Content evergreenowy to inwestycja na miesiące, a nawet lata. Dobrze napisany i wypozycjonowany artykuł, poradnik czy innego rodzaju treść pozwala gromadzić ruch, zdobywać nowych klientów czy kreować pozytywny wizerunek marki przez długi czas.
Content evergreen – co to znaczy?
Evergreen content (z ang. dosłownie: content wiecznie zielony) to treści zawarte na stronie internetowej, które są zawsze aktualne. Dotyczą tematów, które są ważne dla odbiorców i cały czas dostarczają im wyczerpujących informacji, niezależnie od sezonu czy daty. Nie tracą swej mocy pod wpływem czasu i są uniwersalne w zakresie generowania ruchu. Są szczególnie istotnymi treściami z punktu widzenia SEO.
Evergreen content – przykłady
Treści „wiecznie zielone” dotyczą stale popularnych zagadnień. Podejmują tematy, które nie tracą na aktualności. Do evergreenowego contentu zalicza się m.in.:
– recenzje produktów,
– słowniki,
– poradniki,
– porównania produktów czy usług,
– case studies,
– instrukcje,
– FAQ.
Evergreenem nie jest natomiast: reportaż, felieton, zestawienie trendów, artykuł newsowy oraz inna treść dotycząca nowinek.