Przez ok 15 lat funkcjonowania w Polsce rynku SEO powstało wiele firm pozycjonujących strony internetowe. Wiele z nich dziś już nie istnieje, najczęściej dlatego, że nie potrafiły dostosować się do kolejnych aktualizacji algorytmów, czy do zmieniających się trendów wyszukiwania. To niezmiernie istotne, żeby współpracować z agencją która przez te wszystkie lata potrafiła się dostosować do rynku prowadząc swoich klientów.
Firma Pro Pozycje działając na rynku od ponad 10 lat w prowadziła wiele metod pracy nad wynikami wyszukiwania stron swoich partnerów. Kolejne zmiany algorytmów były punktami zwrotnymi w podejściu do pracy nad serwisami naszych partnerów. Ostatnie aktualizacje ponownie wymusiły zmianę kierunku działań SEO dla firm. Wprowadziliśmy usługa proViev, czyli nowoczesną forma pozycjonowania szerokiego zorientowaną na widoczność serwisu. Polega ona na całkowitej optymalizacji serwisu według najlepszej wiedzy pozycjonera i stopniowym zwiększaniu liczby fraz na jaką serwis wyświetla się w Google. Czym ten sposób jest lepszy od poprzednich? Poniżej przeanalizuję kilka technik, nad którymi proViev ma zdecydowaną przewagę.
Porównanie technik pozycjonowania: Masowe linkowanie
Geneza: Google lubi popularne serwisy, to znaczy takie o których mówi się na innych portalach. W związku z tym, w pewnym momencie wymyślono, że skoro liczba linków to kluczowy czynnik, należy napisać taki algorytm, który umieści odnośniki do naszej strony na innych portalach w maksymalnie dużej ilości. Taki „bot” wędrował po różnych napotkanych stronach i w dostępnym do dodawania treści miejscu umieszczał słowa kluczowe wraz z linkiem do naszej strony.
Silne strony: Szybki przyrost pozycji
Negatywy: Ban od Google
Na takie działania uczulony jest Pingwin. To algorytm, który analizuje linki przychodzące do danej strony i obniża ranking serwisów, do których prowadzi wiele linków niskiej jakości (najczęściej są to linki sapmowe). Nad takim botem ciężko jest więc zapanować, i nawet jeżeli prowadzimy usługi prawnicze, do naszej strony mogą zostać przypisane linki ze stron o wątpliwej treści. Pingwin szybko obniża wartość witryny a nawet wyklucza ją z wyszukiwarki Google.
Dlaczego (proViev) pozycjonowanie szerokie jest lepsze od masowego linkowania?
Ponieważ proces linkowania jest indywidualnie planowany dla każdego klienta, gdzie opiekun SEO przydzielony do serwisu po audycie dobiera odpowiednią strategię linkowania. Linki umieszczamy na naszych blogach, które są tematycznie powiązane z branżą klienta.
Porównanie technik pozycjonowania: System Wymiany Linków
Geneza: Skoro w grę wchodziło pozyskanie linków z pewnego zaplecza, nie losowego, firmy postanowiły działać na zasadzie wzajemnego umieszczania do siebie dużej liczby odnośników. W obrębie systemu działało kilka stron internetowych które umieszczały takie odnośniki w specjalnie przeznaczonych do tego miejscach.
Silne strony: Szybki przyrost pozycji
Negatywy: Ban od Google
Często można na mieście zjeść tanio i dobrze, ale w świecie pozycjonowania nie ma to przełożenia. SWL może jest i tańszy niż realne pozycjonowanie, ale zalicza się do metod Black Hat SEO, z którymi Google walczy. Tu ponownie na pierwszy plan wysuwa się Pingwin, który tylko czyha, żeby znaleźć i wykluczyć z indeksu wyszukiwania taką stronę. Same linki, też nie podniosą tak jakości strony jak połączenie linkowania z optymalizacją serwisu, i uzupełnianiem go w wiarygodną treść.
Dlaczego (proViev) pozycjonowanie szerokie jest lepsze od SWL?
Linki dodawane są w treści stron linkujących, nie w wyselekcjonowanych miejscach, pochodzą z zaplecza firmy pozycjonującej i nie wymagają, aby umieszczać do nich odnośniki na stronie pozycjonowanej. Dla Google jest to działanie naturalne.
Porównanie technik pozycjonowania: Pozycjonowanie ogólnych fraz
Geneza: Unikając stosowania powyższych praktyk, chcąc stosować się do metod White Hat SEO, firmy pozycjonujące rozpoczęły optymalizowanie stron pod kątem wybranych fraz. Sprawdzano w Google jakie frazy są najczęściej wyszukiwane i tematycznie związane z branżą. Firma przygotowywała zalecenia dla klienta, które musiał wprowadzić na stronie. Wymagało to od niego zaangażowania i wiedzy z zakresu budowy stron internetowych.
