Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest e-commerce? – definicja

E-commerce to handel w sieci, zazwyczaj bazujący na sprzedaży poprzez sklepy internetowe lub witryny, ale również serwisy społecznościowe, platformy handlowe, takie jak np. Allegro, internetowe zakłady bukmacherskie, bankowość elektroniczną, internetowe kantory wymiany walut i inne. Nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne i technologiczne stanowią podstawę podczas realizowania transakcji e-commerce. Usługi te obejmują przede wszystkim:

– handel B2C (Business to Customer), czyli między firmą a osobą prywatną;

– B2B (Business to Business), tj. transakcje między przedsiębiorstwami;

– C2C (Customer to Customer), czyli handel między osobami prywatnymi, odbywający się np. na portalach aukcyjnych;

– a nawet C2B (Customer to Business).

E-commerce – co to znaczy i jakie są jego zalety?

E-commerce to termin pochodzący z języka angielskiego, oznaczający dosłownie „e-handel”, czyli handel elektroniczny, odbywający się w internecie. To coraz częściej wybierana przez przedsiębiorców forma prowadzenia działalności handlowej. Za jej popularnością przemawiają liczne zalety. Stanowi ona polecaną alternatywę dla tradycyjnych sklepów stacjonarnych. W porównaniu z nimi pozwala bowiem obniżyć koszty prowadzenia działalności.

Stacjonarna placówka wymaga wynajmu bądź zakupu lokalu służącego za punkt sprzedaży, zatrudnienia sprzedawców, konsultantów i ochrony, opłacenia rachunków za światło i ogrzewanie itp., a w przypadku e-commerce najczęściej nie trzeba ponosić wymienionych kosztów. Ponadto e-commerce pozwala klientom robić wygodnie zakupy przez cały rok i przez całą dobę, co przekłada się na zadowolenie użytkownika oraz możliwość osiągnięcia większych zysków przez firmę.