Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

7 narzędzi – analiza linków przychodzących

Analiza linków przychodzących, usuwanie linków o niskiej wartości oraz dodawanie tych wartościowych to bardzo ważne działania, które powinny być wykonywane możliwie często w trosce o wysoką widoczność strony www w wynikach wyszukiwania. Linki przychodzące do Twojej domeny decydują o tym, na ile Twoja witryna zostanie uznana za wartościową i wartą uwagi (oczywiście „nie samymi linkami Google żyje”, ale nie wątpliwie linki przychodzące są bardzo ważnym elementem całego procesu pozycjonowania). Dlaczego taką analizę warto wykonać oraz z pomocą jakich narzędzi prawidłowo ją przeprowadzić dowiesz się z tego wpisu.

Ale zanim to nastąpi –  odrobina teorii o linkach przychodzących

Linki przychodzące (backlinki) to odnośniki, które prowadzą do danej strony internetowej i są umieszczone na innych stronach www. Linki przychodzące dzielimy na linki dofollow oraz nofollow. Różnica między jednymi i drugimi polega na tym, że linki dofollow przekazują moc domeny z której pochodzą, wzmacniając tym samym domenę dna która wskazują. Natomiast linki nofollow tej mocy nie przekazują.

Dlaczego analiza linków przychodzących jest istotna w procesie  pozycjonowania? 

Linki przychodzące do Twojej witryny to ważny czynnik rankingowy Google, który ma wpływ na widoczność witryny w sieci.  Poza tym – liczba, jakość, czyli profil linków informuje użytkownika między innymi o tym:

  • czy Twoja witryna jest wiarygodna i inni użytkownicy domeny powołują się na nią w swoich artykułach
  • czy Twoja witryna jest popularna i inni użytkownicy wspominają o niej w swoich wpisach
  • czy Twoja witryna jest widoczna na innych stronach internetowych

Ocena linków przez Google kiedyś i dziś

Na przestrzeni lat sposób oceny linków przez Google ulegał zmianom. Niektórzy z pewnością pamiętają jeszcze czasy, gdy Google naciskało na aspekt ilościowy linków, kiedy „od przybytku linków głowa nie boli” działało na domeny sprawnie, podwyższając ich widoczności, ciesząc właścicieli wzrostami pozycji. Te czasy jednak już bezpowrotnie minęły i nadmierne nasycenie domeny linkami przychodzącymi może skutkować dramatycznymi w skutkach efektami takimi jak kary ręczne od Google albo po prostu spadkami widoczności. Współczesne podejście do oceny linków przez Google można nazwać holistycznym, ponieważ łączy w sobie nie tylko liczbę, ale przede wszystkim jakość dodawanych do serwisu linków. Pozostaje jeszcze tylko wspomnieć, że za ocenę linków przychodzących przez Google odpowiada algorytm Pingwin, który od ostatniej aktualizacji (Pingwin 4.0 z września 2016 roku) działa w czasie rzeczywistym – na bieżąco reaguje na niskiej jakości linki prowadzące do serwisów i obniża pozycję tych stron oraz nagradza właścicieli serwisów za wartościowy profil linków.

Narzędzia do analizy linków przychodzących

Poniżej przedstawiam listę 7 narzędzi do analizy linków przychodzących. Mam nadzieję, że znajdzie się wśród nich takie z którym zaprzyjaźnisz się na stałe i które pomoże Ci utrzymać na wodzy profil linków prowadzących do Twojej domeny. Polecam przetestować każde z nich i wybrać to z którym połączy Cię prawdziwa chemia ( 🙂 ). Miłego testowania!

DARMOWE NARZĘDZIA DO ANALIZY LINKÓW

GOOGLE SEARCH CONSOLE

google search console - analiza linków przychodzących

W Google Search Console w zakładce Ruch związany z wyszukiwaniem  znajdziesz raport Linki do Twojej witryny (jeśli korzystasz z nowej wersji Google Search Console raport o linkach znajdziesz w zakładce Linki ). To właśnie w tym raporcie znajduje się lista linków do Twojej witryny, które zostały zidentyfikowane przez Google. W prezentowanej analizie będziesz mógł sprawdzić zarówno linki zewnętrzne jak i linki wewnętrzne, sprawdzisz witryny z największą liczbą linków przychodzących do Twojej witryny, a także tekst z największą liczbą linków. Więcej informacji na temat raportu  Linki znajdziesz w oficjalnej pomocy Google – https://support.google.com/webmasters/answer/9049606.

Chcesz założyć konto Google Search Console? Jak to zrobić dowiesz się TUTAJ.

BACKLINK WATCH!

