Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Pozycjonowanie w Google

Pozycjonowanie stron

to wzrost sprzeda偶y.
Co to jest SEO pozycjonowanie stron?

SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie stron, to proces鈥

Dobra! Definicje s艂ownikow膮 przeczytasz na stronie dowolnej agencji. Je偶eli chcesz wiedzie膰 co naprawd臋 kryje si臋 pod tym skr贸tem, nie jedynie przeczyta膰 o tym, 偶e jest to proces niejednorodny, sk艂adaj膮cy si臋 z wielu element贸w, kt贸re wzajemnie na siebie wp艂ywaj膮.. to dobrze trafi艂e艣.聽

Obecno艣膰 Twojej strony w Google to nie przypadek, a efekt przemy艣lanego i systematycznego dzia艂ania.

Pomo偶emy Ci rozwin膮膰 i zoptymalizowa膰 internetowy kana艂 sprzeda偶y – wy艣lij zapytanie, by otrzyma膰 darmow膮, spersonalizowan膮 wycen臋.

Pozycjonowanie stron to dla wielu dwie grupy dzia艂a艅:

  • optymalizacja strony (dzia艂ania SEO 鈥瀘n-page鈥) 鈥 obejmuje prace prowadzone bezpo艣rednio na pozycjonowanej stronie, a wi臋c mi臋dzy innymi zmiany w kodzie strony, dostosowanie contentu (tre艣ci) witryny, rozbudow臋 strony o warto艣ciowe teksty, czy popraw臋 nawigacji.
  • dzia艂ania prowadzone poza stron膮 www (dzia艂ania SEO 鈥瀘ff-page鈥) 鈥 wszystkie dzia艂ania, kt贸re nie odbywaj膮 si臋 bezpo艣rednio na stronie, a wi臋c przede wszystkim regularna kontrola i budowa profilu linkowego, budowa autorytetu marki w 藕r贸d艂ach zewn臋trznych, ale tak偶e inne dzia艂ania.

Jednak dla nas to co艣 wi臋cej. Nie powiemy Ci, 偶e to sztuka, ale je偶eli ju偶 mieliby艣my por贸wnywa膰 nasz膮 prac臋 do tw贸rczo艣ci mistrz贸w, bli偶ej jej do kaligrafii ni偶 do poezji, kt贸r膮 mo偶na r贸偶nie interpretowa膰. Nie chodzi o to, 偶e jeste艣my ignorantami. Pozycjonowanie stron internetowych, szczeg贸lnie w wyszukiwarce Google, jest po prostu procesem wymagaj膮cym do艣wiadczenia, ogromnej wiedzy oraz odtwarzania pewnych dzia艂a艅 tak, 偶eby algorytmy wyszukiwarki nie mia艂y najmniejszego problemu z rozpoznaniem co autor serwisu mia艂 na my艣li. Celem dobrze rozumianego pozycjonowania nie jest tylko dostosowanie strony internetowej do wytycznych Google, a stworzenie serwisu, kt贸ry b臋dzie na siebie zarabia艂. Spe艂ni膰 ten warunek mo偶na przez optymalizacje (SEO), wtedy trafi do w艂a艣ciwego odbiorcy.

Dlaczego jest to proces, kt贸ry agencje rozpisuj膮 na miesi膮ce/lata? Bo nie zale偶y Ci na chwilowym wzro艣cie wynik贸w, do kt贸rego pozycjonowanie nie jest Ci potrzebne. Chcesz w przemy艣lany spos贸b dociera膰 do odpowiedniego klienta, zrozumie膰 go, przedstawi膰 mu si臋. Dlatego SEO to proces czasoch艂onny, wymagaj膮cy cierpliwo艣ci i wyt臋偶onej pracy, zwykle w okresie wielu miesi臋cy i nie tylko po stronie agencji.

Pozycjonowanie strony WWW = cykliczno艣膰 dzia艂a艅

Prawid艂owo prowadzony proces pozycjonowania strony internetowej obejmuje kilka etap贸w, powtarzanych cyklicznie, kt贸re s膮 poprzedzone tzw. keyword researchem:

Analiza s艂贸w kluczowych pod k膮tem pozycjonowania strony

Keywords research 鈥 czyli analiza s艂贸w kluczowych i dobranie wyra偶e艅 optymalnych dla danej bran偶y i strony

Ca艂y widz polega na dobraniu tych 鈥瀘ptymalnych鈥, nie byle jakich. Dobrze w tym celu sprawdzi膰 jakie s膮 najpopularniejsze wyszukiwania w sieci. Z pomoc膮 przychodz膮 tu narz臋dzia typu Keywords Planner czy Google Trends. Szczeg贸lnie wa偶ne jest uwzgl臋dnienie nie tylko najpopularniejszych wyra偶e艅, ale taki dob贸r dzia艂a艅, aby pozycjonowanie zacz臋艂o przynosi膰 pierwsze efekty mo偶liwie szybko, a jednocze艣nie, 偶eby w d艂u偶szej perspektywie mo偶na by艂o rankingowa膰 na konkurencyjne wyra偶enia. Idealn膮 sytuacj膮 jest ta w kt贸rej na starcie wsp贸艂pracy mo偶emy przeanalizowa膰 histori臋 z Google Search Console danej domeny. Wtedy wida膰 najlepiej jak klienci do tej pory docierali pod podany adres i proces pozycjonowania mo偶na zaplanowa膰 jeszcze bardziej precyzyjnie.

Techniczna analiza strony pod k膮tem pozycjonowania

Analiza witryny 鈥 czyli sprawdzenie kodu i zawarto艣ci strony pod k膮tem wymaga艅 wyszukiwarki Google.

To na tym etapie specjali艣ci ds. pozycjonowania dokonuj膮 wst臋pnej oraz dodatkowej analizy witryny, wskazuj膮c, kt贸re aspekty wymagaj膮 poprawy. W naszej praktyce analizujemy ca艂y serwis, nie tylko poszczeg贸lne podstrony, jak to bywa przy ofercie na frazy. Ju偶 na tym etapie cz臋sto przeprowadzana jest wst臋pna analiza tre艣ci w obr臋bie witryny i przygotowywane s膮 pierwsze propozycje rozbudowy strony internetowej o nowe, warto艣ciowe teksty. Kr贸tko m贸wi膮c na tym etapie analizujemy jak wykorzysta膰 stron臋, 偶eby dotar艂o na ni膮 maksimum zainteresowanych os贸b.

Efektem takiej analizy seo s膮 zalecenia optymalizacyjne, przesy艂ane zwykle do w艂a艣ciciela strony w celu ich akceptacji, przed wykonaniem wdro偶enia.

Wdro偶enie na stronie zmian optymalizacyjnych SEO pod pozycjonowanie

Wdro偶enie zmian na stronie 鈥 optymalizacja seo

Wszystkie najwa偶niejsze zmiany, wskazane w zaleceniach optymalizacyjnych, zostaj膮 wdro偶one na witryn臋. To zwykle pierwsza, podstawowa optymalizacja, kt贸ra stanowi pod艂o偶e do dalszych analiz i zmian na witrynie. Prace roz艂o偶one zostaj膮 na etapy, a kiedy w艂a艣ciciel serwisu aktywnie z nami pracuje efekty przychodz膮 szybciej.

Monitorowanie efekt贸w pozycjonowania strony

Monitorowanie wynik贸w pozycjonowania i efekt贸w wprowadzonych zmian

Optymalizacja strony znajduje odzwierciedlenie w wynikach wyszukiwania Google dopiero po kilku dniach lub tygodniach. Dlatego te偶 niezb臋dne jest sta艂e monitorowanie wynik贸w, jakie osi膮ga witryna, oraz analiza efekt贸w wdro偶onych zmian optymalizacyjnych. Google informowa艂o, 偶e na dan膮 stron臋 wraca maksymalnie do 90 dni, wi臋c mimo deklaracji indeksacji w trybie rzeczywistym, nie wyci膮gamy pochopnych wniosk贸w. Po艣wi臋camy du偶o czasu na obserwacje, jak nowe osoby docieraj膮 na dany serwis internetowy (艣ledzimy np. co wpisali kiedy dotarli na serwis lub na jakiej 艣redniej pozycji nast膮pi艂o wy艣wietlenie serwisu).

Ponowna analiza pozycjonowanej strony

Reoptymalizacja, czyli ponowna analiza

W艂a艣ciwa interpretacja danych, jest w naszej firmie podstaw膮 do zaplanowania kolejnych dzia艂a艅, dlatego ponowny audyt i聽wdro偶enia wykonujemy po minimum 4 miesi膮cach wsp贸艂pracy. Ponowna analiza strony, uwzgl臋dniaj膮ca ju偶 osi膮gni臋te wyniki聽i efekty wprowadzonych poprzednio zmian, pozwala dotrze膰 do nowych klient贸w i dostosowa膰 serwis do aktualnych trend贸w wyszukiwania. Jej wynikiem s膮 kolejne zalecenia optymalizacyjne, ich wdro偶enie i..
oczywi艣cie monitorowanie wynik贸w.

Taki cykliczny proces jest sta艂ym elementem pracy nad promowaniem ka偶dej strony internetowej w Google. Harmonogram dzia艂a艅 rozpisujemy w zwi膮zku z tym na 12 miesi臋cy.

Pozyskanie link贸w pozycjonuj膮cych stron臋

R贸wnoleg艂e dzia艂ania: budowa profilu linkowego

Czasy spamowania linkami i prze艣cigania si臋 pozycjoner贸w w liczbie odno艣nik贸w przypi臋tych do serwisu bezpowrotnie min臋艂y. W us艂udze Pro View r贸wnolegle ze wszystkimi innymi dzia艂aniami nieustannie prowadzone s膮 te偶 prace zmierzaj膮ce do zdobycia warto艣ciowych link贸w, prowadz膮cych do promowanej strony internetowej. Nie jest to jednak masowe linkowanie, a dopinanie odno艣nik贸w na tematycznych i warto艣ciowych stronach internetowych.

