Kampania reklamowa to specjalnie zaprojektowana strategia (zestaw działań) przeprowadzana w różnych mediach w celu osiągnięcia pożądanych rezultatów, takich jak zwiększona świadomość marki, wzrost sprzedaży czy wprowadzenie produktu na rynek. Wszystko to odbywa się poprzez reklamę, koncentrującą się na określonym przekazie.
Odpowiadając na pytanie: co to jest kampania reklamowa, należy zauważyć również, że to coś więcej, niż tylko projektowanie przyciągającej wzrok reklamy i umieszczanie jej w sieci, outdoorze lub tradycyjnych mediach. Aby stworzyć dobrą kampanię reklamową, trzeba najpierw ustalić jej cele, a następnie wybrać grupę docelową. Odbiorców danej kampanii określa się na podstawie takich czynników jak np.: płeć, wiek, lokalizacja, język, wykształcenie, zainteresowania, zawód czy podejmowane aktywności. Istotny jest również wybór miejsca prowadzenia kampanii reklamowej. Dziś wiele z nich koncentruje się na internecie i jest realizowanych w systemie Google Ads.
Na czym polega kampania reklamowa w Google Ads?
Google Ads jest największą siecią reklamową na świecie. Dzięki temu systemowi można skutecznie docierać ze swoimi produktami lub usługami nie tylko do użytkowników samej wyszukiwarki, ale także osób, które po prostu odwiedzają poszczególne strony internetowe. Kampania reklamowa w Google Ads pozwala na realizowanie przeróżnych celów – od wzrostu sprzedaży, aż po budowanie wizerunku marki. Jej dużym atutem jest łatwa mierzalność za pomocą wielu przydatnych wskaźników, co z kolei umożliwia efektywną optymalizację kampanii pod względem kosztów i skuteczności.