Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Kolory i marketing internetowy

Półżartem, półserio o zastosowaniu kolorów w marketingu internetowym i nie tylko.

Pod lupą kolory: czerwony, różowy, fioletowy, zielony, niebieski, pomarańczowy, czarny i biały.

Czerwony

Kolor bardzo intensywny pod względem emocji, symbolizujący ogień, wojnę i odwagę. Kolor ten ma właściwości energetyzujące i pobudzające, z tego też powodu często jest wykorzystywany jako podstawowa barwa w branży gastronomicznej i spożywczej (z jednej strony pobudza apetyt, z drugiej zachęca do działania). Funkcją tego koloru jest także przyciąganie uwagi użytkownika. Jest to kolor zakazów i alarmów, stąd też jego duże nasycenie w bannerach informujących o wszelkiego typu promocjach. Dlatego też na co dzień jest spotykany jako kolor przycisków „KLIKNIJ TUTAJ” albo „SPRAWDŹ”.

Różowy

Powszechnie kojarzony z kobiecością i wykorzystywany w marketingu często właśnie pod kątem tej grupy odbiorców. Reprezentowany przez marki tj. Barbie, Shape czy Cosmpolitan. W branży odzieżowej róż reprezentują np. Orsay, TopSecret czy Vitorias Secret .Kojarzony powszechnie z subtelnością, delikatnością i wrażliwością sprawdzi się jako wabik na damską część użytkowników internetu.

Fioletowy

Synonim luksusu i władzy … wykorzystywany przez producentów czekolady. Kolor fioletowy w swoim logo mają m.in. Cadbury i Milka. Właściwości psychologiczne koloru fioletowego to między innymi łagodzenie objawów stresu, uspokajanie, wyciszanie. Kolor ten wraz z kolorem różowym ma częste zastosowanie w branży odzieżowej (szczególnie jeśli chodzi o modę damską) i z nią też poniekąd jest kojarzony.

kolory - wpływ na strony

Źródło grafiki: http://www.thelogoshop.to/blog/2017/6/26/the-role-of-colour-in-logo-design

Zielony

Kolor natury, harmonii i pokoju. Najczęściej wykorzystywany przez branże kreujące swój wizerunek na ekologiczny – na przykład: Natura, Animal Planet, Starbucks. Kolor zielony ma właściwości odprężające i antystresowe. Doskonale sprawdzi się na stronach internetowych, których działalność jest zgodna z naturą i prozdrowotna. Kolor ten ma też stałe zastosowanie w interfejsach jako kolor zrealizowanych zadań, zakończonych przedsięwzięć.

Niebieski

Kolor niebieski jest często wykorzystywany w logo firm, których profil działalności skłania się ku technologii. Weźmy chociażby pod uwagę firmy takie: WordPress, Facebook, Dell czy też Hp. Wybór kolorystyki jest nieprzypadkowy. Zimne kolory są synonimem stabilności i profesjonalizmu. W przypadku technologi powszechnie kojarzonej z dokładnością i precyzją użycie takiej kolorystyki wzmacnia u odbiorcy poczucie, że korzystając z usług danego producenta może liczyć na rzetelność. Kolor niebieski nie sprawdzi się natomiast w branży spożywczej, ponieważ … hamuje apetyt.

Pomarańczowy

Pomarańczowy to kolor determinacji i energii, odzwierciedla siłę i witalność, kojarzy się także z młodością. Kolor ten sprawdza się w witrynach i reklamach kierowanych do młodzieży za przykład mogą posłużyć Fanta, Mirinda i Nickelodeon. Podobnie jak kolor czerwony wykorzystywany jest także w branży spożywczej i gastronomicznej, ale nie tylko. Allegro, CCC i Amazon korzysta z siły pomarańczowego kreując marki silne i dynamiczne, trafiające do użytkownika prawie w każdym wieku.

kolory - wpływ na strony marki

Źródło grafiki: http://kognitywnie.pl/

Czarny i Biały

Te dwa skrajne kolory w połączeniu to symbol klasy, elegancji i prostoty. Produkty sygnowane czarno-białym logo są kojarzone jak produkty klasy premium. Wykorzystanie takiej kolorystyki znajdziemy u gigantów takich jak Apple, Adidas, Nike czy Chanel. Trudno o jednoznaczną klasyfikację branży wykorzystującej ten układ kolorów – jedno jest jednak pewne, firmy korzystające z bieli i czerni klasyfikowane są jako te „z wyższej półki”.

Google i kolory 

EDIT [02.04.2019] – PRIMA APRILIS 🙂 

Wzrosty widoczności, które zostały przedstawione poniżej nie są związane z kolorystyką strony, tylko z naszymi działaniami pozycjonerskimi na serwisach naszych klientów.

Tutaj przykłady: 123

W marcu tego roku Google również zainteresowało się kolorami – podczas ostatniej aktualizacji, strony w uspokajających kolorach znacząco zyskały na widoczności! Przykłady poniżej:

kolory - wpływ na strony dane wzrost kolory - wpływ na strony dane pasywne

Leave a Reply