Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest content? – definicja

Content (z ang. zawartość) to określenie zawartości serwisu, które obejmuje wszystkie elementy znajdujące się w witrynie. Przyjęło się określać mianem contentu przede wszystkim warstwę tekstową serwisu, czyli wszelkie artykuły, wpisy blogowe, opisy produktów i kategorii, ofertę, cennik itp., ale pojęcie to jest znacznie szersze. Zawierają się w nim również pliki graficzne, infografiki, meta tagi, tytuły, gif-y, audiobooki, podcasty czy wideo.

Content może być rozumiany jako treść stron internetowych i aplikacji, ale nie tylko. Coraz częściej mianem contentu nazywa się wiadomość newslettera czy post w mediach społecznościowych. Content jest również błędnie utożsamiane z content marketingiem (marketingiem treści), czyli tworzeniem strategii marketingowych nastawionych na zdobycie i zaangażowanie potencjalnego klienta za pomocą treści.

Dobry content – czyli jaki?

Na sukces strony lub sklepu internetowego wpływa wiele czynników, w tym właśnie dobry jakościowo content. Co to znaczy, że jest on „dobry”? Odpowiedź nie jest oczywista i jednoznaczna. Z punktu widzenia biznesu dobremu contentowi można przypisać dwie zasadnicze cechy: skupienie się na potrzebach odbiorców i dążenie do realizacji celów biznesowych tzw. konwersji. Content powinien skłaniać potencjalnych klientów do określonych działań – kupienia produktu, obejrzenia reklamy, zapisu na newsletter, zapamiętania marki itp. Sama jednak definicja contentu opiera się na zaangażowaniu odbiorcy. Dobry content jest po prostu interesujący dla określonej grupy docelowej.  

Content SEO – co to znaczy?

Od jakiegoś czasu wyróżnia się pojęcie contentu SEO. Content SEO to zawartość stron internetowych przygotowana pod algorytmy wyszukiwarek. Google, największa wyszukiwarka na świecie, jasno precyzuje standardy jakościowe treści. Liczy się oryginalność treści, odpowiednia długość, czytelność i zgodność z intencją wyszukiwania odbiorcy, czyli jednym słowem użyteczność. Unikalny, autorski charakter contentu jest bardzo ważny w procesie pozycjonowania witryny. Google nakłada bowiem filtry i kary skutkujące niskimi pozycjami w wynikach wyszukiwania na strony, w których występują duplikaty treści.

Dlaczego dobry content na stronie internetowej jest tak ważny?

Wysokiej jakości content zawarty w serwisie może przynieść firmie wiele korzyści. Przede wszystkim stanowi ważny element procesu pozycjonowania strony www. Właściwie zoptymalizowane meta tagi i nagłówki oraz unikalne teksty zawierające słowa kluczowe sprawiają, że treści są widoczne dla użytkowników szukających w wyszukiwarce konkretnych informacji i zagadnień. Dobry content na stronie sprzyja więc poprawie pozycji serwisu w wynikach organicznych Google. Im strona częściej i wyżej wyświetla się w rankingu, tym więcej użytkowników ma szansę ją zobaczyć i na nią wejść. To przekłada się na generowanie wartościowego ruchu w serwisie i zwiększenie liczby potencjalnych klientów, a tym samym dochodów firmy.

Wartościowy content sprzyja też budowaniu pozytywnego wizerunku firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Udostępnianie merytorycznych informacji branżowych przez markę to najlepszy dowód kompetencji i wiedzy specjalistów.

Ważną zaletą dobrego contentu jest też możliwość utrzymania długofalowych efektów. Rezultaty uzyskane w procesie pozycjonowania dzięki wartościowym treściom są dużo stabilniejsze niż płatne reklamy wymagające ciągłych inwestycji.