Dobra! Definicje słownikową przeczytasz na stronie dowolnej agencji. Jeżeli chcesz wiedzieć co naprawdę kryje się pod tym skrótem, nie jedynie przeczytać o tym, że jest to proces niejednorodny, składający się z wielu elementów, które wzajemnie na siebie wpływają.. to dobrze trafiłeś.
Obecność Twojej strony w Google to nie przypadek, a efekt przemyślanego i systematycznego działania.
Pomożemy Ci rozwinąć i zoptymalizować internetowy kanał sprzedaży – wyślij zapytanie, by otrzymać darmową, spersonalizowaną wycenę.
Jednak dla nas to coś więcej. Nie powiemy Ci, że to sztuka, ale jeżeli już mielibyśmy porównywać naszą pracę do twórczości mistrzów, bliżej jej do kaligrafii niż do poezji, którą można różnie interpretować. Nie chodzi o to, że jesteśmy ignorantami. Pozycjonowanie stron internetowych, szczególnie w wyszukiwarce Google, jest po prostu procesem wymagającym doświadczenia, ogromnej wiedzy oraz odtwarzania pewnych działań tak, żeby algorytmy wyszukiwarki nie miały najmniejszego problemu z rozpoznaniem co autor serwisu miał na myśli. Celem dobrze rozumianego pozycjonowania nie jest tylko dostosowanie strony internetowej do wytycznych Google, a stworzenie serwisu, który będzie na siebie zarabiał. Spełnić ten warunek można przez optymalizacje (SEO), wtedy trafi do właściwego odbiorcy.
Dlaczego jest to proces, który agencje rozpisują na miesiące/lata? Bo nie zależy Ci na chwilowym wzroście wyników, do którego pozycjonowanie nie jest Ci potrzebne. Chcesz w przemyślany sposób docierać do odpowiedniego klienta, zrozumieć go, przedstawić mu się. Dlatego SEO to proces czasochłonny, wymagający cierpliwości i wytężonej pracy, zwykle w okresie wielu miesięcy i nie tylko po stronie agencji.
Prawidłowo prowadzony proces pozycjonowania strony internetowej obejmuje kilka etapów, powtarzanych cyklicznie, które są poprzedzone tzw. keyword researchem:
Cały widz polega na dobraniu tych „optymalnych”, nie byle jakich. Dobrze w tym celu sprawdzić jakie są najpopularniejsze wyszukiwania w sieci. Z pomocą przychodzą tu narzędzia typu Keywords Planner czy Google Trends. Szczególnie ważne jest uwzględnienie nie tylko najpopularniejszych wyrażeń, ale taki dobór działań, aby pozycjonowanie zaczęło przynosić pierwsze efekty możliwie szybko, a jednocześnie, żeby w dłuższej perspektywie można było rankingować na konkurencyjne wyrażenia. Idealną sytuacją jest ta w której na starcie współpracy możemy przeanalizować historię z Google Search Console danej domeny. Wtedy widać najlepiej jak klienci do tej pory docierali pod podany adres i proces pozycjonowania można zaplanować jeszcze bardziej precyzyjnie.
To na tym etapie specjaliści ds. pozycjonowania dokonują wstępnej oraz dodatkowej analizy witryny, wskazując, które aspekty wymagają poprawy. W naszej praktyce analizujemy cały serwis, nie tylko poszczególne podstrony, jak to bywa przy ofercie na frazy. Już na tym etapie często przeprowadzana jest wstępna analiza treści w obrębie witryny i przygotowywane są pierwsze propozycje rozbudowy strony internetowej o nowe, wartościowe teksty. Krótko mówiąc na tym etapie analizujemy jak wykorzystać stronę, żeby dotarło na nią maksimum zainteresowanych osób.
Efektem takiej analizy seo są zalecenia optymalizacyjne, przesyłane zwykle do właściciela strony w celu ich akceptacji, przed wykonaniem wdrożenia.
Wszystkie najważniejsze zmiany, wskazane w zaleceniach optymalizacyjnych, zostają wdrożone na witrynę. To zwykle pierwsza, podstawowa optymalizacja, która stanowi podłoże do dalszych analiz i zmian na witrynie. Prace rozłożone zostają na etapy, a kiedy właściciel serwisu aktywnie z nami pracuje efekty przychodzą szybciej.
Optymalizacja strony znajduje odzwierciedlenie w wynikach wyszukiwania Google dopiero po kilku dniach lub tygodniach. Dlatego też niezbędne jest stałe monitorowanie wyników, jakie osiąga witryna, oraz analiza efektów wdrożonych zmian optymalizacyjnych. Google informowało, że na daną stronę wraca maksymalnie do 90 dni, więc mimo deklaracji indeksacji w trybie rzeczywistym, nie wyciągamy pochopnych wniosków. Poświęcamy dużo czasu na obserwacje, jak nowe osoby docierają na dany serwis internetowy (śledzimy np. co wpisali kiedy dotarli na serwis lub na jakiej średniej pozycji nastąpiło wyświetlenie serwisu).
Właściwa interpretacja danych, jest w naszej firmie podstawą do zaplanowania kolejnych działań, dlatego ponowny audyt i wdrożenia wykonujemy po minimum 4 miesiącach współpracy. Ponowna analiza strony, uwzględniająca już osiągnięte wyniki i efekty wprowadzonych poprzednio zmian, pozwala dotrzeć do nowych klientów i dostosować serwis do aktualnych trendów wyszukiwania. Jej wynikiem są kolejne zalecenia optymalizacyjne, ich wdrożenie i..
oczywiście monitorowanie wyników.
Taki cykliczny proces jest stałym elementem pracy nad promowaniem każdej strony internetowej w Google. Harmonogram działań rozpisujemy w związku z tym na 12 miesięcy.
Czasy spamowania linkami i prześcigania się pozycjonerów w liczbie odnośników przypiętych do serwisu bezpowrotnie minęły. W usłudze Pro View równolegle ze wszystkimi innymi działaniami nieustannie prowadzone są też prace zmierzające do zdobycia wartościowych linków, prowadzących do promowanej strony internetowej. Nie jest to jednak masowe linkowanie, a dopinanie odnośników na tematycznych i wartościowych stronach internetowych.
Powiedzmy sobie szczerze: nikt ich wszystkich nie zna. Google bardzo rzadko ujawnia co wpływa na wyniki wyszukiwania, zarazem dokonując w ostatnich latach częstych aktualizacji algorytmu. Nam z uwagi na ilość obsługiwanych stron łatwiej dostrzec te zmiany. Nasz zespół SEO jest w stanie reagować na te aktualizacje. Istnieje sporo sprawdzonych informacji, pochodzących bezpośrednio od Google lub potwierdzonych licznymi testami i badaniami, które dają nam pewien obraz oczekiwań wyszukiwarki względem stron internetowych.
Mityczne „ponad 200 czynników rankingowych”
To sprawdzona informacja: wyszukiwarka Google bierze pod uwagę ponad 200 czynników przy ustalaniu kolejności stron w wynikach wyszukiwania. Żeby jednak dobrze zrozumieć tę informację trzeba pamiętać, że:
Lista czynników rankingowych nieustannie się zmienia – Google w tej kwestii zachowuje postawę pokornego ucznia, który dzięki sztucznej inteligencji codziennie pracuje nad udoskonalaniem swoich algorytmów, dostosowaniem ich do zmieniającego się użytkownika i jego potrzeb. W rezultacie to, co dzisiaj ma spory wpływ na pozycjonowanie strony, za kilka miesięcy może mieć znaczenie marginalne lub w ogóle może nie być brane pod uwagę przy ustalaniu rankingu Google.
„Ponad 200” oznacza, że tych czynników może być od 201 do… (tu możesz wpisać dowolną liczbę). Równie dobrze może to być 300, 1000, jak i kilka tysięcy. 201 to jedynie minimalna liczba czynników, jaką wskazał Google.
Stawia to oczywiście przed właścicielami stron internetowych mnóstwo wyzwań. Nie dość, że musisz na bieżąco śledzić zmiany w wyszukiwarce, to jeszcze trzeba stale dostosować do nich witrynę! Co ważne, przed wprowadzeniem zmian na stałe zespół operatora przeglądarki testuje je, co też łatwiej nam zauważyć na przekroju kilkuset serwisów niż Tobie na jednym. A wymagania Google zwykle są coraz wyższe – i nie zapominajmy, że konkurencja nie śpi, również walczy o klienta online!
Pomimo tak zmiennego środowiska można wyróżnić kilka mniej lub bardziej precyzyjnych obszarów, które z całą pewnością mają i będą miały duży wpływ na ranking wyników wyszukiwania:
Możemy debatować nad ważnością i zasadnością poszczególnych działań, niemniej jednak lista ta pokazuje zarys wyzwania, jakie stoi przed specjalistami, zajmującymi się pozycjonowaniem stron internetowych w Google – oraz przed właścicielami stron!
