Otwarte Pon - Pt 08:00-17:00

Zwrot inwestycji na reklamę na poziomie 851% – sypialniamarzen.pl

Sypialnia Marzeń to internetowy sklep z wysokiej klasy kołdrami, prześcieradłami i poduszkami produkowanymi w Polsce. Sklep istnieje od 2007 roku, a współpracę z naszą firmą rozpoczął we wrześniu 2017 r.

Czas: wrzesień – październik 2017

Cel minimalny: 100% zwrotu z kampanii reklamowej

Działania wdrożone w kampanii AdWords:

  • optymalizacja kampanii pod kątem dostosowania stawek na urządzeniach
  • optymalizacja kampanii pod kątem dostosowania stawek w określonych lokalizacjach
  • ustawienie harmonogramu wyświetleń na podstawie zebranych danych
  • analiza pliku produktowego pod kątem najważniejszych atrybutów
  • stosowanie wykluczeń produktów generujących koszty bez pokrycia
  • stosowanie wykluczeń nietrafnych słów kluczowych

Efekty?

  • Współczynnik konwersji e-commerce wzrósł o 13,46%
  • Ilość transakcji wzrosła o 72,73 %
  • Przychody wzrosły o 80,71%

Łącznie w okresie 09-10.2017

  • Każda złotówka wydana na reklamę przyniosła 3,21 zł, co daje zwrot na poziomie 321,38 %
  • Wydatki poniesione na reklamę AdWords 2269,08 zł
  • Przychód z reklamy : 7292,30 zł

Podsumowując, zakładany pierwotnie minimalny cel w postaci zwrotu z inwestycji na poziomie 100% został osiągnięty, a nawet przekroczony o niemal 200%. Działania wdrożone na stronie pozytywnie wpłynęły na kształt i wyniki kampanii.

Dalsze działania planowane ramach współpracy to zakładany zwrot z inwestycji w wysokości 421 % (czyli zwiększenie o 100 punktów procentowych).

Planowane działania będą obejmowały: 

  • wydzielenie grupy produktów generujących koszty bez konwersji
  • wydzielenie grupy produktów generujących konwersje z największym zwrotem
  • uruchomienie kampanii remarketingowej zbierającej opuszczone koszyki
  • powtórna optymalizacja stawek (lokalizacja, urządzenia)

EDIT [15.12.2017]: 

Ewaluacja wprowadzonych zmian (porównanie okresów 01.09-31.10 do 01.11-15.12.2017):

  • obniżenie kosztów prowadzenia kampanii o 53,53%
  • wzrost współczynnika ROAS z 321,38% do 857,68%
  • spadek kosztu za kliknięcie o 50%
  • wzrost przychodów o 24%
  • wzrost współczynnika konwersji o 26,39%
  • pomimo zmniejszenia budżetu o 50% ilość kliknięć i wyświetleń zmniejszyła się nieznacznie

Dalsze planowane działania: 

  • optymalizacja stawek za kliknięcie w kampanii produktowej
  • eliminacja produktów niegenerujących sprzedaży
  • dodanie kampanii dynamicznej produktowej opartej na uzbieranych listach remarketingowych

Cele?

  •  zwiększenie nakładów na reklamę przy utrzymaniu ROAS na obecnym poziomie 🙂
  • wygenerowanie ROAS dla nowo powstałych kampanii na poziomie m.in 300 – 400%

Leave a Reply