Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

E-marketing: propozycje profesjonalnej agencji. Na co zwrócić uwagę?

Prowadząc działalność codziennie analizujemy jak zwiększyć sprzedaż. Jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin Polskiej gospodarki jest Internet. Deloitte szacuje, że do 2020 roku 345 mln złotych w Polskim PKB pochodzić będzie z wykorzystania sieci. Konkurencja na tym polu powoduje konieczność korzystania z usług wyspecjalizowanych agencji. Powstaje więc pytanie na co zwrócić uwagę, aby nie popełnić błędu i wybrać właściwą agencję marketingu internetowego?

  1. Indywidualne podejście

Komunikacja przy współpracy jest jedną z najważniejszych rzeczy. Jeżeli każdą rozmowę musimy rozpocząć od ponownego objaśnienia sytuacji naszej strony, czy od wprowadzenia nowego człowieka w nasz plan działania, tracimy po prostu czas. Dobra agencja SEO postawi na indywidualnego konsultanta w trakcie całego procesu pozycjonowania. Kiedy jeden specjalista prowadzi nasze sprawy zachowujemy ciąg logiczny działań, nie zaczynając ciągle od sprawdzenia tego co jest źle na stronie i wytyczenia nowych działań do optymalizacji. Oczywiście, w każdej agencji ludzie idą również na urlopy. Dobra agencja powiadamia swoich partnerów z kim można kontaktować się w trakcie nieobecności naszego konsultanta i zapewnia ciągłość prac.

  1. Doświadczenie potwierdzone tytułami

Sprawdź ile lat dana agencja funkcjonuje na rynku.  W latach 2012-2018 mieliśmy kilka ważniejszych zmian w algorytmie Google. Biorąc pod uwagę ten fakt, warto wybrać agencję która przez jakością swojej pracy obroniła się przed tymi zmianami, prowadząc strony swoich klientów tak, aby zawsze były na bieżąco z wytycznymi. Taka agencja zazwyczaj posiada też certyfikaty jakości swojej pracy, a skoro w Polsce pozycjonujemy się w wyszukiwarce Google, certyfikaty od jej właściciela powinny być najbardziej prestiżowe. Google prowadzi Akademię, w ramach której edukuje partnerskie agencje. Najwyższym odznaczeniem jest tytuł Premier Partner Google, umożliwiający pracownikom danej agencji udział w szkoleniach stacjonarnych i online organizowanych przez operatora najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce. Szkolenia te kończą się certyfikatami umiejętności, więc w rozmowie z konsultantem warto zwrócić uwagę, czy wiedza jaką posiada nasz rozmówca to miejscowe legendy, czy doświadczenie poparte twardymi umiejętnościami, certyfikowane przez Google. Zaświadczenia te przyznawane są w zakresie prowadzenia konkretnych działań np. kampanii linków sponsorowanych, lub reklam na urządzenia mobilne. Dzięki nim konsultant z którym rozmawiamy może nazwać siebie specjalistą.

  1. Model rozliczenia oparty na inwestycji

Czasy kiedy pozycjonowanie można było załatwić serią linków, tanim kosztem, już dawno się skończyły. Dziś w ramach opłaty za profesjonalne pozycjonowanie muszą wchodzić optymalizacje strony, specjalista gotowy do Twojej dyspozycji, edycja treści i edycja kodu źródłowego strony. Ze świecą w ręku szukać firm które obiecają takie rozwiązania, i zrobią je w rozliczeniu za efekt. Tym bardziej, że dla każdego inny czynnik będzie efektem. Najbardziej popularnym sposobem weryfikowania skuteczności agencji były do tej pory pozycje. Sprawdzarki pozycji mierzą jednak wynik w miejscu gdzie znajduje się docelowy komputer. Nie ma to przełożenia na wynik sprzedażowy. Nawet jeżeli prowadzimy biznes we Wrocławiu i komputer znajduje się we Wrocławiu, każdy użytkownik ma indywidualny profil Google, indywidualną historię wyszukiwania, przez co pozycjonowana fraza może wyświetlać się na różnych pozycjach na różnych komputerach (ten temat szerzej opisuje w tekście „12 mitów na temat SEO”). Profesjonalna agencja SEOhttps://pro-pozycje.pl/12-mitow-temat-dzisiejszego-seo/ propozycje składa tylko i wyłącznie właściwie wyceniając swoją wiedzę i pracę.