Najwa偶niejsze czynniki SEO, kt贸re wp艂ywaj膮 na pozycjonowanie strony w Google

Powiedzmy sobie szczerze: nikt ich wszystkich nie zna. Google bardzo rzadko ujawnia co wp艂ywa na wyniki wyszukiwania, zarazem dokonuj膮c w ostatnich latach cz臋stych aktualizacji algorytmu. Nam z uwagi na ilo艣膰 obs艂ugiwanych stron 艂atwiej dostrzec te zmiany. Nasz zesp贸艂 SEO jest w stanie reagowa膰 na te aktualizacje. Istnieje sporo sprawdzonych informacji, pochodz膮cych bezpo艣rednio od Google lub potwierdzonych licznymi testami i badaniami, kt贸re daj膮 nam pewien obraz oczekiwa艅 wyszukiwarki wzgl臋dem stron internetowych.

Mityczne 鈥瀙onad 200 czynnik贸w rankingowych鈥

To sprawdzona informacja: wyszukiwarka Google bierze pod uwag臋 ponad 200 czynnik贸w przy ustalaniu kolejno艣ci stron w wynikach wyszukiwania. 呕eby jednak dobrze zrozumie膰 t臋 informacj臋 trzeba pami臋ta膰, 偶e:

Lista czynnik贸w rankingowych nieustannie si臋 zmienia 鈥 Google w tej kwestii zachowuje postaw臋 pokornego ucznia, kt贸ry dzi臋ki sztucznej inteligencji codziennie pracuje nad udoskonalaniem swoich algorytm贸w, dostosowaniem ich do zmieniaj膮cego si臋 u偶ytkownika i jego potrzeb. W rezultacie to, co dzisiaj ma spory wp艂yw na pozycjonowanie strony, za kilka miesi臋cy mo偶e mie膰 znaczenie marginalne lub w og贸le mo偶e nie by膰 brane pod uwag臋 przy ustalaniu rankingu Google.

鈥濸onad 200鈥 oznacza, 偶e tych czynnik贸w mo偶e by膰 od 201 do鈥 (tu mo偶esz wpisa膰 dowoln膮 liczb臋). R贸wnie dobrze mo偶e to by膰 300, 1000, jak i kilka tysi臋cy. 201 to jedynie minimalna liczba czynnik贸w, jak膮 wskaza艂 Google.

Stawia to oczywi艣cie przed w艂a艣cicielami stron internetowych mn贸stwo wyzwa艅. Nie do艣膰, 偶e musisz na bie偶膮co 艣ledzi膰 zmiany w wyszukiwarce, to jeszcze trzeba stale dostosowa膰 do nich witryn臋! Co wa偶ne, przed wprowadzeniem zmian na sta艂e zesp贸艂 operatora przegl膮darki testuje je, co te偶 艂atwiej nam zauwa偶y膰 na przekroju kilkuset serwis贸w ni偶 Tobie na jednym. A wymagania Google zwykle s膮 coraz wy偶sze 鈥 i nie zapominajmy, 偶e konkurencja nie 艣pi, r贸wnie偶 walczy o klienta online!

Kt贸re elementy maj膮 najwi臋kszy wp艂yw na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google?

Pomimo tak zmiennego 艣rodowiska mo偶na wyr贸偶ni膰 kilka mniej lub bardziej precyzyjnych obszar贸w, kt贸re z ca艂膮 pewno艣ci膮 maj膮 i b臋d膮 mia艂y du偶y wp艂yw na ranking wynik贸w wyszukiwania:

Meta dane maj膮ce wp艂yw na pozycjonowanie

Meta dane (sekcja head)

  • Od lat sta艂y element w sugestiach optymalizacyjnych. Odpowiednio przygotowane znaczniki title oraz meta description jednoznacznie wskazuj膮 wyszukiwarce, o czym jest dana strona internetowa i maj膮 bezpo艣redni wp艂yw na jej pozycje w wynikach wyszukiwania.
Tre艣ci zoptymalizowane pod SEO i pozycjonowanie

Wysokiej jako艣ci tre艣ci

  • Bez eksperckich, wysokiej jako艣ci tekst贸w nie ma mo偶liwo艣ci zbudowania dobrej widoczno艣ci w wynikach wyszukiwania. Chodzi przede wszystkim o artyku艂y, kt贸re s膮 jednocze艣nie odpowiednio nasycone s艂owami kluczowymi, odpowiadaj膮 na potrzeby u偶ytkownik贸w oraz spe艂niaj膮 wymogi algorytm贸w Google.
  • Nie wolno zapomnie膰 te偶 o dodatkowych elementach: grafikach, wideo, prezentacjach etc. 鈥 wyszukiwarka ocenia r贸wnie偶 i te elementy przy ustalaniu rankingu wynik贸w wyszukiwania!
Nawigacja strony i struktura pod pozycjonowanie

Prawid艂owa nawigacja i struktura strony

  • Dobrze skonstruowane menu oraz odpowiednia struktura link贸w wewn臋trznych to korzy艣膰 nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania. U偶ytkownicy wol膮 r贸wnie偶 korzysta膰 ze stron, na kt贸rych 艂atwo znajduj膮 najwa偶niejsze informacje i nie maj膮 problem贸w z odnalezieniem si臋 w jej strukturze.
  • Niebagatelne znaczenie maj膮 r贸wnie偶 nag艂贸wki 鈥濰鈥, kt贸rych odpowiednia optymalizacja (np. umiej臋tne umieszczanie fraz kluczowych) pomo偶e rankingowa膰 danej podstronie na wybrane frazy kluczowe. Stanowi膮 r贸wnie偶 jasn膮 podpowied藕 dla u偶ytkownika, jakie informacje znajdzie w tym konkretnym miejscu witryny.
Poprawno艣膰 kodu HTML strony

