Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest analiza konkurencji? – definicja

Analiza konkurencji może dotyczyć wielu branż, ale w SEO wiąże się ze sprawdzeniem konkurencji pod kątem czynników ważnych dla pozycjonowania. Proces ten polega zatem na ocenie konkurencyjnych sklepów i witryn rankujących na te same albo podobne frazy, co Twoja strona www.

Analiza konkurencji SEO obejmuje takie elementy jak: pozycje w rankingu Google na konkretne słowa kluczowe, jakość i liczba linków przychodzących, optymalizacja contentu (zarówno treści, jak i nagłówków i tytułów) oraz grafik, mapy strony, szybkość ładowania, adresy URL oraz wiele innych. W celu skutecznej analizy konkurencji warto korzystać z profesjonalnych narzędzi, takich jak Senuto, Ahrefs, Moz albo SEMrush.

Dlaczego analiza konkurencji SEO jest tak ważna?

Rzetelna analiza pomaga wskazać obszary i czynniki, które trzeba traktować priorytetowo, a także określić taktyki, które najlepiej sprawdzają się w przypadku konkretnej niszy. Pozwala sprawdzić, na jakie słowa pozycjonują się firmy z tej samej branży, a także jaką widoczność zyskują dzięki nim. Umożliwia ponadto określenie błędów popełnianych przez konkurencję, a tym samym daje możliwość ich unikania. Dzięki niej możliwe jest też odkrycie nowych możliwości linków zwrotnych oraz słów kluczowych, które możesz wykorzystać również na swojej stronie i w działaniach SEO. Analiza pozwala ponadto zdobyć pomysły na optymalizację opisów treści i tytułów w witrynie, a także dodatkowych pomysłów na content, np. tematykę wpisów blogowych czy poradników.