Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Content marketing w sklepie internetowym

Prawdopodobnie jesteś już świadomy jak ważne są wartościowe treści na stronie. Jest to już od kilku lat kluczowy czynnika wpływający na pozycjonowanie serwisu. Zapraszamy do lektury artykułu, który odpowiada na pytania, jak można wpłynąć na pozycje, ruch na stronie oraz docelowo sprzedaż w sklepie internetowym dzięki content marketing. W których obszarach sklepu internetowego warto zainwestować w unikalne treści?

Opisy kategorii

Coraz częściej możemy spotkać opisy kategorii w sklepach internetowych, chociaż zazwyczaj nie zwracamy na nie uwagi. Opis kategorii jest to idealne miejsce na zamieszczenie unikalnego tekstu z pożądanymi słowami kluczowymi. Jednak to do nas należy wybór czy będą to treści wyłącznie „pod pozycjonowanie”, czy też może zamieścimy tutaj wartościowe dla użytkowników informacje. W opisie kategorii „Sukienki” możemy napisać w rozbudowany sposób, że posiadamy bogaty wybór sukienek na różne okazje lub opisać rodzaje sukienek według ich kroju lub funkcjonalności. Opisy powinny być zamieszczone w miejscu niewpływającym negatywnie na użyteczność strony. Blok tekstu nad produktami (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych) może zirytować użytkowników na tyle, że będą skłonni do opuszczenia strony. Szczególnie jeżeli przy przejściu na każdą podstronę, konieczne będzie przewinięciu tekstu w dół aby móc ujrzeć oferowane produkty. Dobrą taktyką będzie stosowanie „zwijania” tekstu oraz wyświetlanie opisu tylko na pierwsze stronie kategorii w przypadku stronicowania.

Warto również zadbać o odpowiednie tytuły kategorii, z użyciem słów kluczowych.

Opisy produktów

Zduplikowane opisy produktów to zazwyczaj największy problem sklepów internetowych. Zwłaszcza w sklepach posiadający bogaty asortyment, stworzenie opisu, zamiast korzystania z gotowego opisu producenta, jest bardzo kłopotliwe. Opisy do produktów są jednak niezbędne. Idealny opis powinien zawierać niezbędne informacje o produkcie (np. dane techniczne, wymiary), jak również warto odnosić się do funkcjonalności, zastosowania oraz korzyści, jakie użytkownik otrzyma decydując się na zakup danego produktu. Konieczne jest również minimum jedno zdjęcie do każdego produktu. Oprócz zdjęcia samego produktu, zaleca się również dodawanie zdjęć przedstawiające przykładowe wykorzystanie produktu. Jesteśmy wzrokowcami dlatego też bardziej przekona nas do zakupu profesjonalnie wykonana sesja produktowa niż wypracowanie o tym dlaczego potrzebujemy właśnie tego przedmiotu. Warto pamiętać, że słabo wykonane zdjęcie świadczy o braku profesjonalności i nie buduje zaufania wśród potencjalnych klientów. Nie oznacza to jednak, że dodając tylko nawet najpiękniejsze zdjęcia, zagwarantujemy sobie wysoką sprzedaż. Jeżeli nie będą zamieszczone podstawowe informacje o produkcie, nikt nie zdecyduje się na zakup danego towaru.

Co w przypadku, gdy nie mam możliwości lub czasu na tworzenie unikalnych opisów produktów?

Zdecydowanie warto poświęcić czas lub środki na tworzenie dobrych treści. Wydelegowanie pracownika lub zatrudnienie copywritera będzie bardzo dobrym pomysłem. Są również inne możliwości mające na celu zróżnicowanie zduplikowanych opisów, takie jak dopisywanie dodatkowych treści do „suchych faktów” od producenta czy też tworzenie tekstu w alternatywach, aby opis mógł zostać wylosowany i dzięki temu otrzymamy niższe prawdopodobieństwo na identyczne teksty.

Strona główna

Strona główna jest często pomijana jako miejsce do zamieszczania treści. Na głównej stronie możemy znaleźć banery, informacje o promocjach, polecane produkty. A jednak jest to najważniejsza strona w całym sklepie internetowym i to ona ma domyślnie szanse na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego też, warto dodać na niej informacje o sklepie, profilu sklepu oraz asortymencie.

Opis firmy

Wydaje się, że mało kogo interesuje historia firmy, że w przypadku sklepów internetowych zwracamy wyłącznie uwagę na cenę i szybkość wysyłki. Niekoniecznie jest to prawdą. Dokonując zakupów przez Internet chcemy wiedzieć od kogo dokonujemy zakupu, zwłaszcza w przypadku bardziej wartościowych produktów. Rośnie świadomość dotycząca bezpieczeństwa w Internecie oraz trendy proekologiczne. Liczba świadomych konsumentów będzie rosła, dlatego warto poczynić działania w tych kierunkach. Popularny niegdyś opis misji i wizji firmy w bardziej nowoczesnym wydaniu, będzie działał korzystnie. Niezbędne w każdym sklepie są między innymi: Czytelna Polityka Prywatności oraz Regulamin, Certyfikat SSL, Płatności online oraz dane kontaktowe – adres siedziby firmy, adres e-mail oraz telefon kontaktowy, mile widziane dane szczegółowe, jak NIP i REGON. Bez tych informacji możemy nie wzbudzić zaufania użytkownika.