Poprawny kod HTML

  • Roboty Google, kt贸rych zadaniem jest odczytywanie zawarto艣ci strony internetowej, patrz膮 przede wszystkim na kod 藕r贸d艂owy strony 鈥 a wi臋c to, co znajduje si臋 pod warstw膮 widzian膮 przez u偶ytkownika.
  • Dlatego ka偶dy b艂膮d, ka偶de niedopatrzenie w kodzie HTML mo偶e skutkowa膰 nieprawid艂owym odczytaniem, a w konsekwencji zani偶on膮 ocen膮 strony internetowej przez algorytmy Google. W skrajnych przypadkach, witryna mo偶e nawet by膰 ca艂kowicie niewidoczna dla robot贸w wyszukiwarki, a wi臋c nie b臋dzie mia艂a szans na wy艣wietlenie si臋 w rankingu Google.
  • Wyeliminowanie b艂臋d贸w w kodzie oraz taka jego optymalizacja, kt贸ra u艂atwi robotom dotarcie do najwa偶niejszych miejsc w obr臋bie witryny i prawid艂owe odczytanie ich zawarto艣ci, ma ogromny wp艂yw na ranking witryny w Google.
Optymalizacja SEO pod mobile

Optymalizacja mobilna

  • O wa偶no艣ci tego elementu 艣wiadcz膮 nie tylko bezpo艣rednie deklaracje Google, ale r贸wnie偶: - wprowadzenie optymalizacji mobilnej jako oficjalnego czynnika rankingowego w kwietniu 2015 roku, - wprowadzanie od marca 2016 indeksu mobile-first 鈥 to strona mobilna b臋dzie decydowa膰 w pierwszej kolejno艣ci o pozycji witryny w rankingu, - wprowadzenie szybko艣ci 艂adowania si臋 strony jako czynnika rankingowego dla wynik贸w mobilnych w lipcu 2018 roku.
  • Ponadto ju偶 od d艂u偶szego czasu (wg r贸偶nych bada艅 od mniej wi臋cej po艂owy 2015 roku) ponad po艂owa wyszukiwa艅 w sieci pochodzi z urz膮dze艅 mobilnych.
  • Dobrze zoptymalizowana mobilna wersja strony internetowej to wi臋c konieczno艣膰, nie tylko je艣li chcemy rankingowa膰 w Google. To r贸wnie偶 podstawowy wym贸g u偶ytkownika, kt贸ry coraz cz臋艣ciej wchodzi na strony internetowe za po艣rednictwem smartfona.
Szybko艣膰 艂adowania strony wa偶na z punktu widzenia pozycjonowania

Szybko艣膰 艂adowania strony

  • Wolna strona to strona, kt贸ra zniech臋ca u偶ytkownik贸w do skorzystania z oferty. Ma to szczeg贸lne znaczenie w przypadku urz膮dze艅 mobilnych, gdzie cz臋sto wyszukiwania dotycz膮 sytuacji 鈥瀟u i teraz鈥. Je偶eli wi臋c szukam np. cukierni, bo zapomnia艂em, 偶e dzi艣 przyje偶d偶aj膮 go艣cie, nie b臋d臋 szuka艂 informacji na temat jej wypiek贸w na stronie po kt贸rej nawigacja zajmie mi d艂u偶ej ni偶 kilka sekund. Dzia艂a tu te偶 inna prawid艂owo艣膰 鈥 u偶ytkownik raz zniech臋cony przez woln膮 stron臋, rzadko do niej wraca!
  • Znajduje to oczywiste odzwierciedlenie w podej艣ciu Google. Szybko艣膰 艂adowania si臋 strony (r贸wnie偶 mobilnej) to jeden z oficjalnych czynnik贸w rankingowych.
Linki pozycjonuj膮ce SEO

Linki przychodz膮ce

  • W艂a艣ciwie od samego pocz膮tku istnienia wyszukiwarki Google to w艂a艣nie linki przychodz膮ce by艂y jednym z g艂贸wnych element贸w, sk艂adaj膮cych si臋 na sukces SEO. Tak jest r贸wnie偶 dzisiaj, cho膰 znaczenie link贸w jest znacznie mniejsze ni偶 cho膰by kilka lat temu.
  • Naturalny profil linkowy, zbudowany (a nie kupiony 鈥 co jest niezgodne z wytycznymi Google) w zgodzie z zasad膮 鈥瀓ako艣膰, a nie ilo艣膰鈥 przynosi realne efekty w pozycjonowaniu stron internetowych.

Mo偶emy debatowa膰 nad wa偶no艣ci膮 i zasadno艣ci膮 poszczeg贸lnych dzia艂a艅, niemniej jednak lista ta pokazuje zarys wyzwania, jakie stoi przed specjalistami, zajmuj膮cymi si臋 pozycjonowaniem stron internetowych w Google 鈥 oraz przed w艂a艣cicielami stron!

