CPC (Cost Per Click) to wskaźnik, który mierzy kwotę zapłaconą za każde kliknięcie w kampanii marketingowej typu PPC (Pay Per Click). W metodzie tej reklamodawca płaci wydawcy tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę. Wskaźnik CPC wykorzystuje się m.in. w systemie reklamowym Google’a i Facebooka.
Koszt kliknięcia ułatwia monitorowanie wyników prowadzonych kampanii reklamowych, zwłaszcza tych skoncentrowanych na budowaniu wizerunku firmy, ale także sprzedaży produktów lub usług.
Warto pamiętać, że w CPC nie ma znaczenia to, ile razy promowany link lub banner został wyświetlony. Płatność naliczana jest jedynie na pojedyncze kliknięcie w reklamę. Dla przykładu – jeśli koszt kliknięcia wynosi 1 zł, to przy 250 wyświetleniach za kampanię trzeba będzie zapłacić 250 zł. Płatne reklamy są kluczowym czynnikiem wzrostu dla wielu marek, dlatego tak ważne jest monitorowanie kosztu kliknięcia – umożliwia to m.in. utrzymywanie odpowiedniego zwrotu z inwestycji w reklamę.