Sprawdzanie pozycji jest dziś dla wielu niewystarczające przy promowaniu ich witryny. Od pozycjonowania oczekuje się czegoś więcej niż tylko zaznaczenia gdzie obecnie zarejestrowano dziś pozycje naszej witryny. Partnerzy agencji SEO chcieliby docierać bezpośrednio dhttps://pro-pozycje.pl/o-firmie/o klientów.
Problem w tym, że nie na wszystkich komputerach nasz serwis wyświetla się jednakowo. Wszystkiemu winne są zmiany w algorytmie Google, coraz częściej wprowadzane przez operatora wyszukiwarki. Ostatnie powodują, że organiczne wyniki mają na celu wyświetlenie użytkownikowi najbardziej wartościowej dla niego treści, nie najbardziej linkowanej. Dzięki jakim mechanizmom?
Wpływ geolokalizacji na pozycjonowanie
Obecnie wyniki organiczne bardzo często uzależnione są od tego gdzie znajduje się osoba wyszukująca daną frazę. Zupełnie inne wyniki może mieć Internauta wpisujący te same słowa w wyszukiwarkę we Wrocławiu, i inne osoba z Poznania. Lokalne wyniki wyszukiwania mogą różnić się nawet w tej samej miejscowości. Którą z tych pozycji zaraportuje więc firma związana z Twoją umową?
Wpływ historii wyszukiwania na pozycjonowanie – Profil użytkownika
To co wyszukujemy ma istotny wpływ na to na jakiej pozycji Google wyświetli klientowi Twoją stronę. Dwie osoby przebywając w tym samym pomieszczeniu również mogą mieć różne wyniki na swoich komputerach. Posiadając witrynę o tematyce sportowej, bardziej prawdopodobne jest, że wyszukiwarka na liście wyników wyświetli chętniej naszą stronę osobie która często odwiedza strony z relacjami meczów, wynikami, czy publicystyką sportową. Najogólniej mówiąc dzieje się tak dlatego, że Google zbiera informację o Tobie i tworzy z nich profil klienta, W chwili obecnej ma to wpływ na wyniki organiczne. Oczywiście profil ten można edytować jednak w praktyce mało kto to robi. Być może dzięki temu nasza witryna wyświetliła się wysoko komuś kto później dokonał zakupu, jednak weryfikacja pozycji nie uwzględnia tego faktu.
Wpływ historii wyszukiwania na SEO – Cookies
Ciasteczka są świetną pożywką dla remarketingu. Nie oddziałują jednak tylko na reklamy płatne. Jeżeli odwiedzaliśmy jakąś stronę, ponowne wyszukiwania w jej tematyce, dzięki nim, mogą zostać skojarzone i wyświetlić ją wyżej w wynikach organicznych. Google stara się zasugerować nam najlepsze możliwe rozwiązania, tak, żeby skrócić naszą drogę wyszukiwania. Dzięki mechanizmowi Cookies odwiedzone przez nas strony są w stanie przez wiele następnych dni, pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Pamiętam jak znalazłem produkt w sklepie Google, którego poszukiwałem dla swojego kota. Po dokonaniu zakupu ten sklep organicznych, choć strona nie była właściwie optymalizowana pod kątem wyszukiwarki. Takich zmian automatyczne sprawdzarki pozycji nie są wstanie wychwycić i dalej będą pokazywać pozycje na komputerze z którego mechanizm sprawdzający jest uruchomiony.
Mapa Google w kontekście pozycjonowania
Mapka Google pojawia się najczęściej przed organicznymi wynikami wyszukiwania. Pierwsza strona wyszukiwarki Google jako propozycje podaje dziś czasami nawet 4 reklamy, mapkę Google i jedynie 2-3 wyniki organiczne. W takiej sytuacji pozycja 2 lub 3 może być zdecydowanie mniej opłacalna niż 4 lub 5 które znajdują się na drugiej stronie. Za to pozycja która najbardziej by nas interesowała, czyli mapka Google nie jest w ogóle raportowana. Moglibyśmy też ocenić pozycjonowanie za nieskuteczne, gdyby raporty pokazały nam naszą stronę na 20 pozycji w wyszukiwarce mimo, iż propozycje mapki podawałyby ją w pierwszej trójce. Niewłaściwa ocena sytuacji mogłaby doprowadzić do zakończenia współpracy z agencją SEO która być może przynosi nam jednak zyski
Wybierz pozycjonowanie na widoczność
Propozycje skutecznego pozycjonowania muszą się opierać na widoczności. Jeżeli raport wysłany nam przez agencje pokazuje ilu użytkowników wyświetliło naszą stronę, po jakich frazach i na jakiej pozycji to są to raporty z realnych szans sprzedaży, nie ze sztucznych pozycji niewiele wnoszących do Twojego biznesu. Zajmując się pozycjonowaniem i optymalizacją całego serwisu, nie tylko kilku fraz, podnosimy jego widoczność w wynikach organicznych, ale także w Google Grafika czy Google Maps. Propozycje pozycjonowania na widoczność dają szeroki wachlarz dostępu do ludzi którzy poszukują rozwiązań jakie oferuje Twoja firma. Dzięki dynamicznej optymalizacji strony z miesiąca na miesiąc, pozycjonując stronę w kontekście widoczności docieramy do ludzi uwzględniając zarówno geolokalizacje, profil Google, Cookies, czy historię wyszukiwania.
Sprawdź ofertę proViev, jaką oferuje firma Pro Pozycje. Zobacz ile może Ci dać wzrost widoczności na podstawie przykładowego case study z pozycjonowania naszych klientów.