Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest artykuł sponsorowany? – definicja

Artykuł sponsorowany to opublikowany w internecie lub prasie tradycyjnej tekst zawierający wartościową dla czytelnika treść, który jednocześnie służy do subtelnej promocji firmy, usługi, produktu bądź osoby. W przeciwieństwie do artykułu tradycyjnego w tekście sponsorowanym znajduje się logo firmy, grafika albo link prowadzący do strony z opisywanym towarem, usługą bądź marką. Teksty tego rodzaju są przygotowywane bezpośrednio przez promowaną organizację, agencje marketingowe, reklamowe lub przez wydawcę serwisu bądź czasopisma. Artykuły sponsorowane często przyjmują formę wywiadów, wypowiedzi eksperckich, porównań albo poradników.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Dobry artykuł sponsorowany musi być przede wszystkim wartościowy dla czytelnika. Przed rozpoczęciem pisania warto najpierw określić, dla kogo i w jakim celu tworzony jest artykuł – czy ma on np. promować nową usługę, produkt itp. Należy również przeprowadzić dokładny research, aby w tekście przedstawić aktualne, rzetelne informacje. Artykuł sponsorowany musi być napisany językiem dostosowanym do odbiorcy. Innych wyrażeń używa się np. w wysoce specjalistycznych tekstach kierowanych do ekspertów, a innych w artykułach przeznaczonych dla szerokiego grona czytelników. Ważna jest ponadto czytelność artykułu i poprawność językowa. Tekst powinien być podzielony na akapity, urozmaicony zdjęciami, wypunktowaniami czy tabelami.

Tworząc treści publikowane w internecie, warto korzystać ze specjalistycznych narzędzi do optymalizacji i opracowywania treści pod SEO. Dzięki nim w tekście można bowiem umieścić ważne i często wyszukiwane przez internautów słowa kluczowe, sprawdzić, czy artykuł jest wystarczająco czytelny dla odbiorcy i czy jest wartościowy dla wyszukiwarek. Artykuły sponsorowane na blogach i portalach stanowią wartościową część procesu pozycjonowania, pomagając w profesjonalnym link buildingu oraz pozyskiwaniu ruchu w serwisie. Ponadto służą też budowaniu pozytywnego wizerunku organizacji lub osoby.