Anchor (znany także jako: Kotwica, Treść linka, Anchor Text, Tekst zakotwiczenia, Ankor) to treść wizualizująca dany odnośnik na stronie internetowej, najczęściej wyróżniony innym kolorem niż pozostały tekst. W kodzie HTML jest widoczny pomiędzy znacznikami „a” oraz </a>. Po kliknięciu na ten element link przenosi użytkownika na daną witrynę.
Kotwica jest jednym z ważniejszych czynników, jakie biorą pod uwagę algorytmy wyszukiwarek podczas oceny jakości linków. Stanowi ona wskaźnik dla Google, że konkretna witryna została odpowiednio dopasowana do zapytania użytkownika. Dlatego też Anchor Text często zawiera frazę adekwatną do tematyki strony, do której przenosi nas odnośnik. Z myślą o procesie pozycjonowania warto zatem tworzyć anchory wykorzystujące słowa kluczowe, ale jednocześnie współgrające z treściami zawartymi w witrynie oraz wyglądające naturalnie. Istotny jest także odpowiednio przemyślany rozkład kotwic na stronie serwisu.
Anchor Text – rodzaje
Wyróżnia się kilka rodzajów anchorów:
– adres URL – kotwica pokazująca odnośnik do strony, np. <a href=”https://pro-pozycje.pl”>pro-pozycje.pl;
– brandowy – treść linka zawiera nazwę witryny bądź firmy, np. < a href=”https://pro-pozycje.pl”>Agencja SEO Pro Pozycje;
– Zero Match – anchor zawierający treść nakłaniającą internautę do konkretnej czynności, np. < a href=”https://pro-pozycje.pl”>Zobacz więcej;
– Exact Match – zawiera treść opisującą pozycjonowaną frazę, np. < a href=”https://pro-pozycje.pl”>Agencja Marketingu Internetowego we Wrocławiu.