BACKLINK WATCH! - analiza linków przychodzących

BACKLINK WATCH! to darmowe narzędzie do analizy linków, które nie poszło z duchem czasu i nie odświeżyło layoutu strony, co jednak nie czyni tego narzędzia mniej użytecznym. W BACKLINK WATCH! sprawdzisz za darmo linki przychodzące, otrzymasz także informacje o tym czy linki są dofollow czy nofollow oraz o tym jaki jest anchor tekst. Oczywiście wszystko ma swoje granice i BACK WATCH! sprawdzi dla Ciebie maksymalnie (jedyne) 1000 linków. Jeśli chcesz sprawdzić wszystkie linki (o ile jest ich więcej niż 1000), będziesz musiał skorzystać z płatnej wersji tego narzędzia.

Rank Signals

Rank Signals - analiza linków przychodzących

Analiza linków z Rank Signals wymaga od nas podjęcia większej liczby kroków niż wejście na stronę, otóż musimy się na niej zarejestrować (rejestracja jest darmowa). Rank Signals pozwala nam niestety tylko na analizę próbki linków przychodzących co powoduje, że obraz przedstawianych linków będzie niepełny. Oczywiście zawsze możemy skorzystać z wersji rozszerzonej i wykupić dostęp do większej liczby funkcjonalność, jednak jeśli zależeć nam będzie jedynie na „ogólnikowym” podglądzie profilu linków to bez problemu możemy wykorzystać do tego Rank Signals.

PŁATNE NARZĘDZIA DO ANALIZY LINKÓW

MAJESTIC SEO

Majestic - analiza linków przychodzących

Majestic to narzędzie, które kompleksowo pokazuje obraz linków na danej stronie www. Dzięki MAJESTIC dowiemy się jakie i ile linków prowadzi do naszej strony, jaka jest moc tych linków, czy są to linki godne zaufania. Otrzymamy także liczne wykresy przestawiające profil linków między innymi pod kątem takich wskaźników jak Citation Flow czy Trust Flow. Rozpoczynając przygodę z MAJESTIC warto przejść krok po kroku wszystkie dostępne w nim funkcje. Dzięki temu będziesz mógł w pełni wykorzystać ogromny potencjał drzemiący w danych analizowanych w tym narzędziu.

AHREFS

Ahrefs - analiza linków przychodzących

Ahrefs to także płatne narzędzie pomagające przeprowadzić analizę linków – ale nie tylko. Z Ahrefs możemy zbadać ogólną kondycję witryny, przeprowadzić analizę konkurencji, przeanalizować słowa kluczowe i treść.  Na chwile obecną nie ma możliwości skorzystania z darmowego trialu na afrefs.com tak jak to miało miejsce jeszcze jakiś czas temu. Aktualnie zapłacimy za testy 7 dolarów za 7 dni.

SEMRUSH

SemRush - analiza linków przychodzących

SEMrush można śmiało określić MULTI narzędziem. Analiza linków w przypadku SEMrusha to tylko jedna z niewielu funkcjonalności, którą otrzymujemy po jego zakupie. Koncentrując się jednak tylko na wycinku jego możliwości, którą jest analiza linków przychodzących trzeba przyznać, że narzędzie to w pełni spełnia oczekiwania wybrednych pasjonatów SEO. Z SEMrush będziesz mógł:

  • przeprowadzić szczegółową analizę linków
  • sprawdzisz jaki typ backlinków trafia na Twoją domenę
  • sprawdzić z jakich lokalizacji pochodzą Twoje linki.

Analiza linków z SEMrush pozwala na wnikliwe zbadanie profilu linków prowadzących do domeny, a jego przyjazny interfejs z pewnością ułatwi nam przeprowadzanie analizy.

SEO Spyglass

SEO SpyGlass Professional Enterprise

SEO SpyGlass to kolejne płatne narzędzie do analizy linków różniące się od poprzedników tym, że jest aplikacja desktopową. Mimo, że współcześnie odchodzi się już od takich rozwiązań i do wielu narzędzi dostęp odbywa się przez np. zalogowanie na stronie www, to SEO SpyGlass jest narzędziem, które zasługuje na szczególną uwagę ze względu na bardzo rozbudowane funkcjonalności. Poza analizą linków w tym narzędzi będziesz miał możliwość oceny i analizy słów kluczowych. Będzie mógł też wygenerować eleganckie raporty SEO.

Podsumowanie

Na rynku istnieje na prawdę imponująca liczba narzędzi do analizy linków, dlatego, aby wybrać „to najlepsze” warto porównywać je ze sobą celem wyboru takiego, które najlepiej będzie odpowiadało naszym oczekiwaniom. Zachęcamy do sprawdzenia narzędzi wybranych w tym artykule na początek, a jeśli się okaże, że w przedstawionym przez nas zestawieniu nie znaleźliście tego czego szukaliście to z pewnością z pomocą przyjdzie Wam GOOGLE!

Leave a Reply