przez agencję Pro Pozycje może to Państwu ułatwić.

Zwiększenie rozpoznawalności marki

jeśli serwis będzie dostosowany do potrzeb użytkowników, wzrośnie szansa, że odwiedzą oni nasz sklep ponownie. Zbudowanie pozytywnego wrażenia wokół Państwa serwisu może sprawić, że w przyszłości klienci sprawdzą, czy jest on dostępny w ich ulubionym serwisie, zanim będą go szukać u konkurencji.

Stałe doradztwo specjalisty SEO/SEM

w razie pytań lub sugestii, na każdym etapie realizacji mogą Państwo zwrócić się do swojego opiekuna, który udzieli wyczerpujących informacji.

Dla lepszego efektu strategię pozycjonowania sklepu internetowego warto wesprzeć dodatkowymi działaniami, takimi jak kampania Google Ads oraz obecność w mediach społecznościowych, które również wchodzą w zakres oferowanego przez agencję Pro Pozycje wsparcia.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Każdy serwis e-commerce ma swoją unikalną specyfikę, dlatego określenie kosztów pozycjonowania możliwe jest dopiero po przeanalizowaniu wszystkich cech witryny i określeniu zakresu koniecznych do wykonania prac. Przedstawienie sztywnej tabeli, byłoby trochę loterią, w której jedna ze stron mogłaby być stratna. W agencji Pro Pozycje inwestycja w działania SEO dla sklepu internetowego zawiera w sobie stałą usługę optymalizacji oraz rozbudowę serwisu, jednak w zależności od wielu czynników jej wartość może on się nieco różnić.

Wpływ na cenę może mieć przede wszystkim wielkość sklepu, czyli liczba podstron z kategoriami oraz oferowanych produktów. W trakcie działań może okazać się, że każda z nich zawiera niepożądane duplikaty i konieczne okaże się stworzenie od podstaw zupełnie nowych treści. Optymalizacja dużej witryny wymaga dużo większego nakładu pracy oraz poświęcenia więcej czasu na przygotowanie odpowiednich tekstów, co również będzie wiązało się z większym nakładem środków.

Wiele zależy także od branży, w której działa sklep. Osiągnięcie satysfakcjonującego wyniku w sektorze, w którym panuje duża konkurencja i dominują popularne marki będzie trudniejsze niż w tych niszowych. Wypracowanie stabilnej pozycji z pewnością chwilę potrwa, a także będzie wiązało się z koniecznością przeznaczenia na ten cel większych środków.

Na wartość inwestycji wpłynąć może również historia witryny – chodzi tu przede wszystkim o dotychczas podjęte w kwestii pozycjonowania sklepu działania oraz ewentualne kary i filtry nałożone na serwis przez Google. Niektórzy właściciele na własną rękę wprowadzają pewne czynności, które w praktyce mogą okazać się nie tylko nieskuteczne, ale nawet szkodliwe. Konieczność przeprowadzenia działań naprawczych to kolejny z czynników, który może zwiększać koszty pozycjonowania sklepu internetowego.

Należy też wspomnieć o samym silniku na którym zbudowana jest strona. W sieci dostępnych jest wiele platform umożliwiających stworzenie i prowadzenie sprzedaży przez Internet. Pozycjonowanie PrestaShop oraz Shoper jest stosunkowo wygodne i intuicyjne, istnieją jednak silniki o nieco bardziej skomplikowanej specyfice, współpraca z którymi potrafi być często problematyczna. Jeśli przeniesienie sklepu na bardziej optymalną pod względem działań SEO platformę okaże się niemożliwe, właściciele serwisu powinni liczyć się z tym, że cena jego pozycjonowania może okazać się wyższa.

W czasie ustalania kosztów ważne są również indywidualne preferencje i oczekiwania administratora sklepu. Jeżeli jego celem biznesowym są pozycje w Top 10 na wszystkie frazy musi liczyć się z tym, że raportowane wyniki najczęściej nie będą odwzorowywały rzeczywistości. Dziś na każdym komputerze strona może wyświetlać się na innej pozycji, przez co przy usłudze opartej o weryfikacje pozycji, budżet na SEO dla Twojego sklepu internetowego może zostać przepalony i nie przełożyć się na sprzedaż. Również tanie pozycjonowanie, które osiągnąć można poprzez automatyczne programy, nie charakteryzuje się tak wysoką skutecznością jak wsparcie profesjonalnej agencji i nie jest wspierane przez merytoryczne zaplecze. Każdemu właścicielowi biznesu zależy na korzystnych cenowo rozwiązaniach, ale z pewnością bardziej niż na rabacie zależy Ci na nowych klientach, prawda? Powierzenie działań SEO dla sklepu internetowego profesjonalistom będzie o wiele bardziej praktycznym i wymiernym rozwiązaniem, a oferta uwzględniająca potrzeby, nie tylko frazy, pozwoli na inwestowanie wymiernych środków w pozycjonowanie sklepu.

Zostaw do siebie kontakt, aby otrzymać precyzyjną wycenę!

Napisz do nas

5 minut. Tyle wystarczy, żeby dowiedzieć się więcej o tym jak możesz docierać do nowych klientów. Czy to dużo? To krócej niż: 

– parzysz herbatę
– kupujesz obiad
– uruchamiasz ulubiony serial