Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Jak dodać nowego użytkownika w sklepie Shoper?

Najlepszy sposobem na przekazanie dostępów do panelu administracyjnego strony jest stworzenie nowego użytkownika o odpowiednich uprawnieniach. Jest to wygodne z tego względu, że w większości systemów CMS mamy informacje który użytkownik dodał wpis lub podstronę czy też kiedy było jego ostatnie logowanie.

Aby stworzyć nowego użytkownika z dostępem do panelu administracyjnego stworzonego na shoper.pl, musimy zalogować się na konto z uprawnieniami administracyjnymi. Logowanie na shoperze do panelu zazwyczaj odbywa się poprzez adres nazwadomeny.pl/admin.

Po zalogowaniu w pasku menu wybieramy kolejno Konfiguracja -> Administracja, system -> Administratorzy.

Następnie, zależnie od tego jakie uprawnienia chcemy nadać, mamy dwie możliwości.

Nadanie uprawnień administracyjnych

Aby nadać uprawnienia administracyjne (czyli możliwość wprowadzania pełnych zmian i pełen wgląd do danych na temat strony), wybieramy środkową ikonkę po prawej stronie – po najechaniu kursorem na ikonki otrzymujemy podpowiedź, co ona oznacza.

Otrzymujemy formularz do uzupełnienia.

Wszystkie pola zaznaczone gwiazdką są obowiązkowe. Musimy wpisać imię i nazwisko, login, adres e-mail oraz hasło. Polecamy ze skorzystania z bezpłatnych generatorów haseł, aby uzyskać jak najbardziej bezpieczne hasło. Ważne jest, aby od razu zapisać bądź zapamiętać zapisane hasło – nie otrzymamy wiadomości mailowej z potwierdzeniem hasła.

Przy ostatnim punkcie w formularzu „loguj działania administratora” mamy dwie opcje do wyboru:

  • loguj wszystkie akcje
  • loguj tylko ostatnie akcje

Nadanie ograniczonych uprawnień

Będąc w zakładce „Konfiguracja (administracja, system)”, klikamy w ikonkę „dodaj grupę administratorów”.

Następnie dodajemy grupę o dowolnej nazwie, do której będziemy mogli dopasować odpowiednie uprawnienia, które chcemy nadać nowemu użytkownikowi. Opcjonalnie można również umieścić krótki opis, który będzie widoczny dla wszystkich.

W kolejnym kroku należy ustalić jakie powinni mieć uprawnienia użytkownicy nowo utworzonej grupy.

Edytując, w zakładce „uprawnienia” wystarczy dobrać odpowiedni stopień uprawnień do każdego zagadnienia. Mamy do wyboru 5 stopni uprawnień:

  • brak uprawnień
  • odczyt
  • odczyt, dodawanie
  • odczyt, dodawanie, edycja
  • odczyt, dodawanie, edycja, usuwanie.

Które opcje dostępu warto nadać agencji marketingowej? Ważne jest, aby agencja SEO miała dostęp do asortymentu, edycji treści na stronie, do narzędzi oraz konfiguracji strony. Nie musimy udzielać dostępu do listy klientów i zamówień.

Po wybraniu odpowiednich opcji i zapisaniu zmian, wracamy do zakładki „Konfiguracja (administracja, system)” i postępuje analogicznie jak było to opisane w przypadku nadawania dostępów administracyjnych. Jedyną różnicą będzie wybranie nowo dodanej grupy zamiast admina.

Osoba, dla której stworzyliśmy nowe dane dostępowe, nie otrzyma żadnej informacji od Shopera. Dlatego musimy pamiętać, aby przekazać w bezpieczny sposób dane do logowania (login oraz utworzone hasło).

Leave a Reply