NAP to skrót oznaczający ważne dane kontaktowe, które powinny znaleźć się na stronie internetowej, a także w formularzu Google Moja Firma. Pochodzi od angielskich słów Name (nazwa, imię), Address (adres), Phone Number (numer telefonu). Poza nazwą, adresem i numerem telefonu w ramach NAP warto również zamieścić dodatkowe informacje, takie jak godziny otwarcia, adres e-mail, opis profilu prowadzonej działalności, rodzaj i zakres świadczonych usług oraz link do firmowej strony internetowej.
Na stronie internetowej zaleca się zamieszczenie NAP w stopce witryny albo w zakładce „Kontakt” bądź „O nas/O firmie”. Wizytówki NAP umieszcza się także w GMF, na portalach regionalnych i branżowych oraz w bazach firm, dzięki czemu stanowią ważne wsparcie w pozycjonowaniu regionalnym.
Dlaczego warto umieścić na stronie NAP? Google postrzega witryny z ważnymi danymi kontaktowymi jako bardziej wiarygodne, a tym samym wartościowe. To również istotny element z punktu widzenia użytkownika, zwiększający zaufanie względem firmy oraz budujący jej wiarygodność w oczach potencjalnego klienta. Są niezastąpione dla osób chcących dowiedzieć się czegoś więcej o konkretnej marce. Dane NAP są też ważne dla procesu pozycjonowania, zwłaszcza SEO lokalnego.