Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest user experience? – definicja

Tworząc lub optymalizując stronę internetową, należy wziąć pod uwagę nie tylko jej zgodność z wymogami Google dotyczącymi pozycji w rankingu w wyszukiwarce, ale również użyteczność dla odbiorcy. Dlatego tak ważna jest analiza witryny i jej dostosowanie pod kątem user experience. Co to konkretnie jest i do czego służy?

User experience – do czego służy?

User experience (w skrócie UX) to po prostu doświadczenia użytkownika związane z daną stroną internetową. To jeden z istotnych czynników rankingowych wyszukiwarek, określający jakość korzystania z witryny. UX wskazuje zatem, czy internaucie łatwo jest poruszać się po serwisie, znaleźć interesujące go informacje, skontaktować się czy też – w przypadku sklepu – dokonać zakupu. Służy do określenia, jakie elementy są wartościowe i skuteczne, a które należy zmienić, aby polepszyć użyteczność strony, a tym samym poprawić doświadczenia użytkownika dotyczące korzystania z niej.

Do czynników wpływających na user experience należą m.in.:

– struktura strony internetowej,

– responsywność, przyjazność witryny dla urządzeń mobilnych,

– szybkość ładowania się serwisu na komputerach, telefonach i innych urządzeniach,

– użyteczność i prostota interfejsu użytkownika,

– intuicyjność korzystania ze strony www.

UX a SEO

User experience bierze pod uwagę przede wszystkim odczucia internautów odwiedzających witrynę. Są one jednak równie istotne dla robotów Google i mają znaczenie podczas pozycjonowania serwisu. Dlatego dobre doświadczenia użytkownika związane ze stroną www mogą mieć wpływ na jej ocenę przez algorytmy Google i pozycję w wynikach wyszukiwania.