  1. Prosta umowa SEO

To ważne, żeby umowa nie zawierała ukrytych opłat i kruczków prawnych. Ta doskonała składa się z części w której wyjaśnione są wszystkie pojęcia jakich dotyczy współpraca, opisu odpowiedzialności obu stron, czasu trwania umowy, oraz z warunki rozliczenia. Nie dajmy się też zwabić gwarancjami wysokich pozycji. W związku z tym, że agencja nie jest w stanie zmierzyć ich na każdym komputerze w kraju nie może ich gwarantować! Poważna agencja SEO nie stosuje takich zapisów wiedząc, że klient z łatwością podważy przedstawiane wyniki.

Dobrze jest poprosić też o zapisanie w umowie zakresu działań jakiego dotyczyła będzie współpraca. Im bardziej prosta i czytelna będzie dla nas ta współpraca tym łatwiej będzie nam realnie ocenić postępy prac nad naszą witryną. Umowa powinna uwzględniać partnerskie podejście obu podmiotów do wykonywanego zadania. W końcu celem tej współpracy są obopólne korzyści.

  1. Raporty działań

To już ostatni punkt, ale jakże ważny. Podstawowym powodem dla którego pozycjonujemy serwis jest rozwój przedsiębiorstwa. Sumienne przekazywanie informacji przez partnerującą nam agencje, pomaga podejmować decyzje w sprawie rozwoju naszej oferty. To właśnie jest przewaga reklamy w sieci nad tradycyjną, że otrzymujemy dane analityczne na temat naszej firmy. To dzięki raportom otrzymujemy informacje dlaczego nasza promocja jest skuteczna i jak ją dalej prowadzić. Raportowanie ukazuje jakie postępy poczyniła nasza strona. Warto tu wspomnieć o dwóch narzędziach, które są podstawą wszelkich działań w Internecie. Na ich podstawie agencja Propozycje prowadzi działania dla swoich klientów weryfikując ruch na witrynie, oraz przynosząc cenne informacje pomagające zwiększyć sprzedaż:

               Google Analytics

O tym narzędziu słyszał już chyba każdy. Ten rozbudowany „kombajn na dane” pomoże nam nie tylko uzyskać informacje kto i kiedy odwiedził naszą witrynę, ale przy odpowiedniej konfiguracji pomoże nam dowiedzieć się np. czego szukał w naszej wyszukiwarce, lub co użytkownik zaznaczał na stronie. Dzięki raportom z tego narzędzia, klienci agencji Propozycje śledzą konwersję z ruchu na swojej stronie

               Google Search Console

To narzędzie, które służy do analizy ruchu organicznego. Różni się od GA tym, że dokładnie możemy sprawdzić po jakiej frazie i ile razy nasza strona została wyświetlona. Dzięki tym raportom wiemy w jakim kierunku pozycjonować stronę i jak wiele osób ją wyświetla.

O innych narzędziach z jakich korzystamy przeczytasz na naszym blogu, w serii artykułów: 7 narzędzi od Google.

About the author

Firmowy maruda. Zawsze się do czegoś przyczepi, nawet gdyby miałby to być jeden przecinek w 10 stronnicowym tekście. Taki typ człowieka dla którego szklanka nigdy nie jest pełna i zawsze można coś jeszcze poprawić. Przyzwyczajcie się, na tym blogu również będzie wam trochę marudził. W swoich opiniach szuka synergii szaleństwa z elegancją. Prywatnie pasjonat gier sportowych, planszowych i słodyczy.

Leave a Reply