„Spam” to bardzo popularne pojęcie, znajome szerokiemu gronu użytkowników internetu. Czy jednak każdy potrafi precyzyjnie wskazać, czym jest spam? Co to takiego i jaki ma wpływ na pozycjonowanie?
Spam – co to jest?
Spam to komunikaty i wiadomości niechciane przez użytkownika, zazwyczaj wysyłane do niego na pocztę e-mail, telefon, komunikatory i media społecznościowe lub pojawiające się na stronach internetowych. Do specyficznych cech spamu zalicza się m.in. brak personalizacji, charakter masowy, wykorzystywanie metod socjotechnicznych, próby wprowadzenia w błąd odbiorcy, a nierzadko również działania niezgodne z prawem, np. próby zainfekowania komputera. Terminem tym nazywane są także wszelkiego rodzaju bezużyteczne treści lub nawet całe witryny w sieci, które zaśmiecają przestrzeń internetową i w żaden sposób nie służą użytkownikowi.
Spam nie tylko wywołuje u odbiorcy negatywne skojarzenia i odczucia względem konkretnej witryny czy firmy, ale też jest bardzo niewskazany ze względu na działania SEO. Algorytmy Google obniżają bowiem pozycje serwisów spamerskich w organicznych wynikach wyszukiwania.