Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest Google Ads? – definicja

Google Ads (kiedyś Google AdWords) to jedna z największych internetowych platform reklamowych, która pomaga firmom docierać do klientów na całym świecie i rozwijać swoją działalność. Służy do tworzenia, planowania, uruchamiania oraz optymalizowania kampanii reklamowej w wyszukiwarce lub na stronach internetowych partnerów Google. Za pośrednictwem tego systemu reklamodawcy płacą za kierowanie reklam do użytkowników na podstawie wyszukiwanych przez nich słów kluczowych, lokalizacji, typu urządzenia i wielu innych czynników.

Na jakich zasadach funkcjonują kampanie reklamowe w Google Ads?

Odpowiadając na pytanie: co to jest Google Ads, warto również wyjaśnić jak działa ten system. Oparty jest on o model płatności za kliknięcie (PPC – pay per click). Marketerzy kierują reklamy na określone słowa kluczowe w Google i określają maksymalne stawki, jakie są w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie, konkurując z innymi reklamodawcami. Można również ustawić maksymalny budżet dzienny dla danej reklamy. Nigdy nie wydaje się więcej, niż określoną wcześniej kwotę, więc łatwo dostosowywać kampanie do swojego budżetu.

W Google Ads funkcjonuje również inny popularny model rozliczeń, określany skrótem CPM (cost per mile). Dotyczy on sieci reklamowej partnerów Google. Płatność jest w tym przypadku naliczana za każde 1000 wyświetleń danej reklamy.

Jakie są najważniejsze zalety Google Ads?

System ten jest szczególnie ceniony za dużą elastyczność w zakresie ustawiania i optymalizacji kampanii reklamowej. Samodzielnie decyduje się o tym, ile maksymalnie może wynieść płatność za dane kliknięcie, gdzie będzie wyświetlana reklama oraz kto powinien na nią trafić. Dużą zaletą Google Ads jest również szybkość działania – w przeciwieństwie do pozycjonowania, efekty kampanii reklamowej będzie można zobaczyć już po kilku dniach.