01 Maj 2018

7 narzędzi do analizy słów kluczowych

7 narzędzi do analizy słów kluczowych

Liczba narzędzi, do analizy słów kluczowych, z jakich możemy dziś skorzystać stale rośnie. Nie sposób wykorzystywać je wszystkie, ale dzięki dużemu wyborowi, każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Poniżej przedstawię pokrótce kilka ciekawych pozycji, które warto wypróbować.

Jedno jest pewne: odpowiednie narzędzia ułatwiają codzienną pracę i pozwalają oszczędzać czas. Dlatego pokrótce przedstawię narzędzia na których miałem okazję pracować i zachęcam do ich głębszego poznania.

Senuto

Narzędzie to pozwala w łatwy sposób sprawdzić słowa kluczowe wpisywane przez polskich internautów. Wpisując do aplikacji tematycznie związane z naszą działalnością frazy, jako wynik otrzymamy powiązane słowa kluczowe. W naszym wypadku dodając słowo „pozycjonowanie”, jako sugestie otrzymamy „pozycjonowanie Wrocław”, czy „pozycjonowanie organiczne”. Możemy ustawić tryb wyszukiwania na:

  • Wyszukiwanie dokładne – aplikacja zwróci słowa kluczowe w takiej odmianie jak została podana
  • Wyszukiwanie z odmianami – aplikacja zwróci pozycje z odmianami np. przez przypadki
  • Wyszukiwanie z synonimami – aplikacja zwróci pozycje uwzględniając odmiany i synonimy podanego słowa

Można także wprowadzić adres strony internetowej, jeżeli chcemy, aby system zweryfikował jej pozycje dla fraz kluczowych, które zwróci.
Jako dane otrzymamy listę słów kluczowych, średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, CPC (średni koszt kliknięcia w reklamę AdWords na dane słowo), liczbę wyrazów użytych w tej frazie, trendy oraz pozycję w danej domenie (w przypadku sprawdzania pod konkretną domenę). Narzędzie umożliwia także użycie filtra, który pozwoli szybko znaleźć interesujące nas frazy.

Answerthepublic

Bardzo ciekawe narzędzie do analizy słów kluczowych. Po wpisaniu interesującej nas frazy, otrzymujemy powiązania, które są przedstawione bardzo przejrzyście – w formie graficznej. Nasza fraza podzielona jest na kategorie takie jak: „przyimki”, „porównania”, „alfabetyczne” i „związane z”.

Mamy możliwość ściągnięcia plików graficznych przedstawiających interesująca nas kategorie. Możemy także pobrać plik .csv, który zawiera wszystkie kategorie zapisane w formie arkusza. To narzędzie świetnie sprawdzi się kiedy poszukujemy alternatywnych słów kluczowych, bądź chcemy rozszerzyć ich ilość na naszej stronie internetowej.

Soovle

Bardzo dobre i proste narzędzie, które pozwala na zbadanie wpisanych słów kluczowych w wielu wyszukiwarkach. Słowa sprawdzane są w:

  • Google
  • Amazon
  • Ebay
  • Wikipedia
  • Bing
  • Youtube
  • Answers
  • Yahoo
  • Ebay
  • Buy
  • Overstock

Świetne narzędzie do robienia burzy mózgów, ponieważ można wpisywać frazy, które będą generować pomysły.

Moz

Przemyślany interfejs Moza i sposób prezentowana danych na temat słów kluczowych, powoduje, że są łatwe do odczytania. To czyni go idealnym rozwiązaniem zarówno dla ekspertów, jak i początkujących w branży SEO.

Narzędzie zarówno numerycznie, jak i wizualnie przedstawienia miesięczne objętości słowa kluczowego, jego możliwości rankingu, priorytetu i trudności w promowaniu. Są również pokazane sugestie słów kluczowych i analiza SERP, która jest szczegółowa. Za darmo mamy możliwość wykonania 20 analiz.

KW Finder

Kolejnym narzędziem jest KW Finder, które umożliwia nam analizę słów kluczowych. Możemy sprawdzić trend danej frazy, średnią ilość wyszukiwań w miesiącu, koszt jednego kliknięcia w Google Adwords, konkurencyjność danego słowa (PPC) oraz jego trudność (KD).

Dzięki zastosowaniu odpowiednich filtrów można zawęzić sugestie związane z frazą kluczową. Darmowa wersja umożliwia pięć wyszukiwań, potem trzeba odczekać 24 godziny aby można było wykonać nowe wyszukiwania.

Narzędzie warte uwagi niestety aby w pełni je wykorzystać trzeba wykupić miesięczny bądź roczny abonament.

Spyfu

Narzędzie bardzo rozbudowane, umożliwia sprawdzanie konkretnej domeny. Posiada wiele ciekawych funkcjonalności np.: w zakładce „Keywords Research” mamy dostęp do „Related Keaywords” oraz „Backlinks”. Po wprowadzeniu nazwy domeny otrzymujemy, listy fraz jakie aplikacja powiązała z podaną domeną. Każda fraza posiada średnie miejsce, koszt kliknięć, trudność pozycjonowania, śr. wyszukiwania w miesiącu, szacowana ilość kliknięć oraz wartość danego kliknięcia. Narzędzie umożliwia nam użycie filtra, który zawęża ilość wyświetlanych linków do tych, które nas interesują, przez co analiza danych staje się prostsza.

Google Search Console

Analiza wyszukiwań w GSC daje wgląd pod jakimi frazami dana strona jest wyświetlana. Można między innymi sprawdzić ilość kliknięć, CTR oraz pozycje. Można również porównać ostanie 28 dni do wcześniejszych podobnych okresów. Dzięki temu możemy w łatwy sposób sprawdzić czy nasze pozycje rosną, czy spadają w ujęciu czasu. Wszystkie zapytania są przedstawione w formie listy zapytań, którą można sortować od największej ilości zapytań bądź najmniejszej.

Jest to bardzo przydatne narzędzie do analizy danej strony, lecz nie dobierzemy nowych fraz za pomocą tego narzędzia, ponieważ posiada dane wyłącznie na temat fraz funkcjonujących w obrębie danej domeny. Co więcej pokazuje te słowa kluczowe, po których wpisaniu nastąpiło rzeczywiste wyświetlenie strony.

Wybór jest spory, dlatego dobrze jest dobrać 3-4 ulubione narzędzia, które najlepiej nam odpowiadają i na nich oprzeć swoją pracę. Warto wybrać je tak, aby uzupełniały się wzajemnie funkcjonalnością oraz dostarczały nam solidną porcję informacji na bazie których będziemy mogli ukierunkować optymalizacje stron WWW pod konkretne frazy kluczowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *