Footer to termin odnoszący się do stopki strony, którą można znaleźć zawsze w dolnej części. Zawiera ona najczęściej informacje kontaktowe, linki do profili w portalach społecznościowych, mapkę strony. Zawartość zależeć oczywiście od charakteru strony, ale powinny się tam znaleźć linki do praw autorskich oraz obowiązujących regulaminów i polityki prywatności (dotyczy to przykładowo ciasteczek lub zgód marketingowych).
W stopce dobrze jest umieścić na przykład dodatkowe linki wewnętrzne do podstron, dla których brakło już miejsca w menu górnym, albo po prostu linki do kategorii, które się nie zmieściły w głównej nawigacji. Warto to zrobić, ponieważ jest to jeden z podstawowych elementów każdej strony, które indeksowane są przez algorytmy wyszukiwarek (np. Google).
Zastanawiając się co to jest footer oraz jak jest zbudowany, wystarczy zagłębić się w źródło dowolnej strony internetowej. Początek stopki zawsze oznaczany jest przy pomocy tagu, który rozpoznawany jest przez przeglądarki takie jak Chrome, Edge, Firefox, Safari oraz Opera. W dolnej sekcji witryny warto umieścić informacje, które istotne będą zarówno dla użytkowników strony, jak i crawlerów, które niczym pająki indeksują zawartość stron. Wykorzystanie odpowiednich linków pozwala znacznie poprawić pozycję strony w wyszukiwarce.