Efekty pozycjonowania są jednak warte tego wysiłku. Wiele historii sukcesu pokazuje, że dobrze zaplanowane i wykonane SEO przynosi długofalowe efekty, buduje bardzo solidne podstawy obecności biznesu w Google – największej wyszukiwarce internetowej świata.
Z pewnością zastanawiasz się jakie korzyści proces pozycjonowania może przynieś Twojej firmie. Jednym z pierwszych pytań, jakie przedsiębiorcy zadają firmom specjalizującym się w SEO, jest pytanie o efekty biznesowe – o korzyści z pozycjonowania strony www dla prowadzonych przez nich biznesów. I słusznie – każda inwestycja, szczególnie taka, której celem jest przyciągnięcie Klienta, powinna się zwracać. W zależności od branży, grupy docelowej firmy, czy też indywidualnych celów przedsiębiorstwa, SEO może przynieść odmienne rezultaty.
Jednak najważniejsze korzyści z pozycjonowania firmy można zebrać w 5 grupach:
Podsumowując: Dzięki SEO zyskujemy wizerunkowo, zwiększamy zaufanie do naszej marki i zdobywamy nowych Klientów jednocześnie wyprzedzając konkurencję. A wszystko to przy stosunkowo niewielkiej inwestycji w promocję, która przynosi długofalowe efekty! Przy dobrze prowadzonej kampanii SEO, umiejętnie zaplanowanych pracach – a także dobrym zrozumieniu procesu – pozycjonowanie po prostu się opłaca!
Ponownie nie będziemy sprzedawać ci encyklopedii. Tym bardziej, że jak już przeczytałeś metody musimy na bieżąco korygować. Proces pozycjonowania strony w Google można podzielić na proste zadania, które jednak dzielą się na szereg analiz, optymalizacji, poprawek, kontroli, kolejnych poprawek… oszczędzisz więc czas jeżeli zajmą się tym wykwalifikowani eksperci SEO.
Zapewne pamiętasz, że pozycjonowanie strony www możemy podzielić na dwa obszary:
Prace SEO on-page (na stronie)
Do tej grupy należą wszystkie działania, które obejmują kontrolę, analizę i zmiany wprowadzane bezpośrednio na pozycjonowanej stronie internetowej.
Obejmuje to nie tylko wdrożenie zmian, które widoczne są gołym okiem dla użytkownika (jak np. zmiany w nawigacji wewnętrznej, stworzenie dodatkowych podstron, czy dodanie nowych treści do serwisu).
To również zmiany SEO, które wprowadzane są w kodzie źródłowym. Pomimo, że na pierwszy rzut oka ich nie widać, to mają ogromne znaczenie dla prawidłowego odczytania witryny przez roboty internetowe, a co za tym idzie: do prawidłowej oceny witryny przez algorytmy i osiągnięcia satysfakcjonujących efektów pozycjonowania.
Elementy niewidoczne serwisu pozwalają uniknąć błędów związanych z indeksowaniem witryny, umożliwiają kierowanie robota wyszukiwarki do najważniejszych podstron oraz „podpowiadają mu” co znajduje się na stronie i w jaki sposób powinien interpretować informacje, które widzi.
Prace SEO off-page (poza stroną)
Obejmują wszystkie działania SEO, które nie są prowadzone bezpośrednio na pozycjonowanej witrynie internetowej, ale poza nią.
Koniecznie należy tu wspomnieć o budowie naturalnego profilu linkowego, która jest jedną z najważniejszych obecnie czynności w ramach prac off-page. Jest to jednak tylko jedno z wielu działań, jakie prowadzone są przez firmę pozycjonującą strony internetowe.
Inne to między innymi stworzenie i optymalizacja wizytówki w witrynie Google Moja Firma – miejscu absolutnie kluczowym, jeśli firma myśli również o zbudowaniu swojej pozycji w rankingu lokalnym. Wizytówka na Mapach Google to obecnie coraz ważniejsze źródło ruchu dla firm skupiających się na swojej najbliższej okolicy.
Ponadto często wykonywana jest analiza dotychczasowej obecności firmy w wynikach wyszukiwania. Pracujemy po niej nad ujednoliceniem danych firmy w całym SERP (wynikach wyszukiwania) oraz poszukujemy dodatkowych możliwości na zwiększenie zasięgu promocji firmy w Google.
