Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest E-A-T? – definicja

Po raz pierwszy o E-A-T świat usłyszał, gdy Google odświeżył dokument z Search Quality Evaluator Guideline, czyli z wytycznymi dla stron internetowych, dotyczącymi szeroko pojętej jakości. Jednym z owych najważniejszych mierników używanych przez algorytmy Google w procesie oceny jakości witryny jest właśnie E-A-T.

Czym jest E-A-T?

EAT (inaczej E-A-T, skrót od Expertise – Authoritativeness- Trustworthiness) od Google określa zasady wiarygodności treści umieszczonej na danej stronie. Google wykorzystuje algorytm EAT, weryfikując content znajdujący się w witrynie internetowej. Wskaźniki algorytmu pomagają robotom Google w określaniu pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Algorytm EAT sprawdza przede wszystkim jakość witryny, biorąc pod uwagę m.in. jakość oraz ilość głównego contentu, a także cel przyświecający stronie (czy jest to serwis informacyjny, strona służąca rozrywce, sklep itp.). Algorytm E-A-T sprawdza też „eksperckość” serwisu, czyli stopień jego specjalizacji w konkretnym temacie. Wytyczne EAT obejmują ponadto reputację witryny (czy np. jest ona często cytowana i linkowana w sieci) oraz zaufanie do niej (zabezpieczenia, legalność strony itp.).