Facebook to nadal najbardziej popularne medium społecznościowe w Polsce. Według danych podanych przez Facebooka, stronę na tym portalu posiada już 65 milionów firm. Założyć konto firmowe może jednak każdy. Nie trzeba mieć zarejestrowanej działalności, może być to również strona przeznaczona dla znanych osób, marek, organizacji oraz akcji społecznych. Założenie strony na Facebooku jest proste i bezpłatne. Jedynym warunkiem jaki musimy spełnić, to posiadanie konta prywatnego lub specjalne założenie go do tego celu.
Zalety posiadania konta firmowego na Facebooku
Posiadając swoją firmę warto ją promować, prowadząc również działania marketingowe w mediach społecznościowych. Główną zaletą Facebooka jest jego niegasnąca popularność. Jest to świetne miejsce na prowadzenie komunikacji z naszymi klientami. W przeciwieństwie do mediów tradycyjnych, nie jest to jednostronny komunikat. Możemy wejść w interakcję z klientami, zachęcać ich do aktywności oraz sprawnie odpowiadać na wiadomości.
Czasem jednak posiadanie strony na Facebooku traktowane jest jako posiadanie wizytówki. Podanie najważniejszych informacji i profilu również może przyczynić się do zdobycia nowych klientów. Jako że założenie strony na Facebooku jest całkowicie bezpłatne, polecamy poczynienie chociaż tego kroku.
Założyć konto firmowe z prywatnego konta czy założyć nowe?
Do założenie konta firmowego konieczne jest posiadanie konta prywatnego. Może być to konto, z którego korzystaliśmy dotychczas (o ile takowe posiadamy). Zaletą takiego rozwiązania będzie na pewno wygoda, nie będziemy musieli logować się na dodatkowe konto aby przejść do strony naszej firmy. Korzystając z prywatnego konta, będziemy otrzymywali na nie powiadomienia o nowej aktywności użytkowników czy też o nowej wiadomości. Może to skrócić czas naszej odpowiedzi, ale jednocześnie może sprawić, że będzie czuli się jak w ciągłej pracy. Pamiętajmy, że ludzie korzystając z mediów społecznościowych w swoim wolnym czasie często nie zwracają na to, która jest godzina albo czy jest dzień wolny czy nie. Prowadząc stronę firmową, nie ma publicznych danych, kto jest jej właścicielem. Nie musimy się więc obawiać o naszą prywatność.
Polityka Facebooka coraz bardziej rygorystycznie podchodzi do tzw. „fejkowych” kont. Jeżeli założymy nowe konto prywatne i nie będzie ono brzmiało prawdziwie, Facebook może nas poprosić o potwierdzenie naszej tożsamości. Prośba o numer kontaktowy i wysłanie kodu weryfikacyjnego, czy też nawet prośba o wysłanie zdjęcia twarzy nie jest niczym niespotykanym. Nowe konto natomiast będzie bezpieczniejszą opcją w przypadku blokady użytkownika. Jeżeli naruszymy w jakiś sposób regulamin na prywatnym koncie, zostanie zablokowany zarówno profil prywatny, jak i dostęp do konta firmowego.
Proces zakładania strony na Facebooku
W celu rozpoczęcia procesu założenia strony na Facebooku, musimy się na niego zalogować lub też zarejestrować nowe konto prywatne. Po rejestracji i potwierdzeniu adresu mailowego lub numeru telefonu, możemy praktycznie od razu rozpocząć zakładanie konta firmowego.
Wybieramy rodzaj strony, jaki chcemy prowadzić. Do wyboru mamy dwie opcje „Firma lub marka” oraz „Społeczność lub osoba publiczna”.
Zakładamy, że chcesz założyć stronę dla swojej firmy, dalsza instrukcja działań będzie więc w oparciu o wybranie pierwszej ścieżki. W pierwszym kroku należy zamieścić podstawowe dane kontaktowe firmy:
– Nazwa
– Adres (jest możliwość zablokowanie wyświetlanie pełnego adresu na poczet samego miasta i województwa)
– Telefon kontaktowy (opcjonalnie)
Następnie pojawia się możliwość dodania zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle (można pominąć te kroki i wykonać je w późniejszym czasie).
Takim sposobem powstała już nasza strona firmowa. Oczywiście aby była wartościowa dla nas i potencjalnych klientów, musimy nad nią jeszcze trochę popracować, przede wszystkim poprzez uzupełnienie jak największej liczby informacji.
Uzupełnianie informacji o firmie
Wiele funkcji na Facebooku jest intuicyjna i prosta w uzupełnieniu, zwłaszcza dla osób które korzystały już wcześniej z tego portalu. Po lewej stronie mamy listę kategorii, które możemy uzupełnić lub nimi zarządzać.
Kolejno od góry wchodząc w poszczególne zakładki, można uzupełnić wszelkie informacje. Poniżej omówienie poszczególnych opcji.
