Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Google AdWords – czy prowadząc kampanię samodzielnie naprawdę oszczędzam?

Dla wielu osób oczywistym jest, że jeżeli nie muszą płacić komuś za wykonanie pracy, bo mogą zrobić coś własnymi siłami, to znaczy, że oszczędzają. W kontekście reklamy AdWords solidnym wydaje się argument, że warto nauczyć się reklamy w SERP, ponieważ pominiemy prowizję dla agencji za obsługę, a inwestycja w wiedzę zwróci się podwójnie. 

Jaka naprawdę jest różnica między prowadzeniem kampanii na własną rękę, a reklamą przygotowaną przez agencje SEM? Tłumaczy to sam właściciel wyszukiwarki: Google. Poniżej, na praktycznych przykładach, rozwinę 6 czynników podawanych przez giganta z Mountain Viev, jakie należy wziąć po uwagę.

  1. Prowadząc AdWords samodzielnie możemy jedynie konkurować stawkami

Do naszej agencji trafił klient, który prowadząc zagraniczną sieć sprzedaży materacy, podnosił stawki za każdym razem, kiedy tylko tracił konwersję. Produkt się sprzedawał, ale ciągle spadał ROI. Jest to współczynnik zwrotu z inwestycji, więc im będzie wyższy, tym zwykle więcej zarobimy. Odwrotnie zatem, jeżeli mamy stały przychód, a co raz większy koszt obsługi kampanii, zarabiamy co raz mniej. Doświadczona agencja implementując śledzenie wyników dostrzeże, gdzie klient traci konwersję i zadba o właściwy wynik jakości reklamy, uzupełniając je np. o właściwe rozszerzenia, czy odpowiednie „call to action”. Nim dotrzesz do tego samodzielnie na koncie może „przepalić się” niemały budżet.

  1. Wszyscy uczymy się na własnych błędach – agencja ma już to za sobą

Targetowanie ze względu na cel, optymalizacja stawek, reklamy pre-roll, kierowanie behawioralne, testy a-b, dopasowania przybliżone, wykluczenia – jeżeli nie znasz tych pojęć i nie wiesz z czym się to je, swoje reklamy prowadził będziesz intuicyjnie. Są to zagadnienia z podstawowego certyfikatu AdWords którym legitymują się specjaliści w dziedzinie SEM. Do jego zaliczenia prowadzi szlak przez dziesiątki godzin filmów i lekcji w internetowej akademii Google, dostępnej dla partnerów. Certyfikowane agencje Google, takie jak Propozycje, mają już sprawdzone metody postępowania przy doborze działań testowane na dziesiątkach klientów. Korzystając z ich doświadczenia oszczędzisz budżet, który mógłbyś zmarnować, niewłaściwie kierując reklamę.

  1. Naprawa błędów AdWords potrafi być kosztowna

Co zrobisz jeżeli w Twojej kampanii pojawi się błąd? Jeden z naszych obecnych klientów zgłosił się do nas ponieważ miał problem z serwisem transakcyjnym. Mimo inwestowania miesięcznie kilku tysięcy złotych w reklamę, oraz sporego ruchu generowanego na rynku zagranicznym, klienci nie finalizowali transakcji. Po audycie strony okazało się, że uszkodzeniu uległ moduł rozliczeniowy. Gdyby klient wcześniej korzystał z odpowiedzialnej agencji, błąd zostałby wychwycony na poziomie konta analitycznego. Niestety zajęty sprzedażą nie miał czasu na weryfikację reklamy. „Przepalił” przez to spory budżet. Teraz poza przebudową serwisu, musi wykonać nowe działania aby przywrócić zrażonych klientów.

  1. Obsługi AdWords nie można się nauczyć raz na zawsze

Czy produkujesz pralki, czy samochody, musisz być na bieżąco z aktualnymi przepisami dotyczącymi specyfikacji, oraz obrotu tymi produktami. Musisz śledzić jednocześnie oczekiwania klientów i projektować zmiany. Czy uda Ci się być także na czasie ze wszystkimi zmianami Google? W ostatnich latach mieliśmy kilka kluczowych zmian algorytmu wyszukiwania, a obecnie wdrażana jest nowa wersja kont reklamowych AdWords. Przemyśl czy wytrzymasz to tempo. Musisz poświęcić mnóstwo czasu, na naukę i wyszukanie materiałów, a z pewnością ucierpi na tym obsługa klienta.

  1. Google Partner / Google Premium Partner – tytuł, który robi różnicę

Pewnie nie raz spotkałeś się z sytuacją kiedy ktoś z dumą oświadczał: to mój człowiek. Właśnie taką sytuację mamy kiedy Google przyznaje certyfikat. Mówi niejako: gdybym miał się u kogoś reklamować to właśnie u niego. Obecność w tym elitarnym gronie, posiadaczy statusu Premier Partner Google,  cieszy nas, ponieważ świadczy o tym, że agencja marketingu internetowego Pro Pozycje, obdarzona została zaufaniem dużej grupy klientów. Jeżeli zależy ci na skutecznej, bezpiecznej i oszczędnej kampanii musisz zwrócić uwagę na firmy posiadające taki certyfikat.

  1. Obsługa Google Analytics i inne narzędzi analityczne

Ok, załóżmy, że jednak podjąłeś się tego wyzwania i postanowiłeś samodzielnie realizować kampanię. Z konta zniknęły pierwsze pieniądze, pojawiły się pierwsze transakcje, ale czy na pewno idzie Ci dobrze? Dowiesz się tego analizując dane ruchu na stronie. Będziesz je jedynie posiadać, jeżeli we właściwy sposób ustawisz narzędzia śledzące. To kolejne godziny spędzone nad tutorialami i poradnikami. Musisz więc przemyśleć, co bardziej Ci się opłaca, czy zaryzykować pieniądze na naukę przez błędy, czy powierzyć wszystko sugerowanej przez Google agencji. Skoro prowadzisz firmę, nikt nie odbierze Ci ambicji i wiedzy na temat tego co robisz. Najlepiej potrafiłbyś ocenić więc skuteczność działań. Możesz wykorzystać to w kontakcie z agencją! W tej synergii ukryty jest sukces. Jednak przyznam Ci rację. Niezależnie czy prowadzisz kampanie samodzielnie, czy przez agencje, nadzór nad wynikami jest konieczny.

About the author

Firmowy maruda. Zawsze się do czegoś przyczepi, nawet gdyby miałby to być jeden przecinek w 10 stronnicowym tekście. Taki typ człowieka dla którego szklanka nigdy nie jest pełna i zawsze można coś jeszcze poprawić. Przyzwyczajcie się, na tym blogu również będzie wam trochę marudził. W swoich opiniach szuka synergii szaleństwa z elegancją. Prywatnie pasjonat gier sportowych, planszowych i słodyczy.

Leave a Reply