Na stronie numoco.sklep.pl prowadzona jest sprzedaż odzieży damskiej, gdzie kluczowym produktem są sukienki. Oferowane produkty nie odznaczają się szczególną sezonowością. Według Google Trends kluczowe frazy cieszą się największą popularnością w miesiącach maj – czerwiec.
Pozycjonowanie serwisu przez naszą firmę rozpoczęło się w grudniu 2017 roku.
Przeprowadzone przez nas działania optymalizacyjne strony
Przygotowaliśmy wytyczne dotyczące optymalizacji strony oraz byliśmy odpowiedzialni za ich wdrożenie. W pierwszych dwóch miesiącach współpracy wykonaliśmy następujące działania:
– wdrożenie przekierowania 301 (z http://www.numoco.sklep.pl/ na http://numoco.sklep.pl/)
– wdrożenie certyfikatu SSL
– optymalizacja opisów meta description dla wybranych produktów
– dodanie treści do pustych podstron
– stworzenie i wdrożenie na stronie unikalnych opisów kategorii
– optymalizacja i rozbudowa opisów dla wybranych przez klienta produktów
– dodanie brakujących nagłówków na poszczególnych podstronach
Prowadzimy również działania promujące serwis w Internecie. Budujemy pozytywny profil linkowy poprzez dodawanie artykułów wraz z linkiem w wartościowych, tematycznych serwisach zewnętrznych. Dodatkowo serwis został dodany do wartościowych katalogów stron oraz serwisów lokalnych.
W kwietniu założony został blog firmowy na stronie i od tego czasu publikowane są na nim nowe treści.
Efekty naszego pozycjonowania
W ciągu pierwszych 2 miesięcy od rozpoczęcia współpracy udało nam się zwiększyć liczbę fraz pod którymi sklep Klienta był widoczny w Top 50 wyników wyszukiwania w Google o ponad 470%. Tak znaczne poprawienie wyników było możliwe dzięki przeprowadzeniu audytu strony i wdrożeniu niezbędnych poprawek.
Jednym z pierwszych działań na stronie było wdrożenie przekierowania 301 (przekierowanie domeny z www na bez www). Do tej pory sklep był widoczny w wynikach wyszukiwania pod dwoma adresami: http://www.numoco.sklep.pl/ oraz http://numoco.sklep.pl/, co powodowało duplikację treści. Zlikwidowanie duplikacji treści (poprzez wdrożenie przekierowania oraz poprawę duplikujących się opisów produktów) znacznie wpłynęło na poprawę widoczności strony w Google.
Nasze kolejne działania optymalizacyjne również spowodowały poprawę widoczności serwisu. Po 5 miesiącach od rozpoczęcia współpracy odnotowaliśmy następujące wzrosty:
– widoczność serwisu ze 6347 wyświetleń w grudniu 2017 do 84314 wyświetleń w kwietniu 2018 – czyli wzrost o ponad 1328% (źródło: Google Search Console)
– wzrost liczby słów kluczowych widocznych w Google z 596 do 3565 (źródło: Google Search Console)
– według narzędzia Senuto, liczba słów kluczowych w TOP50 wzrosła o 470% (źródło: Senuto)
– wzrost średniej pozycji słów kluczowych (źródło: Google Search Console)
Podsumowanie
Dzięki współpracy z klientem i szybkim działaniom udało się zwiększyć liczbę wyświetleń sklepu w Google o ponad 1300%. Największy wpływ na poprawę widoczności strony miało zlikwidowanie duplikacji treści w sklepie, wdrożenie certyfikatu SSL oraz wzmacnianie domeny poprzez systematyczne linkowanie w serwisach tematycznych.