Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Artykuły sponsorowane

Publikacje w służbie Twoich interesów
Artykuł sponsorowany, to tekst publikowany na zlecenie innej osoby lub instytucji. Nic więcej, nic mniej.
pozostale uslugi

Artykuł sponsorowany

Kiedyś z tą nazwą mogliśmy spotkać się głównie czytając poranną gazetę. W szczególności artykuły sponsorowane pojawiały się na łamach bezpłatnych dzienników. Termin ten funkcjonuje jednak również w branży cyfrowej, a korzystanie z możliwości, które daje taki tekst, niesie ze sobą więcej ukrytych korzyści.

Promowanie firmy przez artykuły sponsorowane

Zwykle od typowej reklamy różnią się formą i długością. Ich autorzy, starają się dbać o naturalność wypowiedzi. Zamieszczają w nich cytaty lub wywiady, nadając im m.in. formę dziennikarskiej relacji czy recenzji. Zdarza się mimo wszystko, że przygotowany tekst wygląda jak wyrwany z folderu reklamowego, jest nienaturalny. Wszystko zależy od celu jaki ma taki artykuł sponsorowany spełnić, a także od osoby nadzorującej projekt.

Artykuł sponsorowany – po co i z jakim skutkiem?

W pierwszej chwili pewnie pomyślałeś o reklamie, ale to trochę kłóciłoby się z wcześniejszym stwierdzeniem dotyczącym folderu reklamowego. Tylko trochę. Artykuł sponsorowany może służyć reklamie. Może spełniać wiele celów, podobnie jak reklama GoogleAds, gdzie konwersją nie zawsze jest zakup. Artykuł sponsorowany, przybierając różne formy tekstu, może m.in.:

wywołać reakcję użytkowników nie tylko zakupową np. namówienie do obserwacji źródła
kształtować opinie np. przez nawiązanie do wydarzeń lub sytuacji (istotne dla instytucji rządowych)
pokazać produkt / usługę bezpośrednio tam, gdzie mogą zobaczyć go nasi odbiorcy
budować reputacje produktu / usługi przez polecenie od zaufanej dla naszych odbiorców persony, która publikuje nasz tekst
podnieść prestiż naszego produktu / usługi przez obecność w towarzystwie dobrze ocenianych marek
pozyskać wartościowe odnośniki (linki) do naszego serwisu

Pytanie o efekt działań powinieneś zadać sobie, w kontekście własnych oczekiwań dotyczących celu umieszczenia artykułu na danym portalu. Zdefiniuj swój problem. Pomyśl co chcesz osiągnąć dzięki publikacji artykułu sponsorowanego. Chcesz dotrzeć do 1000 nowych odbiorców? Uważasz, że ludzie wybierają produkty bardziej rozpoznawalne i chcesz zwiększyć świadomość klientów? Chcesz zwiększyć marżę podnosząc cenę i potrzebujesz społecznej aprobaty dla produktu?  Kiedy już określisz jaki skutek ma mieć Twoja kampania, będziesz mógł lepiej zaplanować treść swojej publikacji.

Artykuły sponsorowane – gdzie?

Jeżeli już wyznaczyłeś sobie osobisty cel związany z materiałem, który chcesz stworzyć, musisz zastanowić się, które miejsce będzie najlepsze do jego publikacji. Umieszczanie wpisów w nieprzemyślanych miejscach może okazać się stratą czasu i środków, a w kontekście SEO, może nawet zaszkodzić stronie internetowej.

Zależnie od postawionego celu inaczej podejdziesz do miejsca publikacji. Chcesz przede wszystkim trafić do właściwej publiki. Jeżeli więc zamierzasz pokazać jak dobry jest sztuczny śnieg który sprzedajesz, nie zamówisz artykułu sponsorowanego na portalu o tematyce gier komputerowych. Oczywiście, może tam znajdować się gospodyni domowa, która chciałaby przyozdobić swoje święta Twoim produktem, ale liczy się skala. Na takim portalu osób zainteresowanych tym tematem znajdzie się jedna lub dwie. Na portalu sympatyków świąt, jest bardziej prawdopodobne, że trafisz na swojego klienta.

O jakich portalach mówimy w kontekście zamieszczenia artykułu sponsorowanego?

– Blogi
– Strony internetowe generujące ruch
– Profile społecznościowe influencerów
– Strony specjalistyczne

Artykuły sponsorowane – kto?

To częsty problem w firmach. Wiele osób stając przed zadaniem pisania treści rozkłada ręce. Raz wymówką jest brak czasu innym razem brak weny. Na szczęście dziś z napisania takiego artykułu może wyręczyć cię copywriter lub właściciel serwisu na którym chcesz publikować. Oczywiście jeżeli nie będziesz mógł tego zrobić sam, podniesie to wartość inwestycji. Z drugiej strony zlecenie tego właścicielowi strony może dać pozytywny efekt w postaci dopasowania tekstu do odbiorców strony. Taki influencer zna najlepiej swoją publikę, więc tekst który napisze będzie naturalny, zgodny stylem z innymi treściami na tej stronie.

Ostatecznie nie jest istotne kto napisze taki artykuł, a raczej jego treść, styl i warsztat. Decyzja pozostaje więc w Twojej gestii. Influencerzy, często potrzebują również otrzymać dany produkt do testów jeżeli mają coś napisać. Oczywiście napisanie artykułu sponsorowanego o warsztacie wulkanizacyjnym nie wymaga przebicia opony, ale opisanie walorów smakowych masła zdecydowanie może przynieść lepszy efekt kiedy prześlemy produkt. 

Artykuły sponsorowane – co?

Takie teksty powinny omawiać promowane zagadnienie lub produkt. Pojawiają mogą się w różnych formach od recenzji, przez relacje, wywiady, case study, artykuły przeglądowe (np. haule zakupowe), po bylinery (tekst podpisany np. przez prezesa firmy). Poza tym ostatnim przypadkiem, język jakim napiszemy artykuł sponsorowany może być luźniejszy. Taka forma często ma większą szansę na zbudowanie więzi z klientem. Zdecydowanie łatwiej budować zaangażowanie kiedy burzymy dystans między sobą, a klientem. Dlatego też byliner, przybliżając nam osobę odpowiedzialną za produkt, również bywa skutecznym sposobem dotarcia do klienta, skracającym dystans. O skuteczności publikacji może zadecydować ładunek emocjonalny jaki zawrzesz w treści. Znakomicie przedstawi twój produkt blogerka, informując np. że zakochała się w kolorze „tej konkretnej pomadki”. Do wykonania usługi na pewno przyciągnie klienta radość bijąca z wypowiedzi ludzi, obserwujących jej efekty. Prowadzisz salon fryzjerski? Wykonujesz zdjęcia ślubne? Zaangażuj popularną osobę do relacjonowania Twojej pracy, a nie będziesz żałował takiego polecenia. W dalszym ciągu warto też pamiętać, o tekście eksperckim, który pokaże jak dobry jest Twój produkt. W tym wypadku pożyczając wizerunek właściwej osoby, będziemy mogli uwiarygodnić nasze działania.

Pisząc tekst do artykułu sponsorowanego musisz pamiętać, że papier wszystko przyjmie… właściciel danej witryny niekoniecznie. Możesz myśleć, że skoro płacisz to wymagasz, ale na rynku artykułów sponsorowanych panują zasady. Ludzie czytają dane strony internetowe, dlatego, że identyfikują się z treściami zamieszczanymi na nich, bądź czują sympatię do autora. Poważny publicysta nie pozwoli sobie więc na zamieszczenie u siebie czegoś co mogłoby ograniczyć jego publikę. Przykład? Czy wiarygodna byłaby blogerka weganka, promująca chipsy bekonowe? Nie za bardzo. Zasięg Twojej kampanii z pewnością byłby duży, mogłaby się stać nawet viralem w środowiskach wegańskich, ale chyba nie o negatywne emocje Ci chodzi i nie do tej grupy klientów chcesz trafić. Chyba..

Artykuły sponsorowane – dlaczego i kiedy?

No dobrze, ale podsumowując: dlaczego powinieneś interesować się artykułami sponsorowanymi i kiedy to robić?

Najczęściej robimy stronę internetową, aby wchodzili na nią inni. Poza bezpośrednimi wejściami, aby dotrzeć na nasz serwis trzeba skorzystać z jakiegoś odnośnika. Taki odnośnik może być umieszczony w twoim artykule sponsorowanym. Poza tym linki ze stron tematycznych, będą budowały reputację naszej strony, przez co łatwiej będzie nas znaleźć w Google.

Skoro mogą przynieść nam dodatkowy ruch, kiedy zacząć się interesować artykułami sponsorowanymi?
Zawsze. Nawet jeżeli zamawiając je chodzi Ci jedynie o pozyskiwanie odnośników, które poprawią twoją widoczność w Google możesz to robić jeszcze nim twoja strona będzie gotowa. Widoczność domeny będzie rosła, a kiedy produkt pojawi się w sprzedaży, jego droga na szczyt będzie krótsza. Dzięki tej strategii klienci oczekiwać będą produktu, a domena zyska w kontekście SEO. Przy takiej strategii warto jednak działania te prowadzić przy współpracy z agencją SEO. Jeden artykuł sponsorowany może kosztować tyle co rok pracy takiej firmy, więc warto rozsądnie zarządzać budżetem, tym bardziej na start. 

Artykuły sponsorowane – za ile?

Najtaniej? Za darmo.