Efekty pozycjonowania s膮 jednak warte tego wysi艂ku. Wiele historii sukcesu pokazuje, 偶e dobrze zaplanowane i wykonane SEO przynosi d艂ugofalowe efekty, 聽buduje bardzo solidne podstawy obecno艣ci biznesu w Google 鈥 najwi臋kszej wyszukiwarce internetowej 艣wiata.

Korzy艣ci z pozycjonowania strony www

Z pewno艣ci膮 zastanawiasz si臋 jakie korzy艣ci proces pozycjonowania mo偶e przynie艣 Twojej firmie. Jednym z pierwszych pyta艅, jakie przedsi臋biorcy zadaj膮 firmom specjalizuj膮cym si臋 w SEO, jest pytanie o efekty biznesowe 鈥 o korzy艣ci z pozycjonowania strony www dla prowadzonych przez nich biznes贸w. I s艂usznie 鈥 ka偶da inwestycja, szczeg贸lnie taka, kt贸rej celem jest przyci膮gni臋cie Klienta, powinna si臋 zwraca膰. W zale偶no艣ci od bran偶y, grupy docelowej firmy, czy te偶 indywidualnych cel贸w przedsi臋biorstwa, SEO mo偶e przynie艣膰 odmienne rezultaty.

Jednak najwa偶niejsze korzy艣ci z pozycjonowania firmy mo偶na zebra膰 w 5 grupach:

Wi臋kszy ruch na stronie = wi臋cej szans na konwersje (wi臋ksz膮 sprzeda偶)

Pozycjonowanie to wzrosty
  • Wypracowanie wysokiego rankingu w wynikach wyszukiwania Google oznacza przede wszystkim wi臋ksz膮 widoczno艣膰 dla u偶ytkownik贸w. Dobrze oceniana strona przez Google 艂atwiej wy艣wietli si臋 potencjalnym klientom. Optymalizacje strony zwi臋kszaj膮 jej zasi臋g, a jednocze艣nie (potencjalnie) znacznie wi臋cej os贸b wchodzi na nasz serwis. Co wi臋cej, przy dobrze dopasowanych frazach kluczowych (a wi臋c frazach, kt贸re s膮 bezpo艣rednio powi膮zane z dzia艂alno艣ci膮 firmy) na nasz膮 stron臋 wchodz膮 u偶ytkownicy, kt贸rzy realnie wykazali zainteresowanie nasz膮 ofert膮. Nasza 鈥瀝eklama鈥 pada wi臋c na bardzo podatny grunt. A st膮d ju偶 niedaleka droga do zdobycia kolejnego Klienta.
Pozycjonowanie to wzrosty

Wzrost rozpoznawalno艣ci i budowa wizerunku marki

  • Im cz臋艣ciej konsumenci widz膮 nasz膮 mark臋, tym wi臋ksza szansa, 偶e skorzystaj膮 z naszych us艂ug 鈥 to stara prawda, kt贸ra sprawdza si臋 r贸wnie偶 w SEO. Ale pozycjonowanie ma jeszcze dodatkow膮 zalet臋: u偶ytkownicy widz膮 nasz膮 mark臋 zawsze w kontek艣cie zapytania, zwi膮zanego z nasz膮 dzia艂alno艣ci膮! SEO buduje wi臋c wizerunek eksperta, zaufanego specjalisty w danej bran偶y.

Zbudowanie przewagi nad swoj膮 bezpo艣redni膮 konkurencj膮

Pozycjonowanie to wzrosty
  • Nawet je偶eli posiadasz ju偶 spor膮 grup臋 klient贸w warto kontrolowa膰 konkurencje. Pozycjonowanie strony firmowej pozwala nam wyprzedzi膰 j膮 w wynikach wyszukiwania. Google to dzi艣 pierwsze 藕r贸d艂o informacji dla wi臋kszo艣ci os贸b poszukuj膮cych informacji, produkt贸w czy us艂ug. W zwi膮zku z tym jest to idealne miejsce na zdobycie przewagi biznesowej 鈥 zyskanie dodatkowych Klient贸w online. Warto pomy艣le膰 o pozycjonowaniu szczeg贸lnie w bran偶ach, w kt贸rych konkurencja 鈥瀘ffline鈥 mo偶e by膰 bardzo zaci臋ta.
Pozycjonowanie to wzrosty

Niski koszt dotarcia do Klienta

  • Wszystkie powy偶sze zalety SEO maj膮 jeszcze jeden wsp贸lny element: niski koszt! Szczeg贸lnie w por贸wnaniu z reklam膮 tradycyjn膮, np. w prasie, radiu czy telewizji. Przy stosunkowo niskich kosztach pozycjonowanie stron internetowych daje mo偶liwo艣膰 dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorc贸w 鈥 co wa偶ne, grupy, kt贸ra ju偶 wykaza艂a zainteresowanie dzia艂alno艣ci膮 firmy podejmuj膮c wyszukiwanie w sieci.

D艂ugotrwa艂e efekty

Pozycjonowanie to wzrosty
  • Dobrze zaplanowane pozycjonowanie strony w Google przynosi daje d艂ugotrwa艂e korzy艣ci. Oczywi艣cie r贸wnie偶 i w tym 艣rodowisku zdarzaj膮 si臋 nag艂e spadki rankingu oraz widoczno艣ci, ale dobra firma pozycjonerska jest w stanie wykona膰 swoj膮 prac臋 tak, aby uzyskiwa膰 dla Klienta maksymalne korzy艣ci jak najd艂u偶ej!

