17 Maj 2018

Case study: wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania sklepu internetowego numoco.sklep.pl o ponad 1328%.

Case study: wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania sklepu internetowego numoco.sklep.pl o ponad 1328%.

Na stronie numoco.sklep.pl prowadzona jest sprzedaż odzieży damskiej, gdzie kluczowym produktem są sukienki. Oferowane produkty nie odznaczają się szczególną sezonowością. Według Google Trends kluczowe frazy cieszą się największą popularnością w miesiącach maj – czerwiec.

Pozycjonowanie serwisu przez naszą firmę rozpoczęło się w grudniu 2017 roku.

Przeprowadzone przez nas działania optymalizacyjne strony

Przygotowaliśmy wytyczne dotyczące optymalizacji strony oraz byliśmy odpowiedzialni za ich wdrożenie. W pierwszych dwóch miesiącach współpracy wykonaliśmy następujące działania:

– wdrożenie przekierowania 301 (z http://www.numoco.sklep.pl/ na http://numoco.sklep.pl/)

– wdrożenie certyfikatu SSL

– optymalizacja opisów meta description dla wybranych produktów

– dodanie treści do pustych podstron

– stworzenie i wdrożenie na stronie unikalnych opisów kategorii

– optymalizacja i rozbudowa opisów dla wybranych przez klienta produktów

– dodanie brakujących nagłówków na poszczególnych podstronach

Prowadzimy również działania promujące serwis w Internecie. Budujemy pozytywny profil linkowy poprzez dodawanie artykułów wraz z linkiem w wartościowych, tematycznych serwisach zewnętrznych. Dodatkowo serwis został dodany do wartościowych katalogów stron oraz serwisów lokalnych.

W kwietniu założony został blog firmowy na stronie i od tego czasu publikowane są na nim nowe treści.

Efekty naszego pozycjonowania

W ciągu pierwszych 2 miesięcy od rozpoczęcia współpracy udało nam się zwiększyć liczbę fraz pod którymi sklep Klienta był widoczny w Top 50 wyników wyszukiwania w Google o ponad 470%. Tak znaczne poprawienie wyników było możliwe dzięki przeprowadzeniu audytu strony i wdrożeniu niezbędnych poprawek.

Jednym z pierwszych działań na stronie było wdrożenie przekierowania 301 (przekierowanie domeny z www na bez www). Do tej pory sklep był widoczny w wynikach wyszukiwania pod dwoma adresami: http://www.numoco.sklep.pl/ oraz http://numoco.sklep.pl/, co powodowało duplikację treści. Zlikwidowanie duplikacji treści (poprzez wdrożenie przekierowania oraz poprawę duplikujących się opisów produktów) znacznie wpłynęło na poprawę widoczności strony w Google.

Nasze kolejne działania optymalizacyjne również spowodowały poprawę widoczności serwisu. Po 5 miesiącach od rozpoczęcia współpracy odnotowaliśmy następujące wzrosty:

– widoczność serwisu ze 6347 wyświetleń w grudniu 2017 do 84314 wyświetleń w kwietniu 2018  – czyli wzrost o ponad 1328% (źródło: Google Search Console)

wzrost widocznosci strony case study

– wzrost liczby słów kluczowych widocznych w Google z 596 do 3565 (źródło: Google Search Console)

wzrost widocznych słów kluczowych serwisu - case study

– według narzędzia Senuto, liczba słów kluczowych w TOP50 wzrosła o 470% (źródło: Senuto)

wzrost fraz w top50 po optymalizacji strony - case study

– wzrost średniej pozycji słów kluczowych (źródło: Google Search Console)

wzrost pozycji pod działaniach seo - case study

Podsumowanie

Dzięki współpracy z klientem i szybkim działaniom udało się zwiększyć liczbę wyświetleń sklepu w Google o ponad 1300%. Największy wpływ na poprawę widoczności strony miało zlikwidowanie duplikacji treści w sklepie, wdrożenie certyfikatu SSL oraz wzmacnianie domeny poprzez systematyczne linkowanie w serwisach tematycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *