Fraza z długiego ogona zawiera 3 lub więcej słów, które dokładnie określają usługę lub szukany przedmiot. Najczęściej tego typu wyszukiwania nie są zbyt popularne i nie przynoszą dużo ruchu w pojedynkę. Dlatego usługa pozycjonowania na długi ogon opiera się zwykle na wyborze wielu kilkuwyrazowych zlepków słów kluczowych, które wspólnie lepiej przyczynią się do poprawy widoczności.
Fraza long tail przykład
W tradycyjnym pozycjonowaniu wybieramy zazwyczaj krótkie, jedno- lub dwuwyrazowe sformułowania. Cechują się większym stopniem ogólności, na przykład:
– białe meble.
Frazy long tail są znacznie dłuższe i mocniej sprecyzowane:
– białe meble do pokoju dziewczynki,
– białe meble kuchenne z połyskiem.
Klienci wyszukujący konkretne zlepki słów są bliżsi podjęcia decyzji o zakupie. Krótsze, ogólniejsze frazy towarzyszą wcześniejszym etapom – poszukiwania i zdobywania informacji o produktach. Frazy long tail sygnalizują, że użytkownik poszukuje już korzystnej ceny konkretnego modelu lub strony internetowej godnej zaufania. To kolejna zaleta pozycjonowania na słowa kluczowe z długiego ogona.
Pozycjonowanie szerokie przydaje się, kiedy próbujemy zwiększyć widoczność w bardzo konkurencyjnej branży. Ogólne frazy zbierające najwięcej ruchu okazują się wówczas trudne do zdobycia. Wybór wielu mniej popularnych, ale wciąż atrakcyjnych zlepków słów kluczowych może otworzyć drzwi do lepszej konwersji i zwiększenia liczby odwiedzin.
Na czym polega pozycjonowanie na długi ogon?
Pierwszym krokiem zawsze powinien być szeroko zakrojony keywords research. Pozycjoner bada popularność fraz long tail i sprawdza, czy rzeczywiście pasują do oferty klienta. Układa listę, która pozwoli na szybsze uzyskanie pierwszych wyników.
W kolejnym kroku powstaje gruntowna analiza serwisu. Frazy long tail powinny być umieszczone w strukturze i treści witryny w taki sposób, by nie spowodować duplikacji treści. Pozycjoner przygotowuje szczegółowe zalecenia, których wdrożenie pozwoli na szybsze budowanie widoczności.
W pozycjonowaniu pod długi ogon przydaje się również sekcja blogowa. Odpowiednio przygotowane artykuły mogą pomóc w szybkim zdobyciu widoczności pod frazy typu long tail, a następnie przekierowaniu użytkowników do konkretnych produktów lub kategorii w sklepie. Posty blogowe pozwalają na naturalne umieszczenie nawet bardzo długich słów kluczowych.
W jaki sposób poszukiwać dobrych fraz long tail?
Przechodząc do wyszukiwarki Google i wpisując początek interesującego nas słowa kluczowego, otrzymamy podpowiedzi. Autouzupełnienie podpowie nam, które frazy typu long tail są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Po otrzymaniu wyników, u dołu strony również pokażą się sugestie Google.
Do wyszukiwania dobrych słów kluczowych możemy użyć także narzędzi takich jak Senuto, Ahrefs, czy SEMSTORM.
Frazy long tail to zlepki wyrazów, które są rzadziej wyszukiwane, ale mniej konkurencyjne. Cechują się większą szczegółowością i precyzją niż krótsze, ogólne słowa kluczowe. Pomagają w szybszym uzyskaniu oczekiwanych wyników biznesowych.