Wizytówka Google to usługa, dzięki której szybko możemy dotrzeć do naszych odbiorców. Wyświetla się w wynikach wyszukiwania oraz w mapach Google po wpisaniu słowa kluczowego. Umieszczone w niej informacje takie jak adres i godziny otwarcia pozwalają użytkownikom na szybką decyzję i odwiedziny w placówce.
Każda wizytówka składa się z tych samych elementów: danych kontaktowych, zdjęć i opinii. Możemy również dodatkowo rozbudować ją o opis przedsiębiorstwa, dodać produkty lub usługi z szybką możliwością rezerwacji terminu. Dzięki temu rośnie szansa, że użytkownik zainteresuje się ofertą.
Wizytówka Google to także punkt, w którym potencjalni klienci mogą kontaktować się z firmą. Specjalne pola pozwalają szybko zadać pytanie lub wykonać telefon. Pozostawienie opinii czy dokonanie zakupu poprzez wizytówkę znacznie ułatwia komunikację. Jako właściciel profilu również możemy zareagować na działania klienta. Cały ruch z wizytówki da się monitorować w narzędziu Google Moja Firma. To dodatkowy atut przemawiający za jej założeniem.
O czym pamiętać zakładając wizytówkę w Google Maps?
Wszystkie podane informacje kontaktowe powinny być aktualne i poprawne. Sprawdźmy przed publikacją, czy zgadza się numer telefonu, adres witryny oraz godziny otwarcia. Niepoprawne dane mogą spowodować, że użytkownicy nie zdecydują się na wizytę – a nawet mogą wystawić negatywną opinię. Zadbajmy o dobrej jakości zdjęcia placówki. To ułatwi klientom znalezienie lokalu.
Warto uzupełnić także opis przedsiębiorstwa, dzięki czemu użytkownicy z łatwością poznają zakres działania firmy. Dobrym pomysłem będzie także zachęcenie zadowolonych klientów do pozostawienia opinii w wizytówce. To ważna wskazówka dla innych osób, które jeszcze nie zdecydowali się nam zaufać. Dobrą praktyką jest uprzejme odpowiadanie na każdą – nawet negatywną – recenzję. Świadczy to o zaangażowaniu i pozytywnym podejściu do klienta.
Wizytówka Google jest darmową usługą – nie płacimy ani za jej utworzenie, ani utrzymanie.