Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest reklama display? – definicja

Reklama displayowa to rodzaj reklamy graficznej wyświetlanej na urządzeniach mobilnych i komputerach. Po kliknięciu w nią użytkownik zostaje przeniesiony na docelową, czyli reklamowaną stronę internetową. Wyróżnia się reklamy statyczne, czyli nieruchome, składające się z jednej grafiki, a także animowane, czyli wersje ruchome. Reklamy display charakteryzują się ogromnym zasięgiem, co sprawia, że szczególnie dobrze sprawdzają się w kampaniach promujących markę, produkt lub usługę oraz nastawionych na zdobycie nowych klientów.

Co oznacza reklama display elastyczna?

Elastyczne reklamy displayowe stanowią jedną z odmian reklamy displayowej. Cechują się możliwością automatycznego dopasowania do miejsca w danej witrynie. To oznacza, że mogą one „zmieścić” się w polach o różnej wielkości, które są przeznaczone na reklamę na stronie, bez jednoczesnej utraty czytelności, estetyki i skuteczności. Reklamy te cechują się łatwą konfiguracją obejmującą dodanie logo firmy, tekstu reklamy i obrazu, całą resztę kreacji zapewnia natomiast działanie automatu.

Reklama graficzna display – wymiary

Format reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych jest inny od tych prezentowanych na komputerach i laptopach. Przykłady najczęściej wykorzystywanych wymiarów reklam graficznych to (wymiary podane w pixelach):

– 200 x 200,

– 250 x 250,

– 336 x 280,

– 300 x 250,

– 468 x 60,

– 970 x 90,

– 300 x 600,

– 728 x 90,

– 160 x 600.

W przypadku reklam displayowych prezentowanych na smartfonach czy tabletach używane są następujące formaty (wymiary podane w pixelach):

– 200 x 200,

– 320 x 50,

– 250 x 250,

– 300 x 250,

– 320 x 100.

Reklamy display – gdzie są wyświetlane?

Reklama graficzna display jest zazwyczaj wykorzystywana w sieci reklamowej Google, składającej się z milionów portali, witryn i blogów na całym świecie. Sieć ta obejmuje również pocztę Gmail oraz serwis YouTube. Na stronach tych znajdują się specjalne sfery przeznaczone do wyświetlania reklam. Są to miejsca o różnej wielkości, dlatego pojawienie się reklamy na danej witrynie zależy przede wszystkim od jej formatu oraz od indywidualnych ustawień danego serwisu.

Zalety reklam displayowych

Standardowe i elastyczne reklamy displayowe mają wiele zalet. Pozwalają na konkretne zdefiniowanie i dopasowanie różnych aspektów przekazu marketingowego, co przekłada się na bardzo dobre efekty promocyjne i sprzedażowe. Najważniejszą zaletą tej formy reklamy jest możliwość wskazania docelowej grupy odbiorców. Można zatem określić np. płeć, wiek, zainteresowania czy lokalizację użytkowników, którym następnie zostanie wyświetlona reklama. W ten sposób trafiasz ze swą ofertą do sprecyzowanej, bezpośrednio zainteresowanej nią grupy potencjalnych klientów.

Dzięki targetowaniu reklamy mogą też wyświetlać się na konkretnych witrynach lub stronach www o określonej tematyce. Mogą ponadto ukazać się internautom jako reakcja na wyszukiwane przez nich słowa kluczowe. Reklama graficzna display wyróżnia się też bardzo dużym zasięgiem. Google Ads to największa na świecie platforma reklamowa, co daje niemal nieograniczone możliwości w tym zakresie.