Najdrożej? Słyszeliśmy o kwotach sięgających 1.2 mln dolarów

Tyle kosztował w 2019 roku wpis na Instagram Kyle Jenner. Jeżeli chcesz porównać stawki, żeby mieć przegląd sytuacji, przejdź na stronę hopperhq.com

Od czego zależą te kwoty? Od efektu jaki się spodziewasz i ilości ludzi zaangażowanych w projekt. Efekt w zasadzie omówiliśmy. Cena za artykuł będzie więc rosła wprost proporcjonalnie do:

– ilości osób odwiedzających serwis

– ilości reakcji związanych z serwisem (udostępnienia, cytowanie, polubienia)

– grupy docelowej

– tematyki serwisu

– reputacji serwisu w kontekście SEO

– jakości pojawiających się treści

Cena artykułu sponsorowanego może również zależeć od tego czy samodzielnie przygotujesz materiały, czy zatrudnisz do tego copywrittera, grafika, tłumacza, opcjonalnie innych potrzebnych specjalistów. Pamiętaj, że tekst w języku obcym będzie po prostu droższy, nikt swoich kwalifikacji nie oddaje za darmo. Każdy materiał który zajmie więcej czasu wydawcy, jak wywiad, film, czy haul, może po prostu kosztować więcej. Tu jednak nie ma zasady. Z pewnością znajdziesz lepszych i gorszych specjalistów w powyższych dziedzinach, taniej lub drożej wyceniających swój czas.

Cena artykułu sponsorowanego może również zawierać opłatę dla agencji która znajdzie dla Ciebie optymalne miejsce do publikacji materiału. Nie pracujesz wtedy metodą prób i błędów, a zdajesz się na doświadczenie ludzi którzy wiedzą gdzie i jak publikować artykuły, żeby odnieść z nich największy pożytek. Taka agencja sam artykuł również oceni pod kątem SEO i zadba, aby po publikacji linkowanie do Twojego serwisu przynosiło najwięcej korzyści.

Cena zamówienia artykułu sponsorowanego przez agencję pro-pozycje, zaczyna się od 250 zł netto za artykuł. Taki pakiet zawiera:

– napisanie tekstu do 2,5k znaków

– publikacje na portalach „standardowych”, czyli wartościowych, a jednocześnie osiągalnych dla najmniejszych firm

W ramach oferty otrzymasz wiedzę na temat możliwości inwestowania w artykuły droższe, bardziej rozbudowane, umieszczane na portalach o jeszcze większej reputacji. Wybór należy do Ciebie.

Jak wygląda to w praktyce?

jak przygotować artykuł sponsorowany

Dlaczego więc na wstępie zaznaczyliśmy, że umieszczenie artykułu sponsorowanego może być bezpłatne? Zdarza się, że Twój produkt może być na tyle pożądany, że możesz przekazać go w rozliczeniu za napisanie artykułu sponsorowanego. Możesz np. przekazać go do testów, ukazując jednocześnie jego zalety. Taki barter często pozwala Ci uniknąć dodatkowych kosztów i w pewnych grupach wydawców, będzie pożądany.`  

Artykuły sponsorowane - podsumowanie:

Załóżmy, że nie chciało Ci się tego wszystkiego czytać i zależy Ci na konkrecie. Postaramy się ująć to wszystko dla Ciebie w kilku słowach:

  1. Artykuł sponsorowany to tekst zamówiony przez Ciebie, opublikowany na innej stronie
  2. Zamawia się go po to, żeby zwrócić uwagę na produkt / usługę i pozyskać wartościowy odnośnik z innej strony, który wpłynie na reputacje Twojej strony w Google
  3. Artykuły sponsorowane możesz zamawiać na dowolnym etapie prowadzenia firmy, pozyskiwanie wartościowych odnośników zawsze wpłynie na SEO Twojej strony

4. Inwestycja w artykuły sponsorowane może odbyć się barterowym, jednak częściej za umieszczenie swojego tekstu na innej stronie, musisz zapłacić. Cena uzależniona jest głównie od popularności strony, jej tematyki i treści jaką chcesz na niej umieścić

5. Miejsce na publikację artykułu możesz wyszukać sam lub może pomóc Ci w tym agencja SEO. To drugie rozwiązanie pozwoli Ci dostosować zamówiony tekst do aktualnej strategii pozycjonowania Twojej strony. Artykuły sponsorowane sprawdzą się więc świetnie jako uzupełnienie ich działań.

6. Artykuł sponsorowany możesz zamówić w całości. Jeżeli nie masz zdolności graficznych czy pisarskich, możesz zlecić go kompleksowo i czekać tylko na efekty.

1+
Lat na rynku
15000
znaków tekstu zamawianych rocznie
0%
Realizacji w terminie
0%
tekstów napisanych według zasad SEo

Napisz do nas

5 minut. Tyle wystarczy, żeby dowiedzieć się więcej o tym jak możesz docierać do nowych klientów. Czy to dużo? To krócej niż: 

– parzysz herbatę
– kupujesz obiad
– uruchamiasz ulubiony serial

E-mail kontakt@pro-pozycje.pl

 Zadzwoń!  668 463 416