28 Sty 2019

Mapy Google – uwaga na oszustów!

Mapy Google – uwaga na oszustów!

Ostatnio w internecie pojawiło się wiele publikacji na temat usługi Google Maps oraz rzekomych opłat, jakie pobierane są za stworzenie i publikację wizytówki. Przedsiębiorcy opowiadają o dziwnych telefonach od przedstawicieli warszawskiej firmy, która powołuje się na umowę partnerską z Google. W ten sposób próbowano sprzedać przedsiębiorcom usługę, którą tak naprawdę każdy może mieć za darmo. Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa, warto dowiedzieć się więcej na temat Google Maps.

Google Maps – co to jest?

Zacznijmy od tego, że posiadanie wizytówki w Google Maps jest usługą bezpłatną. Google nie pobiera opłat za założenie takiej wizytówki ani za jej utrzymanie w Mapach Google. Każdy przedsiębiorca, który posiada fizyczną siedzibę swojej firmy może samodzielnie założyć takie konto bez ponoszenia  kosztów (sprawdź jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma).

Google Moja Firma to narzędzie do zarządzania wizerunkiem firmy i organizacji w Google. Założenie wizytówki jest bardzo proste. Zawarte są w niej takie informacje jak: nazwa firmy, adres siedziby, dane kontaktowe (telefon, e-mail), strona www czy godziny otwarcia. Dzięki wizytówce potencjalni klienci mogą w łatwy i szybki sposób odnaleźć daną firmę. Zarządzanie kontem w Google Moja Firma nie wymaga specjalnych zdolności. Właściciel wizytówki ma pełną kontrolę nad informacjami, które widzą użytkownicy Google, kiedy szukają jego firmy lub oferowanych przez niego produktów czy usług. Z badań wynika, że użytkownicy mają większe zaufanie do firm, które posiadają zweryfikowane informacje w Google Moja Firma.

Najpopularniejsze argumenty, którymi posługują się naciągacze

  • Jesteśmy partnerem Google / posiadamy umowę z Google – taką informację można bardzo łatwo zweryfikować  korzystając ze strony https://www.google.com/partners/. Znajdziemy tam listę przedsiębiorstw współpracujących z Google.
  • Gwarantujemy wysoką pozycję na Mapach Google – to najczęściej stosowany argument mający na celu zachęcić przedsiębiorcę do zakupu usługi. Gwarancja pozycji w Top3 jest bardzo kusząca, niestety nie jest to prawdą. Żadna firma nie może zagwarantować konkretnego miejsca w wyszukiwarce. Wpływa na to wiele czynników, a większość z nich jest znana wyłącznie pracownikom Google.
  • Jeśli nie zapłaci pan faktury, pana firma nie będzie się wyświetlać w Google Maps – jest to kolejne kłamstwo, ponieważ żadna zewnętrzna firma nie posiada dostępów do wizytówek w Google Maps. Tym samym nie mogą ingerować w zawartość danej wizytówki ani jej usunąć.
  • Za kilka dni wygaśnie pański abonament – tym argumentem „przedstawiciel”  zachęca do szybkiego podjęcia decyzji. Niestety pośpiech powoduje, że nasze decyzje nie są przemyślane, a ich konsekwencje mogą być poważne.
  • Oferujemy niskie ceny – to kolejny argument, który może skusić przedsiębiorcę do skorzystania z usługi (szczególnie jeśli są to małe firmy z ograniczonym budżetem na reklamę). „Atrakcyjna cena”  nie powinna być wyznacznikiem przy zakupie danej usługi.

Jak uniknąć próby oszustwa?

Najprostszym rozwiązaniem przed podjęciem jakiekolwiek decyzji jest kontakt ze swoim opiekunem z agencji SEO, który na pewno zbada całą sytuację i pomoże Państwu podjąć właściwą decyzję, a tym samym pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów dla Państwa firmy. Należy również pamiętać, że usługa Google Moja Firma jest usługą darmową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *