Nie bez powodu przemyślane infografiki cieszą się coraz większym uznaniem osób, które chciałyby przekazać w prosty i czytelny sposób najważniejsze informacje poszczególnym użytkownikom. Infografika, jak sugeruje jej nazwa, składa się ze specjalnie przygotowanej grafiki zawierającej najczęściej tematyczne ilustracje, różnego rodzaju strzałki, podkreślenia czy zwracające na siebie uwagę kolory oraz z informacji, które chcemy przekazać użytkownikom. Ze względu na swoją formę infografiki zazwyczaj wyróżniają się zwięzłością oraz podkreśleniem treści, które są ważne lub niezwykle ciekawe. Dlatego też zastanawiając się, co to jest infografika, warto wspomnieć, gdzie najczęściej występuje i jaki ma wpływ na użytkowników.
Grafika informacyjna – gdzie możemy się z nią spotkać?
Starannie stworzona grafika informacyjna bardzo często pojawia się w formie podsumowania danego artykułu lub ważnego tematu. Wówczas znajdują się na niej najważniejsze informacje, a przemyślane ilustracje ułatwiają ich zapamiętanie. Dlatego też warto zadbać o to, aby infografika przyciągają spojrzenia poszczególnych użytkowników i swoją prostą formą zachęcała ich do zapoznania się z udostępnianymi treściami. Należy jednak pamiętać, że grafika informacyjna musi cechować się przejrzystym, czytelnym projektem, co sprawia, że jaskrawe lub bardzo ciemne odcienie tła mogą nie należeć do zbyt dobrych pomysłów.
Warto również wspomnieć, że infografiki bardzo dobrze sprawdzają się w mediach społecznościowych, przede wszystkim takich jak Instagram, w przypadku których zwracają na siebie uwagę użytkowników i tym samym wpływają na lepszą rozpoznawalność danej marki. Ponadto świetnie nadają się do zaprezentowania różnego rodzaju informacji, takich jak instrukcje dotyczące dokonywania zakupów, informacje o przebiegu wysyłki czy sposób zastosowania poszczególnych produktów wraz z ich najważniejszymi zaletami. Dzięki temu, że na infografice można z powodzeniem umieścić logo firmy, użytkownicy, którzy uznają znajdujące się na niej informacje za cenne, chętnie udostępnią grafikę innym osobom, wpływając na większy ruch na stronie i na jej wyższą pozycję w wynikach wyszukiwarki.