Utwórz nazwę użytkownika strony
Mamy możliwość nadania unikatowej nazwy dla naszej firmy. Do dyspozycji jest od 5 do 50 znaków, możemy używać wyłącznie znaków alfanumerycznych oraz kropek. Obowiązuje zasada „kto pierwszy, ten lepszy”, czyli nie możemy wybrać nazwy użytkownika, która jest już w użyciu. Wielkość liter nie ma znaczenia – jeżeli wybrana przez nas nazwa jest zajęta, pozostaje nam wybrać inną lub urozmaicić ją jakąś cyfrą. Co daje nam zmiana nazwy? Przede wszystkim prosty i przyjazny adres URL do naszej strony firmowej. O wiele lepiej zaprosić użytkowników na stronę https://www.facebook.com/propozycje.agencja niż na stronę z przypadkowym ciągiem znaków.
Uwaga na możliwy mały haczyk od Facebook. Aby utworzyć lub zmienić własną nazwę strony należy mieć uprawnienia administratora do strony. Również możemy po prostu nie mieć takiej możliwości ze względu na nowe konto czy też utworzenie kilku nowych stron w ostatnim czasie.
Usługi
Jeżeli posiadamy cennik usług lub po prostu jesteśmy w stanie wyodrębnić listę usług z oferty naszej firmy, warto zwrócić uwagę na tą zakładkę. Usługi uzupełnia się pojedynczo, wymagana jest jedynie nazwa usługi oraz czas jej realizacji. Pozostałe pola są opcjonalne, nie musimy ich uzupełniać ale jeżeli mamy możliwość to zdecydowanie warto. Przy wpisywaniu ceny pamiętajmy aby dodać również oznaczenie waluty.
Recenzje
Miejsce do zarządzania pojawiających się recenzji. Możemy wyłączyć możliwość publikacji recenzji o naszej firmie w ustawieniach strony.
Sklep
Aby móc prowadzić sprzedaż poprzez Facebooka, musimy najpierw zaakceptować regulamin handlowy, dostępny tutaj: https://www.facebook.com/legal/commerce_product_merchant_agreement
Następnie wybieramy metodę płatności. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, polecamy wybranie drugiej opcji, czyli kierowanie użytkowników właśnie na swoją stronę www.
Kolejno wybieramy walutę w jakiej prowadzimy płatności. Opcjonalnie możemy dodać ogólny, krótki opis (do 200 znaków) na temat tego, co posiadamy w ofercie. Pozostaje nam uzupełnić zakładkę Sklep naszymi produktami. Każdy produkt dodajemy osobno – należy dodać przynajmniej jedno zdjęcie prezentujące daną rzecz. Możemy również dodać film, jeżeli jest to lepszy sposób przedstawienia asortymentu. Zachowajmy spójność danych z naszym sklepem internetowym, zwłaszcza przy wpisywania nazwy i ceny. Natomiast opis produktu dodawajmy przynajmniej lekko zmodyfikowane, aby nie tworzyć niepotrzebnej duplikacji z treściami znajdującymi się na stronie www.
Oferty
Zakładka oferty pomoże nam zachęcić użytkowników do zakupów lub skorzystania z naszych usług. Możliwe rodzaje promocji, jakie możemy stworzyć to:
– Wydaj X i uzyskaj Y zniżki
– Wysokość zniżki
– Bezpłatna wysyłka
– Kup X i uzyskaj Y zniżki
– Procent zniżki
– Niestandardowe
Określamy termin obowiązywania danej promocji i warunki jakie muszą być spełnione aby z niej skorzystać.
Zdjęcia
Zdjęcie profilowe zalecane jest w formie kwadratu. W zależności od urządzenia z jakiego korzystamy z Facebooka, jest wyświetlane w różnych wymiarach. Na komputerach obraz ma wymiary 170×170 pikseli, natomiast w smarfonach 128 x 128 pikseli. Najpewniejszym rozwiązaniem jest wgranie zdjęcia o wymiarach 320 x 320 pikseli.
Zdjęcie w tle musi mieć co najmniej wymiary 400 x 150 pikseli. Zalecane jest jednak wgrywanie zdjęć większych, przynajmniej w wymiarach 851x 315 pikseli.
O czym jeszcze warto pamiętać przed wrzuceniem zdjęcia na Facebooka? Polecane jest przesyłanie zdjęć w formacie PNG oraz dokonanie własnoręcznie ich kompresji, aby zminimalizować szanse na zrobienie tego przez Facebooka.
Posty
Publikacja postów to najczęstszy sposób komunikacji z klientami na Facebooku. Możemy opublikować zdjęcie/grafikę, film lub sam tekst. W postach znajdzie się również informacja o naszej ostatniej aktywności – każda zmiana nazwy, adresu firmy czy też numer kontaktowego. Wyświetlone w postach zostaną dodane usługi, produkty i oferty.
Wydarzenia
Tworzenie wydarzeń to wygodny i skuteczny sposób na zainteresowanie użytkowników Facebooka organizowanym przez siebie eventem. Gromadzenie osób potencjalnie zainteresowanych, interakcja z nimi, możliwość zapraszania swoich znajomych do dołączenia do wydarzenia poprzez jedno kliknięcie – to główne zalety tworzenia tego typu aktywności.
Wydarzenie może być jednorazowe lub cykliczne. Planujesz otwarcie nowego lokalu z atrakcyjnym programem? Stworzenie wydarzenia na Facebooku może być dobrym sposobem na promowanie tego eventu.
Thank you for sharing your info. I truly appreciate your efforts and I will be waiting for your further post thanks once again.| а