Sypialnia Marzeń to internetowy sklep z wysokiej klasy kołdrami, prześcieradłami i poduszkami produkowanymi w Polsce. Sklep istnieje od 2007 roku, a współpracę z naszą firmą rozpoczął we wrześniu 2017 r.
Czas: wrzesień – październik 2017
Cel minimalny: 100% zwrotu z kampanii reklamowej
Działania wdrożone w kampanii AdWords:
- optymalizacja kampanii pod kątem dostosowania stawek na urządzeniach
- optymalizacja kampanii pod kątem dostosowania stawek w określonych lokalizacjach
- ustawienie harmonogramu wyświetleń na podstawie zebranych danych
- analiza pliku produktowego pod kątem najważniejszych atrybutów
- stosowanie wykluczeń produktów generujących koszty bez pokrycia
- stosowanie wykluczeń nietrafnych słów kluczowych
Efekty?
- Współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o 13,46%
- Ilość transakcji wzrosła o 72,73 %
- Przychody wzrosły o 80,71%
Łącznie w okresie 09-10.2017
- Każda złotówka wydana na reklamę przyniosła 3,21 zł, co daje zwrot na poziomie 321,38 %
- Wydatki poniesione na reklamę AdWords 2269,08 zł
- Przychód z reklamy : 7292,30 zł
Podsumowując, zakładany pierwotnie minimalny cel w postaci zwrotu z inwestycji na poziomie 100% został osiągnięty, a nawet przekroczony o niemal 200%. Działania wdrożone na stronie pozytywnie wpłynęły na kształt i wyniki kampanii.
Dalsze działania planowane ramach współpracy to zakładany zwrot z inwestycji w wysokości 421 % (czyli zwiększenie o 100 punktów procentowych).
Planowane działania będą obejmowały:
- wydzielenie grupy produktów generujących koszty bez konwersji
- wydzielenie grupy produktów generujących konwersje z największym zwrotem
- uruchomienie kampanii remarketingowej zbierającej opuszczone koszyki
- powtórna optymalizacja stawek (lokalizacja, urządzenia)
EDIT [15.12.2017]:
Ewaluacja wprowadzonych zmian (porównanie okresów 01.09-31.10 do 01.11-15.12.2017):
- obniżenie kosztów prowadzenia kampanii o 53,53%
- wzrost współczynnika ROAS z 321,38% do 857,68%
- spadek kosztu za kliknięcie o 50%
- wzrost przychodów o 24%
- wzrost współczynnika konwersji o 26,39%
- pomimo zmniejszenia budżetu o 50% ilość kliknięć i wyświetleń zmniejszyła się nieznacznie
Dalsze planowane działania:
- optymalizacja stawek za kliknięcie w kampanii produktowej
- eliminacja produktów niegenerujących sprzedaży
- dodanie kampanii dynamicznej produktowej opartej na uzbieranych listach remarketingowych
Cele?
- zwiększenie nakładów na reklamę przy utrzymaniu ROAS na obecnym poziomie 🙂
- wygenerowanie ROAS dla nowo powstałych kampanii na poziomie m.in 300 – 400%