Silne strony: Występowanie w Google na frazy o dużym zainteresowaniu w wyszukiwarce
Negatywy: Wysoka cena pozycjonowana ogólnych fraz, które straciły na znaczeniu
Klientów pozycjonowanych na ogólne frazy przez lata przybywało, internautów je wyszukujących także. Co raz trudniej było im znaleźć produkt którego faktycznie potrzebowali, nie tracąc czasu na przeglądanie zbędnych stron. Dziś w internecie wpisujemy więc co raz dłuższe określenia, które pomagają precyzować wyszukiwania. W pewnym momencie, gdy wyszukiwarka zaczęła odpowiadać bardziej na pytania Internautów, niż sugerować im wyniki, stało się jasne, że ogólne frazy przestały sprzedawać. Hasła takie jak „psycholog”, „opony”, „wiadra”, wpisują dziś tylko osoby które chcą zobaczyć co się pod nimi kryje. Negatywną cechą tej techniki była również optymalizacja serwisów, do której klient najczęściej musiał wynająć inną firmę. Zwiększało to koszty i powodowało kolejne frustracje. W takim ujęciu klient nie był ważny, za to ważna czuła się agencja, posiadając wiedzę, ale nie dzieląc się nią z klientem.
Dlaczego (proViev) pozycjonowanie szerokie jest lepsze od pozycjonowania poszczególnych fraz?
Ponieważ odwołuje się do zapytań w Google, nie tylko do ogólników. Dzięki optymalizacji serwisu, którą przy współpracy z firmą Pro Pozycje może pomóc Ci wprowadzić Twój indywidualny opiekun SEO, twoja strona wyświetla się na wszelkie frazy związane z prowadzoną przez Ciebie działalnością. W tej usłudze nie ma limitu fraz. Możesz jednocześnie wyświetlać się na ogólne zapytania, a także na nieograniczoną liczbę fraz z długiego ogona.
Porównanie technik pozycjonowania: pozycjonowanie fraz z długiego ogona
Geneza: W związku z rosnącą ilością stron internetowych co raz bardziej znaczenie zyskiwały dłuższe frazy, bardziej doprecyzowane. Nie miały one tak wiele wyników wyszukiwania, ponieważ wyszukiwały je tylko zainteresowane produktem osoby. Ponad to co raz więcej do powiedzenia w kontekście wyników wyszukiwania, miała treść na stronie. Umieszczanie więc poradników, czy blogów, które odpowiadały na zapytanie internautów stało się także użyteczne, aby przyciągać klientów na stronę i skłaniać ich do częstego odwiedzania serwisu
Silne strony: Frazy mają bezpośrednie przełożenie na sprzedaż
Negatywy: Wysoka cena i trudna weryfikacja efektów
Niestety, aby pozycjonować wiele takich fraz potrzeba sięgnąć głębiej do sakiewki. Właściciele stron bez historii w Google za pozycjonowanie ok 15 fraz musieli nieraz płacić po 1500 zł miesięcznie dla uzyskania efektów. Co ciekawe Google podaje, że ok 15% fraz codziennie wpisywanych przez użytkowników, na całym świecie, to całkowicie nowe frazy, nigdy wcześniej niewpisane. Ciężko więc przewidzieć w jaki sposób ktoś zainteresowany naszym produktem mógłby poszukiwać go w sieci. Wpływ na to co wpisujemy w wyszukiwarkę mają nasze doświadczenia życiowe, emocje, czy mass media. Szukając dziś prawnika, częściej ludzie będą poszukiwali rozwiązania na ich aktualny problem. Jeżeli akurat Ty go rozwiązujesz i pozycjonujesz się na taką frazę, to taka osoba Cię znajdzie. Jeżeli jednak nie, klient znajdzie to na stronie konkurencji. Tak samo jak wyniki zależą od naszych wyszukiwań, tak to co wyświetli się na komputerze zależy już nie tylko od tego ile linków przypniemy do strony, i co pozycjonujemy, ale też od historii wyszukiwania użytkownika, geolokalizacji, czy profilu zainteresowań.
Dlaczego (proViev) pozycjonowanie szerokie jest lepsze od pozycjonowania fraz z długiego ogona?
Ponieważ nie ogranicza się do kilku fraz. Pozycjonuje cały serwis i działa na wszystkie czynniki wyszukiwania. Raporty proViev z pozycjonowania szerokiego realnie pokazują Ci w jakim miejscu w wyszukiwarce wyświetlona została Twoja strona, przez użytkownika. Automatyczne sprawdzarki mówią o tym jedynie obrazowo, ponieważ zawsze odwołują się do miejsca w którym jest komputer sprawdzający (najczęściej podają wyniki pozycjonowania z Wrocławia, czy Warszawy). Nie uwzględniają też historii wyszukiwania, ani profilu zainteresowań. Instalując na serwisie narzędzie Google Search Console, możemy w jedyny wiarygodny sposób stwierdzić, na jakiej pozycji, kiedy i po wpisaniu jakiej frazy nasz serwis został wyświetlony. GSC pokazuje też średnią pozycje na jakich dane frazy zostały wyświetlone oraz ile tych wyświetleń było.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tej bezpiecznej metodzie pozycjonowania w zakładce kontakt możesz pozostawić do siebie namiary. Oddzwonimy i opowiemy Ci więcej na temat widoczności jaką może osiągnąć Twój serwis.