Podsumowuj膮c: Dzi臋ki SEO zyskujemy wizerunkowo, zwi臋kszamy zaufanie do naszej marki i zdobywamy nowych Klient贸w jednocze艣nie wyprzedzaj膮c konkurencj臋. A wszystko to przy stosunkowo niewielkiej inwestycji w promocj臋, kt贸ra przynosi d艂ugofalowe efekty! Przy dobrze prowadzonej kampanii SEO, umiej臋tnie zaplanowanych pracach 鈥 a tak偶e dobrym zrozumieniu procesu 鈥 pozycjonowanie po prostu si臋 op艂aca!

Jak wygl膮da proces pozycjonowania strony w Google

Ponownie nie b臋dziemy sprzedawa膰 ci encyklopedii. Tym bardziej, 偶e jak ju偶 przeczyta艂e艣 metody musimy na bie偶膮co korygowa膰. Proces pozycjonowania strony w Google mo偶na podzieli膰 na proste zadania, kt贸re jednak dziel膮 si臋 na szereg analiz, optymalizacji, poprawek, kontroli, kolejnych poprawek鈥 oszcz臋dzisz wi臋c czas je偶eli zajm膮 si臋 tym wykwalifikowani eksperci SEO.

Zapewne pami臋tasz, 偶e pozycjonowanie strony www mo偶emy podzieli膰 na dwa obszary:

Prace SEO on-page (na stronie)

  • Do tej grupy nale偶膮 wszystkie dzia艂ania, kt贸re obejmuj膮 kontrol臋, analiz臋 i zmiany wprowadzane bezpo艣rednio na pozycjonowanej stronie internetowej.

    Obejmuje to nie tylko wdro偶enie zmian, kt贸re widoczne s膮 go艂ym okiem dla u偶ytkownika (jak np. zmiany w nawigacji wewn臋trznej, stworzenie dodatkowych podstron, czy dodanie nowych tre艣ci do serwisu).

    To r贸wnie偶 zmiany SEO, kt贸re wprowadzane s膮 w kodzie 藕r贸d艂owym. Pomimo, 偶e na pierwszy rzut oka ich nie wida膰, to maj膮 ogromne znaczenie dla prawid艂owego odczytania witryny przez roboty internetowe, a co za tym idzie: do prawid艂owej oceny witryny przez algorytmy i osi膮gni臋cia satysfakcjonuj膮cych efekt贸w pozycjonowania.

    Elementy niewidoczne serwisu pozwalaj膮 unikn膮膰 b艂臋d贸w zwi膮zanych z indeksowaniem witryny, umo偶liwiaj膮 kierowanie robota wyszukiwarki do najwa偶niejszych podstron oraz 鈥瀙odpowiadaj膮 mu鈥 co znajduje si臋 na stronie i w jaki spos贸b powinien interpretowa膰 informacje, kt贸re widzi.

Prace SEO off-page (poza stron膮)

Obejmuj膮 wszystkie dzia艂ania SEO, kt贸re nie s膮 prowadzone bezpo艣rednio na pozycjonowanej witrynie internetowej, ale poza ni膮.

Koniecznie nale偶y tu wspomnie膰 o budowie naturalnego profilu linkowego, kt贸ra jest jedn膮 z najwa偶niejszych obecnie czynno艣ci w ramach prac off-page. Jest to jednak tylko jedno z wielu dzia艂a艅, jakie prowadzone s膮 przez firm臋 pozycjonuj膮c膮 strony internetowe.

Inne to mi臋dzy innymi stworzenie i optymalizacja wizyt贸wki w witrynie Google Moja Firma 鈥 miejscu absolutnie kluczowym, je艣li firma my艣li r贸wnie偶 o zbudowaniu swojej pozycji w rankingu lokalnym. Wizyt贸wka na Mapach Google to obecnie coraz wa偶niejsze 藕r贸d艂o ruchu dla firm skupiaj膮cych si臋 na swojej najbli偶szej okolicy.

Ponadto cz臋sto wykonywana jest analiza dotychczasowej obecno艣ci firmy w wynikach wyszukiwania. Pracujemy po niej nad ujednoliceniem danych firmy w ca艂ym SERP (wynikach wyszukiwania) oraz poszukujemy dodatkowych mo偶liwo艣ci na zwi臋kszenie zasi臋gu promocji firmy w Google.

Powy偶szy podzia艂 to jednak tylko niewielki zarys, swoisty schemat dzia艂a艅 SEO, kt贸re obejmuj膮 cz臋sto gigantyczn膮 liczb臋 godzin pracy, niezliczon膮 ilo艣膰 analiz i wi臋ksze lub mniejsze poprawki na witrynie. W agencji Pro Pozycje przygotowali艣my jednak szczeg贸艂owy plan SEO, kt贸ry pozwala nam na bie偶膮co kontrolowa膰 wyniki w Google, podejmowa膰 odpowiednie kroki optymalizacyjne i zadba膰 o wszystkie najwa偶niejsze elementy w pozycjonowaniu strony www.

Ka偶da witryna internetowa jest inna, a przed audytem SEO trudno okre艣li膰 co tak naprawd臋 na serwisie jest do zmiany. Starali艣my si臋 jednak przedstawi膰 obszary w jakich pracujemy dla zwi臋kszenia widoczno艣ci Twojej strony. Cho膰 nasza praca nie ko艅czy si臋 po roku, pozycjonowania strony w Google przez pierwsze 12 miesi臋cy wsp贸艂pracy, jaki opracowali艣my w firmie Pro Pozycje, obejmuje mi臋dzy innymi nast臋puj膮ce prace:

1. Instalacj臋 i konfi guracj臋 narz臋dzi Google (m.in. Google Search Console)

Pozwalaj膮 nam na pierwsz膮 analiz臋 stanu witryny, osi膮ganych przez ni膮 rezultat贸w w wynikach wyszukiwania, a tak偶e na bie偶膮ce monitorowanie ewentualnych b艂臋d贸w SEO, wzrost贸w lub spadk贸w widoczno艣ci 鈥 oraz podejmowanie odpowiednich dzia艂a艅 pozycjonerskich.

2. Optymalizacj臋 sekcji head

Pierwszy etap obejmuje przede wszystkim znaczniki title i description 鈥 jest to jedna z podstawowych czynno艣ci w pozycjonowaniu, pozwalaj膮ca skutecznie wskaza膰 wyszukiwarce tematyczno艣膰 witryny oraz rozpocz膮膰 budowanie jej widoczno艣ci na pochodne frazy kluczowe.

3. Weryfikacj臋 oraz wyeliminowanie ewentualnych b艂臋d贸w zwi膮zanych z:

鈥 poprawno艣ci膮 wdro偶onych przekierowa艅,
鈥 stanem i ewentualnymi b艂臋dami indeksacji,
鈥 konfiguracj膮 pliku robots.txt,
鈥 tre艣ciami dost臋pnymi na promowanej witrynie internetowej 鈥 ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem ilo艣ci i jako艣ci tekst贸w, a tak偶e wyst臋powania duplikat贸w tre艣ci (tzw. duplicate content), szkodliwych z punktu widzenia pozycjonowania firmy.

4. Wst臋pn膮 i poszerzon膮 optymalizacj臋 tre艣ci i nag艂贸wk贸w na podstawie wcze艣niejszych analiz.

5. Bezpieczn膮 (zgodn膮 z wytycznymi Google dla Webmaster贸w) budow臋 profilu linkowego

a w tym mi臋dzy innymi:
鈥 dodanie strony do warto艣ciowych katalog贸w,
鈥 pozyskiwanie link贸w, pochodz膮cych z serwis贸w tematycznie powi膮zanych z bran偶膮 Klienta.

6. Weryfikacj臋 i wdro偶enie danych uporz膮dkowanych (tzw. mikrodanych)

Ich zadaniem jest u艂atwienie robotom Google prawid艂owe odczytanie informacji zawartych na stronie, co mo偶e prze艂o偶y膰 si臋 na lepsz膮 ocen臋 witryny przez algorytmy wyszukiwarki 鈥 i lepsze wyniki pozycjonowania!

7. Optymalizacj臋 lub dodanie strony do Google Moja Firma

Szczeg贸lnie wa偶ne dla firm dzia艂aj膮cych lokalnie, ale wykorzystywane r贸wnie偶 przez najwi臋ksze 艣wiatowe korporacje 鈥 wyszukiwania lokalne regularnie nabieraj膮 na znaczeniu w SEO!

8. Optymalizacj臋 linkowania wewn臋trznego

Czyli nawigacji wewn臋trznej (r贸wnie偶 menu) pod k膮tem odpowiedniego kierowania ruchu oraz robot贸w wyszukiwarki, m.in. w celu optymalnego wykorzystania tzw. bud偶etu indeksowania witryny.

9. Weryfikacj臋 przyjaznych adres贸w URL

Przyjazne adresy URL (z ang. friendly URLs), sprzyjaj膮 nie tylko lepszemu odbiorowi witryny przez u偶ytkownik贸w, ale s膮 r贸wnie偶 dobrze oceniane przez Google. Oczywi艣cie prace w tym zakresie obejmuj膮 r贸wnie偶 ich ewentualne wdro偶enie lub korekt臋

10. Optymalizacj臋 czasu 艂adowania si臋 strony

Jest to oficjalnie jeden z czynnik贸w rankingowych, a do tego bezpo艣rednio przek艂ada si臋 na zadowolenie u偶ytkownika oraz konwersje (szczeg贸lnie na urz膮dzeniach mobilnych).

11. Analiz臋 b艂臋d贸w wskazywanych przez narz臋dzia Google

Posi艂kujemy si臋 mi臋dzy innymi wspomnianym wcze艣niej Google Search Console poszukuj膮c dalszych element贸w do poprawy 鈥 oraz w razie potrzeby wdra偶amy odpowiednie korekty SEO.

12. Audyt u偶yteczno艣ci witryny (User Experience 鈥 do艣wiadczenie u偶ytkownika)

Istotny przede wszystkim dla u偶ytkownik贸w, ale nie bez znaczenia r贸wnie偶 dla oceny strony przez Google.

