17 Lip 2018

Jak dodać nowe konto administratora w PrestaShop?

Jak dodać nowe konto administratora w PrestaShop?

Poniżej prezentujemy krótki poradnik, dzięki któremu dowiecie się Państwo, w jaki sposób dodać nowego użytkownika w panelu administracyjnym sklepu opartego na oprogramowaniu PrestaShop w wersji 1.6.x.

Gdy chcemy stworzyć nowe konto (konto Pracownika) w swoim sklepie, musimy wykonać dwie proste czynności.

  1. Logujemy się do panelu administracyjnego swojego sklepu i z menu bocznego lub górnego (w zależności od ustawień wyglądu) wybrać  Administracja –> Pracownicy –> Dodaj nowego pracownika.Dodanie nowego pracownika w PrestaShop
  2. Wypełniamy formularz, podając wszystkie niezbędne dane: nazwę użytkownika, adres e-mail, hasło oraz profil uprawnień.

Nowe konto - PrestaShop

Tworząc konto nowego użytkownika, należy mieć na uwadze to, że nowy użytkownik nie zostanie powiadomiony mailowo o stworzeniu konta. Musimy zatem pamiętać, żeby przekazać dane do logowania (adres panelu administracyjnego, login oraz hasło) nowemu Pracownikowi.

Jeżeli chodzi o „Profil uprawnień”, wyróżnić możemy cztery podstawowe poziomy uprawnień:

  • Super Admin – najwyższy poziom uprawnień. Super Admin posiada prawa i dostępy do wszystkich funkcjonalności sklepu PrestaShop.
  • Logistician – profil przeznaczony dla osób zajmujących się obsługą zamówień w sklepie. Ma dostęp wyłącznie do modułu zamówień, wysyłki oraz magazynu i niepełne uprawnienia do Katalogu oraz kont klientów.
  • Translator – profil dla osób odpowiedzialnych za tłumaczenia na stronie. Ten poziom uprawnień pozwala na dostęp do produktów i kategorii, stron CMS oraz strony „Tłumaczenia”.
  • Salesman – czyli Sprzedawcy. Mają taki poziom uprawnień jak „Translator”, a ponadto posiadają dostęp do kont klientów, modułów, API i niektórych statystyk.

Warto wiedzieć, że zakres uprawnień dla poszczególnych kont możemy bez problemu zmniejszać bądź zwiększać. Aby zwiększyć lub zmniejszyć poziom uprawnień, wystarczy wybrać z menu Administracja –> Uprawnienia.

Aby Agencja SEO mogła wprowadzić wszystkie zalecenia optymalizacyjne na Państwa stronie, firma będzie potrzebowała dostępu do wszystkich zakładek w panelu administracyjnymi, z wyłączeniem modułów Zamówienia i Klienci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *