Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Co to jest współczynnik odrzuceń? – definicja

Często osoby, które zaglądają do statystyk stron internetowych np. w Google Analytics, pytają: co to jest współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate)? Definicja tego pojęcia nie jest skomplikowana. Współczynnik odrzuceń to liczba osób, które odwiedzają daną witrynę i opuszczają ją bez przechodzenia na inne podstrony lub podejmowania takich działań, jak kliknięcie linku, wypełnienie formularza czy dokonanie zakupu. Innymi słowy, szybko „odbijają się” od określonej strony internetowej.

Bounce rate definicja i znaczenie

Wynik bounce rate jest często kluczowym wskaźnikiem w przypadku optymalizacji danej strony oraz poprawiania konwersji. Jednak nie zawsze wysoki współczynnik odrzuceń oznacza, że witryna zniechęca użytkowników do zapoznania się z treścią. W przypadku onepage’y, eksperckich blogów czy serwisów z przepisami kulinarnymi wskaźnik ten nie będzie miał bardzo dużego znaczenia – to witryny, na których użytkownicy często szukają tylko jednej konkretnej informacji i opuszczają stronę.

Wysoki bounce rate jest natomiast szczególnie ważny w e-commerce, zwłaszcza jeśli wiąże się z niską liczbą konwersji. Właściciele sklepów internetowych mogą wykorzystać współczynnik odrzuceń do określenia, które strony i podstrony z produktami wymagają optymalizacji.