Blog

Prowadzenie bloga sprawdza się w wielu branżach, również w przypadku sklepów internetowych. Wpis blogowy może „zginąć” wśród tysięcy produktów, jednak prawidłowe linkowanie wewnętrzne oraz promowanie artykułów może sprawić, że będą one spełniać swoją funkcję oraz mają szanse zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Co możemy publikować na blogu firmowy? Praktycznie wszystko. Jest to idealne miejsce na:

– przybliżenie zalet naszych produktów dla użytkowników, np. poprzez recenzję czy też opis wykorzystania produktu w nietypowy sposób (lub też typowy) z atrakcyjną grafiką.

– budowanie opinii eksperta w branży (oraz profesjonalnej firmy) poprzez publikacje porad w danej tematyce.

– zawarcie słów kluczowych, których może używać nasza grupa docelowa, ale które niekoniecznie możemy (lub chcemy) zamieścić w opisie produktu. Dzięki temu zwiększymy widoczność naszego serwisu o nowe frazy. Przykład: Sprzedajemy dietetyczny catering. Publikując przepisy na dietetyczne dania oraz przystawki, możemy zdobyć użytkownika który interesuje się zdrowym odżywianiem i przy okazji zapozna się z naszą ofertą i być może dokona zakupu.

– wytworzenie w użytkowniku potrzebę posiadania naszego produktu. Opisując problem z jakim może się mierzyć użytkownik i oferując mu jako rozwiązanie dany produkt, istnieje możliwość że skłonimy go do zakupu, dodatkowo zostawiając miłe wrażenie pomysłowego i pomocnego sklepu.

– zdobycie lojalnych użytkowników, a być może nawet klientów. Prowadząc cykliczne sekcję z poradami, takie jak publikacja przepisów czy też pomysłów na aranżacje wnętrz, możemy zyskać stałych czytelników, którzy chętnie będą wracać do lektury naszego bloga.

FAQ

Czy istnieje lepsze miejsce do zawarcia długich fraz niż sekcja Pytania i odpowiedzi? Jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, chociaż sprawdzi się w tym celu również opisany wyżej Blog. FAQ to miejsce, które powinno zostać stworzone dla użytkowników, którzy szukają konkretnych informacji, np. ile trwa dostawa, możliwości zwrotu a także w ilu stopniach można prać bawełniane ubrania czy też jak zainstalować zakupiony program lub skonfigurować telefon.

Video (filmy z zastosowaniem produktu w praktyce)

Content to nie tylko treści, znaczenie mają również grafiki oraz video. Mimo, że część osób nadal woli czytać poradniki, recenzje, instrukcje w wersji pisanej, to jednak rośną użytkownicy którzy wolą obejrzeć film prezentujący jak należy skonfigurować urządzenie czy też upiec ciasto. Zależnie od branży, w niektórych przypadkach tworzenie filmików instruktażowych będzie wręcz niezbędne, w niektórych natomiast będzie tylko atrakcyjnym dodatkiem. Zawsze jednak znajdziemy temat, który możemy poruszyć w krótkim wideo. Forma podcastów będzie również ciekawym pomysłem, jednak pamiętajmy żeby oferować użytkowników wartościowe informacje. Zapraszajmy ciekawych gości, mających wiele do przekazania w danym temacie, a na pewno znajdziemy chętnych do słuchania lub oglądania naszych materiałów.

Opinie

W przypadku bardziej wartościowych produktów, prawie wszyscy czytają przed zakupem opinie o danym modelu. Nie lubimy kupować w ciemno i polegamy na opiniach znajomych, rodziny czy też innych Internautów. Wiele pożytku mogą przynieść pozytywne opinie o naszej firmie, jak również i do każdego oferowanego przez nas produktu. Dodanie możliwości oceniania i recenzowania produktów, wpłynie na nasz wizerunek. Zwłaszcza jeżeli będą to prawdziwe opinie od realnych klientów. Zaangażuj więc użytkowników w tworzenie treści na swojej stronie. Dodatkowe rabaty, punkty za dodanie opinii na pewno będą kuszące dla części klientów. Natomiast dodanie możliwości wystawiania opinii tylko dla użytkowników, którzy dokonali zakupów w sklepie, zwiększy wiarygodność sklepu i owych recenzji.

Podsumowanie

Istnieje wiele możliwości na content marketing w sklepach internetowych. Powyżej opisane zostały najtrafniejsze z nich. Pamiętajmy jednak, aby zyskać publikowanymi treściami muszą one być unikalne i wartościowe dla użytkownika. Kopiowanie treści z innych stron, nawet po małych poprawkach z treści, nie zawsze przyniesie oczekiwany efekt. Prawidłowe dobranie tematyki, jak i sposobu pisania tych treści do grupy docelowej, zwiększy nie tylko ruch na stronie, ale może przyczynić się do wzrostu zamówień w naszym sklepie, co zapewne jest głównym celem działań wielu przedsiębiorców.

Leave a Reply