13. Rozbudow臋 tre艣ci (us艂uga content marketingu)

Tworzymy teksty odpowiednio nasycone frazami kluczowymi, eksperckie, u偶yteczne dla u偶ytkownik贸w i wysoko oceniane przez algorytmy Google. Cz臋sto stanowi膮 kluczowy element je艣li chodzi o pozycjonowanie stron i walk臋 o wysoki ranking w wyszukiwarce, co z kolei prowadzi do zdobycia przewagi nad konkurencj膮.

Jeste艣 na bie偶膮co dzi臋ki raportom z post臋p贸w pozycjonowania firmy

W Pro Pozycje bardzo mocno dbamy o przejrzysto艣膰 naszych prac i osi膮ganych efekt贸w SEO. Dlatego co miesi膮c otrzymujesz raport z widoczno艣ci strony w Google, kt贸ry jasno obrazuje efekty naszych dzia艂a艅 oraz pozwala na weryfikacj臋 post臋p贸w pracy nad serwisem. Co wi臋cej, zawsze odpowiednio raportujemy wszystkie przeprowadzone przez nas prace, 偶eby nasi partnerzy mieli mo偶liwo艣膰 dodatkowej, bie偶膮cej kontroli.

Oczywi艣cie przedstawiona powy偶ej lista dzia艂a艅 SEO nie jest pe艂na. W zale偶no艣ci od zmian w algorytmach Google, dzia艂a艅 konkurencji czy naturalnych przetasowa艅 w wynikach wyszukiwania przeprowadzamy dodatkowe badania, testy i analizy. Regularnie wdra偶amy r贸wnie偶 dodatkowe optymalizacje, dzi臋ki kt贸rym witryna ca艂y czas jest zgodna z wytycznymi wyszukiwarki, a osi膮gane rezultaty pozycjonowania firmy s膮 zadowalaj膮ce.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Oczywi艣cie nie mo偶emy pomin膮膰 pytania, do kt贸rego zawsze ostatecznie sprowadzaj膮 si臋 rozmowy, czyli: ile to wszystko tak w艂a艣ciwie kosztuje?

W Pro Pozycje koszty pozycjonowania zaczynaj膮 si臋 ju偶 od 290 z艂otych! (w rozliczeniu rycza艂towym)

Jednak偶e pytanie o konkretne inwestycje zwi膮zane z pozycjonowaniem strony w Google jest pytaniem nie艂atwym, a odpowied藕 bez analizy serwisu wymaga艂aby przyj臋cia du偶ego marginesu b艂臋du, poniewa偶:

Ka偶da firma jest inna

oczekiwania, wymagania ka偶dego Klienta s膮 nieco inne; wsp贸艂praca z du偶ymi firmami przebiega zupe艂nie inaczej ni偶 z przedsi臋biorstwami ma艂ymi i 艣rednimi; grupa docelowa oraz jej zachowanie w sieci mog膮 by膰 diametralnie r贸偶ne

Ka偶da bran偶a jest inna

konkurencyjno艣膰 na frazy kluczowe mocno si臋 waha; dzia艂ania SEO prowadzone przez firmy konkurencyjne mog膮 by膰 zaawansowane, podstawowe lub w og贸le mog膮 nie istnie膰; liczba zapyta艅 kluczowych oraz potencjalna liczba odbiorc贸w mog膮 si臋 waha膰 w przedziale od kilkudziesi臋ciu do nawet kilku milion贸w (i wi臋cej!)

Ka偶da strona internetowa jest inna

witryny mog膮 mie膰 kilka, kilkana艣cie lub nawet kilka milion贸w podstron; podstrony mog膮 zawiera膰 du偶o warto艣ciowego, fachowego tekstu, by膰 w wi臋kszo艣ci puste lub zawiera膰 mn贸stwo duplikat贸w; mo偶liwo艣ci system贸w CMS mog膮 pomaga膰 albo utrudnia膰 pozycjonowanie

Przedstawienie jednego, sztywnego cennika SEO, kt贸ry obowi膮zywa艂by wszystkich, jest wi臋c niemo偶liwe 鈥 a przy tym by艂oby niesprawiedliwe. Zdecydowanie wolimy wsp贸艂pracowa膰 z naszymi Klientami na jasnych zasadach.聽Wybrany model pozycjonowania firmy oraz oczekiwania naszego Klienta wymagaj膮 od nas konkretnej pracy, konkretnego zaanga偶owania czasowego. Na tej podstawie jeste艣my w stanie przedstawi膰 szczeg贸艂ow膮 ofert臋 SEO – specjalnie dla Twojego biznesu. Zostaw do siebie kontakt, aby otrzyma膰 precyzyjn膮 wycen臋!

0+
Lat na rynku
200+
PRZEPROWADZONYCH Kampanii Google Ads
1000+
Realizacji SEO
45000+
S艁脫W KLUCZOWYCH NASZYCH KLIENT脫W WIDOCZNYCH W GOOGLE

Napisz do nas

5 minut. Tyle wystarczy, 偶eby dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o tym jak mo偶esz dociera膰 do nowych klient贸w. Czy to du偶o? To kr贸cej ni偶:聽

– parzysz herbat臋
– kupujesz obiad
– uruchamiasz ulubiony serial

E-mail kontakt@pro-pozycje.pl

Zadzwo艅!聽聽668 463 416