Każdego dnia z linków korzystają miliony użytkowników internetu na całym świecie. Każdy internauta miał z odnośnikiem do czynienia, ale czy jest w stanie podać jego konkretną definicję? Zobacz zatem, co to jest link w internecie.
Co to jest link internetowy?
Link, występujący również pod nazwami hiperlink czy hiperłącze, to odnośnik, w który należy kliknąć, aby zostać przeniesionym pod dany adres. Wykorzystuje protokoły https lub http. Pozwala użytkownikowi szybko przenieść się na konkretną stronę, ułatwia dostęp do informacji (również marketingowych) oraz przyspiesza rozpowszechnianie treści w sieci.
Jak wygląda link?
Standardowy link zbudowany jest z kilku obowiązkowych elementów. Omówimy je na przykładzie:
https://pro-pozycje.pl/blog/co-to-jest-link-w-internecie/
Atrybut to skrót od ang. hypertext reference, który określa adres URL dokumentu html, do którego link ma prowadzić. Należy pamiętać, że opisując atrybut „a href”, należy podać kompletny adres URL, czyli poprzedzony https:// albo http://. „Target” definiuje okno docelowe dla otwieranego dokumentu. Wyróżnia się kilka znaczników targetu:
– _blank – otwiera stronę w nowym oknie lub karcie,
– _top – otwiera stronę w oknie głównym,
– _parent – otwiera zawartość strony w nadrzędnym kontekście przeglądania,
– nazwa_ramki – otwiera stronę w ramce o wskazanej nazwie,
– _self – to wartość domyślna, otwiera stronę w tym samym oknie, z którego nastąpiło odwołanie. Pomiędzy znacznikami znajduje się natomiast anchor text, czyli treść, którą widzi użytkownik patrzący na odnośnik. To ważny element z punkt widzenia SEO, ponieważ można w nim umieszczać np. słowa kluczowe. Obecnie istnieje tendencja do korzystania z anchorów pod postacią nazw, pod jakimi mieszczą się linki przenoszące na konkretną witrynę. Link może jednak występować też jako czysty adres URL. Możliwe jest ponadto dodanie w hiperlinku atrybutu.