Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest link dofollow? – definicja

Dofollow to atrybut nakazujący robotom internetowym odwiedzenie strony, do której prowadzi konkretny link. Linki dofollow informują, że dana strona jest wartościowa, co wpływa na podniesienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Atrybut dofollow pozwala też przekazać na docelową stronę część wartości z obcej strony, na której umieszczono odnośnik. Może również przekazać zaufanie lub jej brak. Na przykład, umieszczenie atrybutu na stronie z wysoką wartością wskaźnika Trust Flow zwiększy wzrost poziomu zaufania do witryny docelowej. Zamieszczenie linku dofollow w serwisie niezaufanym wpłynie z kolei na obniżenie poziomu zaufania do strony docelowej.

Według specjalistów SEO linki dofollow są bardzo pomocne w procesie pozycjonowania strony. Umiejętne wykorzystanie atrybutu dofollow i zdobycie większej liczby linków pozwala wpłynąć pozytywnie na wartość oraz pozycję serwisu w rankingu Google. Warto jednak wspomnieć, że wiele zależy od rodzaju domeny, z której pozyskujemy linki. Czasami kilka linków z dobrego źródła potrafi dać lepszy efekt niż 100 linków dofollow ze słabych serwisów.

Nie ma potrzeby zamieszczania atrybutu rel=”dofollow” w kodzie strony, ponieważ dla Google każdy link jest traktowany jako dofollow (chyba że w jego opisie wskazano inaczej, np. określając inne, konkretne atrybuty).