Powyższy podział to jednak tylko niewielki zarys, swoisty schemat działań SEO, które obejmują często gigantyczną liczbę godzin pracy, niezliczoną ilość analiz i większe lub mniejsze poprawki na witrynie. W agencji Pro Pozycje przygotowaliśmy jednak szczegółowy plan SEO, który pozwala nam na bieżąco kontrolować wyniki w Google, podejmować odpowiednie kroki optymalizacyjne i zadbać o wszystkie najważniejsze elementy w pozycjonowaniu strony www.
Każda witryna internetowa jest inna, a przed audytem SEO trudno określić co tak naprawdę na serwisie jest do zmiany. Staraliśmy się jednak przedstawić obszary w jakich pracujemy dla zwiększenia widoczności Twojej strony. Choć nasza praca nie kończy się po roku, pozycjonowania strony w Google przez pierwsze 12 miesięcy współpracy, jaki opracowaliśmy w firmie Pro Pozycje, obejmuje między innymi następujące prace:
Jesteś na bieżąco dzięki raportom z postępów pozycjonowania firmy
W Pro Pozycje bardzo mocno dbamy o przejrzystość naszych prac i osiąganych efektów SEO. Dlatego co miesiąc otrzymujesz raport z widoczności strony w Google, który jasno obrazuje efekty naszych działań oraz pozwala na weryfikację postępów pracy nad serwisem. Co więcej, zawsze odpowiednio raportujemy wszystkie przeprowadzone przez nas prace, żeby nasi partnerzy mieli możliwość dodatkowej, bieżącej kontroli.
Oczywiście przedstawiona powyżej lista działań SEO nie jest pełna. W zależności od zmian w algorytmach Google, działań konkurencji czy naturalnych przetasowań w wynikach wyszukiwania przeprowadzamy dodatkowe badania, testy i analizy. Regularnie wdrażamy również dodatkowe optymalizacje, dzięki którym witryna cały czas jest zgodna z wytycznymi wyszukiwarki, a osiągane rezultaty pozycjonowania firmy są zadowalające.
Jednakże pytanie o konkretne inwestycje związane z pozycjonowaniem strony w Google jest pytaniem niełatwym, a odpowiedź bez analizy serwisu wymagałaby przyjęcia dużego marginesu błędu, ponieważ:
Każda firma jest inna
oczekiwania, wymagania każdego Klienta są nieco inne; współpraca z dużymi firmami przebiega zupełnie inaczej niż z przedsiębiorstwami małymi i średnimi; grupa docelowa oraz jej zachowanie w sieci mogą być diametralnie różne
Każda branża jest inna
konkurencyjność na frazy kluczowe mocno się waha; działania SEO prowadzone przez firmy konkurencyjne mogą być zaawansowane, podstawowe lub w ogóle mogą nie istnieć; liczba zapytań kluczowych oraz potencjalna liczba odbiorców mogą się wahać w przedziale od kilkudziesięciu do nawet kilku milionów (i więcej!)
Każda strona internetowa jest inna
witryny mogą mieć kilka, kilkanaście lub nawet kilka milionów podstron; podstrony mogą zawierać dużo wartościowego, fachowego tekstu, być w większości puste lub zawierać mnóstwo duplikatów; możliwości systemów CMS mogą pomagać albo utrudniać pozycjonowanie
Przedstawienie jednego, sztywnego cennika SEO, który obowiązywałby wszystkich, jest więc niemożliwe – a przy tym byłoby niesprawiedliwe. Zdecydowanie wolimy współpracować z naszymi Klientami na jasnych zasadach. Wybrany model pozycjonowania firmy oraz oczekiwania naszego Klienta wymagają od nas konkretnej pracy, konkretnego zaangażowania czasowego. Na tej podstawie jesteśmy w stanie przedstawić szczegółową ofertę SEO – specjalnie dla Twojego biznesu. Zostaw do siebie kontakt, aby otrzymać precyzyjną wycenę!
Poznaj najciekawsze projekty, które zrealizowaliśmy i problemy, z którymi mieliśmy okazję się zmierzyć
5 minut. Tyle wystarczy, żeby dowiedzieć się więcej o tym jak możesz docierać do nowych klientów. Czy to dużo? To krócej niż:
– parzysz herbatę
– kupujesz obiad
– uruchamiasz ulubiony serial