Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest keyword research? – definicja

Keyword research to pojęcie, które powinno być znane wszystkim specjalistom SEO, marketerom czy copywriterom. Proces kryjący się pod tą nazwą jest niezbędny podczas prowadzenia pozycjonowania i przygotowywania treści przyjaznych wyszukiwarkom oraz użytkownikom serwisu. Czym zatem dokładnie jest keyword reserach?

Keyword research – co to?

Keyword research to szereg działań dotyczących analizy słów kluczowych. Obejmuje wyszukiwanie, badanie i właściwe dopasowanie do charakteru witryny fraz wpisywanych w wyszukiwarkę przez użytkowników podczas poszukiwania konkretnych produktów czy usług. Rzetelna analiza słów kluczowych pozwala odkryć frazy, które wpisują lub mogą wpisywać użytkownicy, aby znaleźć Twoją stronę. Po przeprowadzeniu badań marketingowych nierzadko okazuje się, że frazy, na które chce być widoczny właściciel witryny, nie są wcale tymi wyrażeniami, które mogą mu przynieść najwyższe zyski i korzyści biznesowe.

Jak przeprowadzić keyword research?

Keyword research możesz przeprowadzić ręcznie, korzystając z sugestii wyszukiwania Google, jak również używając do tego dedykowanych programów i narzędzi płatnych oraz darmowych. Wśród nich na uwagę zasługują m.in. najpopularniejsze bezpłatne narzędzie, czyli Google Keywords Ads Planner, a także Answer The Public, KeywordTool.io, Senuto, Ahrefs, SEMStorm czy Ubersuggest.

Po otrzymaniu listy fraz przeprowadź ich staranną analizę, sprawdzając, które z nich są opłacalne i wartościowe. Może się bowiem okazać, że niektóre słowa kluczowe są zbyt konkurencyjne, a przez to bardzo drogie i trudne do pozycjonowania, a inne wyszukiwane jedynie kilka czy kilkadziesiąt razy w miesiącu.