Czasami przychodzi taki moment, że musimy udzielić dostępów do swojej strony osobom trzecim, na przykład agencji SEO, która pomoże nam we wdrożeniu zaleceń optymalizacyjnych na stronie. Poniżej omówimy krok po kroku jak dodać nowego użytkownika do naszego WordPressa.
Aby stworzyć nowego użytkownika, wystarczy:
- Zalogować się na panel administracyjny swojej strony (najczęściej dostępny pod adresem www.nazwadomeny.pl/wp-admin) i z menu bocznego wybrać Użytkownicy –> Dodaj nowego.
- Wypełnić formularz.
Dwa pierwsze pola są obowiązkowe. Musimy podać nazwę użytkownika (która posłuży do logowania) oraz adres e-mail. Nie musimy ustawiać żadnego hasła, ponieważ jeśli zaznaczymy pole „Wyślij nowemu użytkownikowi e-maila o jego koncie”, nowy użytkownik otrzyma wiadomość mailową z linkiem aktywacyjnym oraz możliwością wygenerowania własnego hasła.
Ostatnią opcją w formularzu jest wybór roli, jaką będzie pełnił nowy użytkownik na stronie. Każda z ról różni się poziomem uprawnień. Wyróżnia się pięć podstawowych ról na stronie:
- subskrybent – najniższy poziom uprawnień, możliwość zarządzania jedynie własnym kontem,
- współpracownik – ten poziom uprawnień umożliwia użytkownikom pisanie i edytowanie własnych wpisów (ale bez możliwości ich publikacji),
- autor – użytkownik, który jest „autorem” może publikować i zarządzać własnymi wpisami,
- redaktor – umożliwia zarządzanie, edycje i publikowanie wszystkich wpisów oraz podstron w serwisie,
- administrator – pełen poziom uprawnień.
Jeżeli tworzymy nowe konto dla osoby, która ma wprowadzić zmiany optymalizacyjne w Państwa serwisie, zaleca się aby konto miało uprawnienia administratora.