Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest duplikacja treści? – definicja

Pojęcie duplicate content, czyli inaczej właśnie duplikacja treści odnosi się do sytuacji, w której określona treść zawarta jest na więcej niż jednej stronie www. Do takich okoliczności może dość przede wszystkim na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest powielanie treści pomiędzy wieloma podstronami w tej samej domenie, drugim natomiast jest praktyka przekopiowywania opisów usług, produktów czy kategorii asortymentowych z innych serwisów internetowych. Oba warianty duplikacji mają przypisane do siebie własne nazwy specyficzne i są to kolejno internal oraz external duplicate content.

Wewnętrznego powielania treści unikać należy z uwagi na związane z nią trudności dla robotów indeksujących z określeniem, która z duplikujących się podstron witryny ma większe znaczenie. Zewnętrzna duplikacja treści natomiast wiąże się z ryzykiem obniżenia pozycji danej podstrony lub nawet całego serwisu na liście organicznych wyników wyszukiwania Google’a. Bez względu zatem na rodzaj duplicate content, powielanie treści już dostępnych w internecie jest praktyką zdecydowanie odradzaną z perspektywy SEO.