Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest newsletter? – definicja

Dobrze przemyślany newsletter pozwala znacznie pomnożyć zyski przedsiębiorstwa i pozytywnie wpływa na wizerunek danej marki wśród klientów. Skuteczny newsletter polega na regularnym przekazywaniu ważnych informacji użytkownikom, którzy zdecydowali się na zapisanie do naszej listy subskrybentów, licząc na ciekawe treści lub na różnego rodzaju korzyści, na przykład w postaci darmowej dostawy, jeśli zajmujemy się sprzedażą, czy atrakcyjnych zniżek. Dlatego też zastanawiając się, co to jest newsletter, warto przypomnieć sobie zapisywanie się do poszczególnych katalogów czy gazetek informacyjnych wydawanych przez różne marki, w których można było znaleźć ciekawe podsumowania tygodnia oraz wiadomości o nowych produktach czy zbliżających się promocjach. Mimo to niewątpliwą przewagą newsletterów staje się niski koszt ich produkcji i forma, która jest wygodna oraz czytelna dla każdej osoby korzystającej ze smartfonów lub laptopów. 

Na czym polega skuteczny newsletter?

To prawda, że newsletter bardzo często wiąże się z dużymi zyskami dla danej firmy i pozwala znacznie zwiększyć jej rozpoznawalność. Warto jednak zadbać o to, aby wyróżniał się on przemyślaną strategią i nie zniechęcał użytkowników do danej marki, co niekiedy ma miejsce, gdy rozsyłamy subskrybentom zbyt wiele informacji w ciągu tygodnia. Godnym uwagi rozwiązaniem okazuje się też zadbanie o to, aby skuteczny newsletter budował pozytywne relacje z klientami i był dla nich cenny. Dzięki temu istnieje duża szansa na to, że po pewnym czasie nie anulują oni swojej subskrypcji ani nie będą ignorowali przychodzących wiadomości. Dlatego też dobrze jest dowiedzieć się, co to jest mailing i w jaki sposób wpływa na kontakty z klientami. 

Mailing pozwala na nieregularne wysyłanie do odbiorców newslettera, który będzie zawierał różne informacje dotyczące danej marki. Jako że taka forma komunikacji ma nie tylko informować, ale także pozytywnie wpływać na wizerunek i na większą liczbę stałych klientów, warto zdecydować się na chwytliwe, niekiedy śmieszne tytuły wiadomości oraz na zwracanie się do poszczególnych użytkowników po imieniu. Oprócz tego niezwykle ważny staje się wygląd tego typu maili – powinny one wyróżniać się czytelną czcionką oraz grafikami umieszczonymi w przemyślanym miejscu, szczególnie wtedy, gdy informują o zbliżających się promocjach lub zawierają atrakcyjne kody rabatowe.

Programy do mailingu – czy warto się na nie zdecydować?

Wysokiej jakości programy do mailingu znacznie ułatwiają zarządzanie bazą subskrybentów i pozwalają na zaoszczędzenie cennego czasu podczas przygotowywania newsletterów. Tego typu programy umożliwiają między innymi projektowanie wiadomości e-mailowych, tworzenie czatów lub wysyłanie SMS-ów, kontrolowanie zainteresowania klientów poszczególnymi wiadomości czy ich wpływ na większy ruch na stronie firmy. Dlatego też zastanawiając się, czy newsletter jest darmowy, warto pamiętać, że użytkownicy nie muszą płacić za dołączenie do listy subskrybentów, ale przedsiębiorcy niekiedy decydują się na wykupienie specjalnych pakietów pozwalających na wygodne korzystanie ze wspomnianych wcześniej programów. Mimo to tego typu inwestycje bardzo szybko się zwracają i mają duży wpływ na rozwój firmy.