Social media to pochodzące z języka angielskiego określenie na serwisy społecznościowe, czyli platformy internetowe gromadzące w ramach siebie użytkowników aktywnie biorących udział w ich rozwoju. Użytkownicy ci mogą stworzyć swój profil, publikować własne treści, oceniać i komentować te istniejące, a także – co stanowi istotę zarówno najpopularniejszych social mediów, jak i ich bardziej niszowych przedstawicieli – wchodzić ze sobą w rozmaite interakcje.
W zależności od specyfiki konkretnego portalu społecznościowego może on umożliwiać np. wyłącznie publikowanie i komentowanie samych zdjęć, plików muzycznych, postów czy krótkich i długich klipów wideo albo też udostępniać szereg innych opcji, takich jak dodawanie się przez użytkowników do znajomych oraz dobieranie się przez nich w grupy z innymi ludźmi o podobnych poglądach lub zainteresowaniach.
Najpopularniejsze social media w Polsce
Spośród najpopularniejszych social mediów funkcjonujących w naszym kraju wyszczególnić należy przede wszystkim platformę Facebook, która to zgodnie ze statystykami z września bieżącego roku (https://gs.statcounter.com/social-media-stats/all/poland/#monthly-202109-202109-bar) przyciąga do siebie obecnie niespełna 80% całego ruchu generowanego w ramach całej polskiej branży serwisów społecznościowych. Na dalszych miejscach plasują się Twitter (8.23%), Pinterest (5.84%), YouTube (2.97%), Instagram (1.43%) i Tumblr (1.35%). Grupę najpopularniejszych social mediów z wynikiem 0.6% zamyka Reddit. Wszystkie pozostałe portale z tej kategorii wspólnie generują już tylko 0.28% ruchu.