7 narzędzi do analizy strony pod kątem SEO to artykuł, w którym znajdziecie 7 narzędzi, które ułatwią i przyśpieszą Wam analizę strony pod kątem czynników rankujących w Google, czyli m.in. poprawność kodu strony, jej szybkość czy responsywność. Wymienione narzędzia są łatwo dostępne (nie wymagają logowania) i całkowicie darmowe (chyba, że zapragniecie posiadać wersje premium danego narzędzia to sytuacja staje się odmienna).
Najbardziej podstawowe narzędzie dla każdego SEOwca – monitoruje błędy, informuje o ulepszeniach dla strony, umożliwia analizę linków, pokazuje stan indeksu, pozwala wykryć nieprawidłowości i … wiele, wiele innych. Każdemu kto jest w posiadaniu strony polecamy korzystanie z tego narzędzia, ponieważ niezmiernie ułatwia ono pracę nad jakością strony i jej widocznością w sieci! Jeśli zastanawiacie się jak założyć konto Google Serach Console odsyłamy do Was do naszego poradnika, który znajdziecie TUTAJ.
To narzędzie służy do weryfikacji przekierowań w serwisie. Pozwala sprawdzić między innymi: jaki kod zwraca podany adres, czy mamy poprawnie wykonane przekierowanie witryny z wersji www na bez www (lub odwrotnie w zależności od preferencji) czy kompletnie przekierowaliśmy witrynę na https .
https://search.google.com/test/mobile-friendly
We współczesnym świecie ponad 50% użytkowników prowadzi wyszukiwania usług i produktów na telefonie. W efekcie dostosowanie stron internetowych na komórki to bardzo ważny element optymalizacji stron. Narzędzie Mobile Friendly Test pomoże Wam wykryć nieprawidłowości utrudniające korzystanie z waszych witryn na telefonie.
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Szybkość stron internetowych to jeden z czynników wpływających na widoczność witryny w sieci. To od tego parametru w dużej mierze zależy stopień odrzuceń strony przez użytkowników. Błyskawiczne wczytywanie strony to dla większości z nas pewien standard, dlatego, aby zapobiec wyżej opisanej sytuacji warto zweryfikować stronę pod kątem szybkości i wprowadzić usprawnienia sugerowane przez Page Speed Insights celem przyśpieszenia strony.
Troska o bezpieczeństwo użytkowników na stronie to temat, który w ostatnim czasie jest często poruszany na forum w kontekście pozycjonowania. Wpływ posiadania przez
stronę https został oficjalnie potwierdzony przez Google jako czynnik rankingowy. W związku z powyższym poprawne wdrożenie https jest na wagę złota, a w przypadku błędów i problemów w uzyskaniem kompletnej „kłódeczki” na stronie przychodzi nam WHY NO PADLOCK.
https://search.google.com/structured-data/testing-tool/
Narzędzie Structured Data Testing Tool jest wykorzystywane do sprawdzania mikrodanych. Mikrodane to specjalne oznaczenia, które mają na celu poprawę rozumienia przez Google treści na stronie. Mowa tutaj np. o danych kontaktowych. Jeśli wdrożymy prawidłowe mikorformaty w danych kontaktowych zwiększy to szansę na dodanie tych danych dodatkowo do wyników wyszukiwania.
Validator W3 to już niemalże klasyczne narzędzie do weryfikacji poprawności kodu. W3 wskaże nam elementy wymagające poprawy na naszej stronie. Po zastosowaniu dedykowanych zmian, zwiększymy atrakcyjność naszej strony dla robotów Google.