23 Sty 2018

FAQ: AdWords

FAQ: AdWords

W dobie wszechobecnej cyfryzacji, co raz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że bez reklamy w sieci co raz trudniej dotrzeć do docelowego odbiorcy. Czytając fachową prasę, czy blogi takie jak ten można znaleźć różne terminy, które nie zawsze na pierwszy rzut oka stają się jasne. Szukając informacji o pozycjonowaniu, strategiach marketingowych, oraz widoczności w sieci z pewnością natrafiliśmy na tajemnicze hasło AdWords, i choć w październiku platforma ta osiągnie pełnoletność, dla wielu przedsiębiorców jest kompletnie nieznana. Jeżeli przeczytasz poniższy tekst i dalej będziesz miał niedosyt wiedzy w tym zakresie, lub jakieś wątpliwości, zapisz je w komentarzach, a zaktualizuje ten artykuł, tworząc kompletne FAQ.

Czym jest AdWords?

To platforma reklamowa, usługa, która pozwala emitować reklamy w postaci tekstowej, graficznej, oraz wideo. Posiada szereg ustawień, dzięki którym możemy wyświetlać naszą ofertę w dowolnie wybranej lokalizacji, określając precyzyjnie grupę docelową. Dzięki niej możliwe jest kierowanie naszej oferty do klientów w prosty sposób, weryfikując kto dokładnie wyświetlił naszą reklamę. W przeciwieństwie do tradycyjnych nośników reklamowych jest to do zweryfikowania.

Czy reklama w AdWords to pozycjonowanie?

Nie, to dwie odrębne usługi. Pozycjonowanie to dostosowywanie strony do wymagań Google oraz budowanie jej pozytywnej reputacji dla robotów Google. Dzięki tym działaniom w organicznych wynikach wyszukiwarki strona powinna być lepiej widoczna dla potencjalnych klientów. Wymaga to jednak czasu, natomiast w wypadku reklam AdWords jeżeli opłaca się budżet to reklama z założenia wyświetli się potencjalnym klientom

Gdzie wyświetlają się reklamy AdWords?

W wyszukiwarce Google, Youtube, oraz w sieci reklamowej AdSense. Jest to program do którego możesz przystąpić posiadając stronę internetową. Dzięki temu, że zezwalasz na wyświetlanie reklam na swojej stronie, Google płaci ci prowizje na podstawie liczby kliknięć reklam lub liczby ich wyświetleń, dokonanych na Twojej stronie.

Na jakie opłaty muszę nastawić się przy Google AdWords?

Opłatą obowiązkową jest budżet, na podstawie którego Google rozlicza kliknięcia lub wyświetlenia reklam. Działa on na zasadzie karty pre-paid: z opłaconych środków, danego dnia odciągana jest opłata np. za kliknięcia w naszą reklamę. Drugą kwotą jaką należy brać pod uwagę, to inwestycja w obsługę kampanii. W większości firm zajmujących się tymi działaniami, rozliczenia opiera się o procent od budżetu jaki postanowimy przeznaczyć na kampanię, oraz opłatę przygotowawczą. Ofertę SEM naszej agencji znajdziesz tutaj.

Od czego zależą stawki płatności za reklamę AdWords?

Koszt kliknięcia może być różny w różnych okresach reklamowych. Stawki za kliknięcie w reklamę, opierają się o trwająca nieustannie aukcje. Firmy sugerują ile są w stanie zapłacić za kliknięcie w daną reklamę i na tej podstawie konkurują o możliwość wyświetlania się w Google. Przedstawię Ci to w dużym uproszczeniu. Zakładając, że za kliknięcie w reklamę Twojego produktu jesteś w stanie zapłacić 2 zł, podczas gdy konkurencyjne firmy określiły maksymalną stawkę na poziomie 1,5 zł, reklama kosztować będzie 1,51 zł. Jeżeli zauważą, że ich reklama wyświetla się gorzej od Twojej, mogą jednak zdecydować się płacić więcej za kliknięcie, przez co to ile zapłacisz za reklamę z godziny na godzinę może wzrosnąć.

Na koszt reklamy wpływa jednak więcej czynników, takich jak historia konta Google AdWords, czy Wynik Jakości reklamy w stosunku do strony. Powyższy schemat jest więc bardzo uproszczony.

Jak wygląda reklama AdWords?

Poniżej przedstawię Ci kilka zrzutów z ekranu, na których zobaczysz reklamę AdWords. Twoja oferta również może się tam znaleźć. Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się o przybliżony budżet jaki powinieneś przeznaczyć na taką reklamę wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń po bezpłatną wycenę.

  1. Reklama typu Baner – Youtube.pl
  2. Reklama typu Baner – Youtube.pl
  3. Reklama typu TrueView In-Stream – Youtube.pl
  4. Reklamy HotelAds, Wyszukiwania organiczne, Linki Sponsorowane – Wyszukiwarka Google.pl
  5. Linki Sponsorowane, oraz Zakupy Google – Google.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *